جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال به ارزش 5600 میلیارد ریال در برگزاری بزرگترین مزایده مواد معدنی کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع حاضرین اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت المال استان با مساعدت اداره کل اطلاعات استان مرکزی و با صدور دستور دادستان مرکز استان از تضییع بیش از 5600 میلیارد ریال حقوق دولتی در شهرستان محلات جلوگیری شد.

وی افزود: پس از دو سال توقف بهره برداری از معدن b4 در منطقه عباس آباد شهرستان محلات به دلیل تخلفات متعدد بهره بردار و استخراج 216 هزار تن مواد معدنی بدون مجوز، با حکم قضایی، این معدن به همراه دپوی 216 هزار تن سنگ خرد شده در وی، به ارزش 5600 میلیارد ریال از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (اشتادت) به مزایده گذاشته شد که در نهایت علاوه بر فروش سنگ‌های واریز شده و جلوگیری از خسارات کلان به بیت المال و دولت، معدن مذکور 28 درصد از حقوق دولت پرداخت شد و بردار جدید تعیین شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با ورود دادستان مرکز و اقدام متعاقب آن از سوی دادستان شهرستان محلات در موضوع مذکور، ۲۱۶ هزار تن سنگ معدن توسط بهره بردار غیرمجاز استخراج و به مدت یک ساعت در محل معدن ذخیره شد. مدتهاست با صدور احکام قضایی مقتضی به اداره کل صنعت، معدن و تجارت، عملیات نظارتی و نظارتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام و با اقدامات به موقع و مقتضی به دولت بازگردانده شد. اصل معدن و سنگ های سپرده شده پس از برگزاری مزایده به شخص حقوقی تحویل داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با بیان اینکه هر جا حقوق عموم مردم تضییع می‌شود، دستگاه قضایی وظیفه خود می‌داند که قاطعانه وارد عمل شود، گفت: از مردم محترم تقاضا می‌شود این گونه موارد را سریعاً به مسئولان اطلاع دهند. قوه قضائیه را در این امر مهم یاری کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید