مردم به شرکت هایی که سودهای بالا و نامتعارف دارند اعتماد نکنند/ قوه قضائیه را مسئول حفظ حقوق عمومی و برخورد با مجرمان می دانند.

ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804788

احمدرضا بهرامی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مبارزه با جرایم چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان باید در سرمایه گذاری و مجوزهای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند و کارایی و سودآوری هر شرکتی را بررسی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم استان چهارمحال و بهتیاری صبح امروز با حضور جمعی از اعضای دستگاه قضایی و امنیتی در سالن همایش های ریاست کل دادگستری برگزار شد و در این جلسه مشکلات مردم لاران مورد بررسی قرار گرفت. خرید و فروش فرش از شرکت فرش ترنج بررسی شد.

در این جلسه که نمایندگانی از اهالی لاران و مدیر مستقیم شرکت فرش ترنج نیز حضور داشتند، به مسائل مربوط به فروش فرش توسط افراد این شرکت و تعهدات این شرکت در پرداخت مطالبات به شهروندان پرداخته شد. و تصمیمات لازم در خصوص تعهدات شرکت اتخاذ شده است.

احمدرضا بهرامی رئیس قاضی و رئیس ستاد ویژه پیشگیری و مبارزه با جرایم استان با تاکید بر پیچیدگی فعالیت های اقتصادی، محصول کسب و کار را کسب سود و درآمد دانست و گفت: کسب و کار و راه اندازی مراکز اقتصادی مردم برای کسب درآمد بیشتر پول خود را در شرکت های تجاری سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: نکته مهم در انتقال این وجوه، اطمینان از دریافت مجوز قانونی از شرکت ها و بررسی سود و نحوه عملکرد هر شرکت است.

بهرامی گفت: گاهی اوقات می توان شرکت هایی راه اندازی کرد تا شهروندان را به سرمایه گذاری در شرکت تشویق کند و ضمن جلب اعتماد مردم، سودهای بالا و غیرمنطقی نیز کسب کند.

رئیس قاضی استان خاطرنشان کرد: نمایندگی این گونه شرکت ها در تقسیم سودهای کلان به مردم قطعا زیر سوال است و در صورت عدم توجه شهروندان ممکن است در آینده نزدیک متحمل ضرر و زیان هنگفتی شوند.

بهرامی گفت: بسیاری از افرادی که در این شرکت ها سرمایه گذاری می کنند پس از از دست دادن و از دست دادن دارایی ها برای احقاق حق خود به دادگاه مراجعه می کنند. این در حالی است که محاکمه به دلیل شبهات فراوان و پیچیدگی مسائل حقوقی سخت و زمان بر است و مالباختگان باید زمان زیادی را برای به دست آوردن سرمایه خود صرف کنند.

این مقام ارشد قضایی در استان در پایان یادآور شد: قوه قضائیه را موظف به حفظ حقوق عمومی و برخورد با مجرمان می دانند و این مهم با توجه به بصیرت، قانون و عقل شهروندان در جامعه منتشر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید