92 هزار میلیارد بیت المال تومان در اصفهان تخریب شد

92 هزار میلیارد بیت المال تومان در اصفهان تخریب شد

روز جدید : گزارش جدید هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فولاد مبارکه حاکی از فساد مالی کلان بالغ بر 92 هزار میلیارد تومان در این شرکت است، روزنامه فرهیختگان به جزئیات این فساد پرداخته است.

این مطلب متعلق به روزنامه فرهیختگان است و بهترین ها به تازگی آن را بازنشر کرده اند:

گزارش جدید هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فولاد مبارکه حاکی از فساد مالی کلان بالغ بر 92 هزار میلیارد تومان در این شرکت است، روزنامه فرهیختگان به جزئیات این فساد پرداخته است. با هم بخوانیم

تخلف 57 هزار میلیارد تومانی در تولید و فروش

یکی از قسمت های مهم تخلفات فولاد مبارکه، قسمت مربوط به تولید و فروش محصولات است. ارزش ریالی تخلفات در این حوزه 57 هزار و 769 میلیارد تومان برآورد شده است. بیشترین تخلفات در این حوزه مربوط به تفاوت قیمت فروش فولاد مبارکه اصفهان با قیمت بازار است. در این بخش نزدیک به 54 هزار میلیارد تومان تخلف محاسبه شد. ایجاد دیه نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از دیگر تخلفات در این حوزه است.

اجاره سایپا و ایران خودرو

در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص یکی از تخلفات فولاد مبارکه فروش محصولات فولادی به شرکت های ایران خودرو و سایپا بیش از حد نیاز و عدم انطباق با تولید خودرو با قیمت کمتر بوده است. قیمتی که طبق صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های ایران خودرو و سایپا ناشی از مازاد بوده و بر اساس نیاز ورق خریداری شده این محصول مازاد را در بازار فروخته و سود و زیان فروش آن مشخص می شود. مواد اولیه که نشان از عدم کنترل دقیق میزان تقاضای ایران خودرو و سایپا با میزان تولید خودرو توسط وزارت ایمنی و یا ناتوانی فولاد مبارکه در تامین سهمیه تعیین شده در سامانه بهینه سازی دارد. خوب.

تخلف 26 هزار میلیارد تومانی در قراردادها

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، بررسی های انجام شده در خصوص نحوه انعقاد قرارداد و انتخاب طرفین قرارداد نشان می دهد که اکثر قراردادها با دریافت استعلام یا ترک تشریفات به عنوان مثال منعقد شده است. ، از سال 1396 لغایت مهر 1400، در شرکت فولاد، در مجموع 15550 سفارش خرید، 73 درصد قیمت از طریق تشریفات خروج انجام شده است.

تعداد تخلفات در این بخش 26 هزار و 641 میلیارد تومان برآورد شده است که از این میزان حدود 570 میلیارد تومان مربوط به قراردادهای ریالی و مابقی مربوط به قراردادهای ارزی است.

از شکستن 7 تریلیون تا طراحی بورس!

یکی از بخش ها در حوزه مالی و سرمایه گذاری است. مجموع تخلفات این بخش حدود هفت هزار و 284 میلیارد تومان است. حدود 3.9 هزار میلیارد تومان از تخلفات این حوزه مربوط به عدم تعیین تکلیف انتقال و وصول وجوه حاصل از فروش صادراتی شرکت فولاد مبارکه به یکی از شرکت های امانی است. سرمایه گذاری غیرضروری در بخش های غیر مولد، جذب و استخدام افراد غیر متخصص، خرید و فروش سهام فلز تدارک توسط شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاری غیرضروری در خرید زمین توسط شرکت سرمایه گذاری توکا تنها گوشه ای از تخلفات در این حوزه است.

پرداخت حقوق ماهیانه 60 میلیون به مشاوران فرضی

یکی از تخلفات فولاد مبارکه، تخلفات ارتباطی و منابع انسانی است. استخدام مدیران غیر مرتبط و عدم توجه به نظام شایستگی مورد نیاز مشاغل و دور زدن فرآیندهای قانونی استخدام و غیره از جمله مصادیق سوء مدیریت در این حوزه است. بر اساس گزارش تحقیق و تفحص، مدیرعامل فولاد مبارکه (حمیدرضا عظیمیان) بود که بیش از 30 نفر از افراد فاقد صلاحیت را با خود به فولاد مبارکه آورد. طبق بررسی های انجام شده 20 نفر تحت عنوان مشاوره قرارداد بسته اند که امکان ثبت نام کارکرد اکثر مشاوران وجود ندارد و با توجه به اینکه سکونت تعدادی از آنها در استانی غیر از اصفهان است، خدمات در واقع قابل توجه و کارآمد از آنها. ارائه نشده است. این افراد ماهیانه بالغ بر 60 میلیون تومان حقوق می گرفتند.

استخدام سفارشی 200 مستمری بگیر در فولاد مبارکه

بر اساس بررسی ها در این مدت بیش از 200 مستمری بگیر توسط فولاد مبارکه به کار گرفته شده اند. واگذاری اکثر کرسی های هیئت مدیره شرکت های تابعه و شرکت های سرمایه گذاری به افرادی که توسط مقامات دولتی و برخی از نمایندگان مجلس نمایندگی می شوند، رویه فعلی فولاد مبارکه مدیرعامل وقت آن کشور است.

77 میلیون حقوق مدیر روابط عمومی

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص، مدیر روابط عمومی شرکت که در تاریخ 29 بهمن 99 به این شرکت منصوب شده است، مبلغ قرارداد یک ساله وی 580 میلیون تومان (بیش از 48 میلیون تومان در ماه) است. در مدت 6 ماه و 10 روز حدود 468 میلیون تومان (از نظر حقوق، مزایا، ماموریت و پاداش) دریافت شد. یعنی ماهیانه حدود 76 میلیون تومان حقوق می گرفت.

حقوق 3 میلیارد تومانی مدیرعامل!

در 23 مهر 1397 با استعفای بهرام سبحانی از مدیرعاملی شرکت فولاد مبارکه، حمیدرضا عظیمیان به عنوان مدیرعامل جدید آن شرکت انتخاب شد. بر اساس گزارش تحقیق و تفحص، مجموع پرداختی های انجام شده به مدیرعامل تا پایان شهریور 1400، سه میلیارد و 59 میلیون تومان بوده است. همچنین مبلغ 216 میلیون تومان نیز برای ماموریت های خارجی بوده است. از مجموع مبالغ حدود 831 میلیون تومان پاداش است. وی همچنین 31 میلیون و 600 هزار تومان سکه بهار آزادی دریافت کرد.

ماجرای یک کامیون بنزین در اصفهان

یکی از نقاط قابل توجه تخلف فولاد مبارکه پرداخت غیرقانونی به اعضای غیرموظف هیئت مدیره است. از جمله این افراد اسرافیل احمدیه است. وی رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بود. قرارداد اولیه وی با عنوان مشاور فولاد و با مبلغ 225 میلیون تومان از 10 دی 98 تا 8 اسفند 99 بوده است که در گزارش تحقیق و تفحص در خصوص کار وی آمده است: اثری برای وی ثبت نشده است.

وی در مصاحبه ای پاسخ داد: ماجرای 8 میلیون تومان بنزینی که به وزارتخانه فرستادید و حراست از ورود آن جلوگیری کرد چه بود؟ هر سال همینطور است و ما با پول خودمان گاز سازمان را می خریم. در واقع بحث این بود که همکاران آنجا گاز می گرفتند که اجناس را در سبدشان بگذارند.

از خرید مانتو، ماشین گرفته تا ادکلن برای مقامات دولتی

شرکت فولاد مبارکه بر اساس تعهدات مسئولیت اجتماعی خود مبالغی را تحت عنوان کمک و مبالغی به عنوان هدیه به اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیردولتی پرداخت و هزینه کرده است. نزدیک به 99 میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی که ماهیت موسسه ندارند، 35 میلیارد تومان برای حمایت از اجرای پروژه های شهری مبارکه، 14 میلیارد تومان برای پرداخت هزینه ها و کمک خودرو و ساخت و ساز ساختمان برای یک. سازمان دولتی 18 میلیارد تومان پرداختی غیرکرونی.

رد پای سیاستمداران در تخلفات

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص، شرکت فولاد مبارکه در مواردی با افراد یا گروه‌های مرتبط با تأثیرگذاران سیاسی و اجتماعی مانند همسر واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی، قدرت‌الله وزیر سابق راه و شهرسازی، قرارداد منعقد کرده است. نوروزی شهردار سابق اصفهان و دیگران. وی نام برد.. این موارد به دستور صریح مدیر اجرایی وقت و بعضاً به دلیل ایجاد ارتباطات سیاسی و استفاده از این ارتباطات برای منافع شخصی صورت می گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید