پایان عملیات انتقال ایرانیان از مکه/ تمامی زائران امشب به کشور باز می گردند


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886243

شب گذشته تمامی زائران ایرانی حاضر در مکه مکرمه از فرودگاه جده به کشور بازگشتند و مسجد جامع از ایرانیان خالی شد و امروز عملیات بازگشت حجاج از کشورمان به پایان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز عملیات بازگشت زائران ما از سرزمین وحی به پایان می رسد و بدین ترتیب تمامی 39 هزار و 635 ایرانی اعزامی به عربستان برای انجام مناسک حج به شهرهای خود خواهند رسید.

البته پرواز حجاج کشورمان از فرودگاه جده شب گذشته به پایان رسید و در آخرین روز 1125 ایرانی در قالب هشت کاروان به کشور بازگشتند و امروز نیز 1595 ایرانی در قالب 14 کاروان از فرودگاه مدینه منوره راهی ایران اسلامی شدند.

بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت، تمامی زائران ایرانی قبل از ماه محرم از عربستان خارج می شوند و در گام اول مکه از زائران ایرانی خالی بود. بر این اساس هیچ پروازی از فرودگاه جده به ایران انجام نمی شود و تمامی پروازهای حج از مدینه انجام می شود.

امشب اولین شب محرم در عربستان است و طبق تصمیم سعودی ها، امشب در مراسمی حجاب خانه خدا عوض می شود.

امسال حدود 900 هزار نفر از کشورهای مختلف به حج مشرف شده اند که از این تعداد 39 هزار و 635 نفر ایرانی هستند. عملیات اعزام زائران ایرانی از 31 خرداد آغاز شد و تا اواسط تیرماه تمامی زائران به سرزمین وحی منتقل شدند. همچنین عملیات بازگشت حج از سوم تیرماه آغاز و امشب به پایان می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید