رهبر معظم انقلاب: جلوگیری از تضییع امنیت روانی مردم در فضای مجازی یکی از مظاهر تضمین حقوق عمومی است.

رهبر معظم انقلاب: جلوگیری از تضییع امنیت روانی مردم در فضای مجازی یکی از مظاهر تضمین حقوق عمومی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه که در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیرماه سال 1360 و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران برگزار شد. امام در بمباران منافقین به دکتر بهشتی عالی ترین رتبه علمی حوزه نائل شد، نمونه بسیار پربار، بارز نظم، مبتکر، صبور برای شنیدن سخنان مخالفان و عاری از ریا و تظاهر. گفت: ویژگی های اخلاقی و کاری امروز بهشت ​​برای همه درس عبرت است.

وی شناخت دقیق ابعاد قوه قضائیه را از فضائل آقای محسنی دانست و این قوه را یکی از مهمترین ارکان و ارکان نظام خواند که اقدامات مثبت آن در زندگی مردم و مردم تأثیر بسزایی دارد. دستیابی به اهداف نظام و اقدامات منفی احتمالی آن اختلالات و دست اندازهای مهم در راه است

رهبر انقلاب پیشرفت دستگاه قضایی در برخورد با برخی از مشکلات مطرح شده در دیدار سال گذشته با قوه قضائیه را خوب ارزیابی کردند و در عین حال گفتند: در برخی زمینه ها پیشرفتی وجود ندارد و به هر حال ارزیابی فعالیت های قوه قضائیه مهم است و هر دستگاه دیگری نباید معطوف به آمار و مقدار باشد، بلکه نتیجه و نتیجه نهایی کاری که به دست مردم می رسد باید ملاک و مرجع قضاوت باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نظر متخصصان و صاحب نظران، سند تحول در دستگاه قضایی را بار دیگر سندی مهم و محکم دانستند و با اشاره به تجربه متراکم دستگاه قضایی پس از انقلاب افزودند: از این موارد ارزشمند است. تجربیات، برای ایجاد تحول، یعنی. برای تقویت نقاط مثبت باید از صفر نقاط منفی استفاده کرد.

تغییرات سازمانی لازم، تغییرات احتمالی در جهت گیری ها یا برخی مدیران، تامین بودجه لازم با کمک دولت و مجلس، تصویب قوانین لازم و تکمیل و به روز رسانی سند از نکات مهمی بود که رهبر انقلاب به مسئولان کشور اشاره کردند. سیستم قضایی در صورت لزوم برای اجرای سند تبدیل.

وی تداوم و تربیت نیروهای موثر و متخصص را از ضروریات توسعه و پیشرفت کار دستگاه ها خواند که باید مورد توجه جدی همه کارکنان قرار گیرد.
مبارزه با فساد داخل و خارج از قوه قضائیه نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند: اکثریت قریب به اتفاق قضات و مسئولان دستگاه قضایی افراد شریفی هستند که با درآمدهای واقعا کم سخت ترین کارها را انجام می دهند اما سوء استفاده از اقلیت کوچکی در هر نقطه از کشور چهره نظام قضایی را مخدوش می کند و منشأ قضاوت نادرست این همه قدرت می شود، به طوری که هر گونه فساد در داخل این نهاد باید جدی گرفته شود.

وی شایعه افراد مغرض و بیمار علیه قوه قضائیه را به مراتب بیشتر از واقعیت می داند، اما گفت: باید ریشه مفاسد قوه قضائیه را هر چقدر هم کم باشد ریشه کن کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مسری بودن فساد در صورت عدم مبارزه، افزودند: در مقوله برخورد با فساد خارج از دستگاه قضایی، سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید فعال باشند و با ریشه‌های فساد در دستگاه‌های تحت حاکمیت خود برخورد جدی کنند. . مسئولیت خود را به سیستم دادگاه نکشید.

رهبر انقلاب در برهه ای مهم، معاملات غیررسمی املاک را یکی از عوامل اصلی فساد خواندند و تاکید کردند: این گونه معاملات باید بی اعتبار شود و حتی از نظر شورای نگهبان به مصوبه مجلس اعتراض شود. مصلحت کشور و نظام این است که تصویب نهایی را تصویب کند این قانون است.

حضرت آیت الله خامنه ای وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی از جمله استیفای حقوق عامه را بسیار مهم دانستند و گفتند: جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت و تضییع امنیت روانی مردم در فضای مجازی و غیرمجازی یکی از جلوه های تضمین حقوق عامه است. که قوه قضائیه باید برنامه ریزی و نظم و انضباط داشته باشد و بتواند این وظیفه سخت را به خوبی انجام دهد.

رهبر انقلاب تامین آزادی های قانونی مردم را نیز مهم دانستند و گفتند: بر اساس تفسیر دقیق قانون اساسی، همه آزادی های شرعی باید به مردم اعطا شود و معمولاً نهادهای قدرت. با این آزادی ها مخالفت کنند و قوه قضائیه باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی برنامه ریزی و ایجاد سازوکار اندیشیده شده را برای وظیفه قانونی قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم ضروری خواند و گفت: با اقدامات فردی، موردی و ریاستی نمی توان به چنین شغل مهمی دست یافت و برنامه ریزی شده است. لازم است.

«لزوم برخورد خوب با مشتریان» نکته دیگری بود که رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند: فردی که به دادگستری مراجعه می کند اگر با اخم مواجه شود با دل شکسته بیرون می آید حتی اگر پرونده اش رسیدگی شود. پس وظیفه حسن برخورد با مردم باید انجام شود.او با صبر و حوصله این کار را انجام داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تصویر رسانه‌ای از دستگاه قضایی را خوب ندانستند و گفتند: از رسانه‌ها و تبلیغات برای نمایش و اطلاع‌رسانی بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در این قوه به درستی استفاده نمی‌شود و بخشی از این ضعف ناشی از آن است. دستگاه های رادیویی و رسانه ای اما بخش دیگر مربوط به خود دستگاه قضایی است.

وی دیدارهای رئیس قوه قضائیه با گروه های مختلف را بسیار مهم خواند و افزود: دیدار با حقوقدانان، کارشناسان سیاسی و اقتصادی، دانشجویان و جوانان صاحب نظر و صاحب نظر، اساتید، روحانیون و صاحب نظران موجب گسترش حوزه های جدید می شود. افق های قوه قضائیه. موضوعات باید به اندازه کافی در رسانه ها پوشش داده شود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه در گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مختلف این قوه، تعامل و همکاری با سایر قوا و همچنین نخبگان و اقشار مختلف مردم را بی سابقه دانست و گفت: محصول این جلسات شناسایی و تعیین اولویت ها و اتخاذ راهکارهای اجماعی برای حل مشکلات است.

محسنی آژه ای هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری های نوین را از اولویت های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: این کار تاثیر بسزایی در پیشگیری از فساد، شناسایی مشکلات، کوتاه شدن فرآیندها و کاهش هزینه ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید