نیاز به برخورد سریع قوه قضائیه با شایعه سازان/ تامین امنیت روانی مردم از حقوق عمومی مردم است


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898337

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام مطرح کرد؛

فیضی گفت: نهادهای امنیتی و قضایی باید با شایعه سازان، دروغگویان و کسانی که می خواهند کشور را به آشوب بکشانند برخورد کنند. حتی اگر سمتی هم داشته باشند باید برخورد عادلانه و سریع داشته باشند، تامین امنیت روانی مردم یکی از حقوق عمومی مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید فیضی حسن آبادی، دکترای حقوق جزا و جرم شناسی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام در گفتگو با صبح توس؛ وی با بیان لزوم برخورد سریع قوه قضائیه با شایعه سازان در جامعه، تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه باید با شایعه سازان، دروغ پردازان و کسانی که می خواهند کشور را به آشوب بکشانند برخورد کند. حتی اگر در موقعیتی نشسته باشند، باید رفتار منصفانه و سریع داشته باشند. تامین امنیت روانی جامعه یکی از حقوق عمومی مردم است.

وی تصریح کرد: تامین امنیت روانی مردم یکی از حقوق عمومی مردم است و قوه قضائیه باید از تشویش اذهان عمومی با شایعات و اظهارات نادرست و تهدید آمیز افراد خاص یا ناشناس در فضای رسانه ای و مجازی جلوگیری کند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در تربت جام با اشاره به درگذشت مرحوم امینی و شایعات مطرح شده در فضای مجازی و رسانه ها، گفت: اینگونه شایعات هرگز بدون برنامه ریزی در فضای مجازی و رسانه ها منتشر نمی شود و این که اتاق فکر نباید اینگونه باشد. نادیده گرفته شد جنگ نرم دشمنان قسم خورده نظام انقلاب اسلامی در این عرصه وظیفه رهبری فکری جامعه است و با ایجاد تشویش اجتماعی سعی در بدبین ساختن افکار عمومی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند.

فیضی حسن آبادی خاطرنشان کرد: نیمی از اتاق فکر تخریب در داخل کشور فعال است و در قالب برخی رسانه ها و گروه های اجتماعی سعی در تخریب و شایعه پراکنی دارند و نیمی دیگر در رسانه های بیگانه و دشمنانی مانند بی بی سی، من و تو. و صدای آمریکا شما مشغول هستید.

وی تصریح کرد: شایعه سازان و دروغ پردازانی که اکنون خود را به عنوان حامی افرادی مانند سلبریتی ها و امثال آن به مردم معرفی می کنند; برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، اخلاق را زیر پا می گذارند و با زیر سوال بردن انقلاب اسلامی، سعی در ایجاد شبهه در بین مردم برای نابودی انقلاب اسلامی و در عین حال به چالش کشیدن آرامش فکری جامعه دارند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در تربیجام در ادامه با اشاره به اقدام سریع و قاطع مراجع قضایی با این قبیل افراد، تصریح کرد: در ماده 512 کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی آمده است: «کسی که مردم را به جنگ تحریک کند. به منظور برهم زدن امنیت کشور.» و القاء یا تحریک به قتل بین خود اعم از اینکه موجب قتل یا سرقت شوند به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهند شد.

وی در پایان گفت: این سوال به این معناست که اگر فردی با انتشار اخبار کذب باعث تشویش و تشویش اذهان عمومی شود و با تحریک احساسات مردم را به تشویش بیاندازد، جدای از اینکه اضطراب و آسیب ناشی از آن پیش آمده است، باید به قانون، اما برای این تحریک، ترغیب و انتشار اخبار، به اشد مجازات محکوم می شود.

حال باید دید موضع قوه قضائیه در این خصوص در قبال چنین افرادی که به عنوان سلبریتی در جامعه ظاهر می شوند و هر از چند گاهی ماهی را از آب گل آلود بیرون می آورند و امنیت روانی مردم را بر هم می زنند، چیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید