هیچکس حق تضییع حقوق عمومی را ندارد/ پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی باید تا 17 ماه به پایان برسد.


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804900

مرتضوی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی بهانه می گیرند که صاحب حق و اسناد رسمی شده اند، گفت: فرض را بر این می گذاریم که این حرف درست باشد اما ساحل متعلق به دولت است و دستگاه اجرایی موظف به همکاری و تمکین است در غیر این صورت قانون اعمال خواهد شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید صولت مرتضوی دوشنبه شب در جلسه نظارت بر اجرای محوریت رئیس جمهور در سفر به گیلان با اشاره به اهمیت تالاب انزلی برای توسعه استان گفت: متاسفیم از بی توجهی دستگاه ها و همسایگان تالاب و رضایت از اینکه این تالاب همچنان زنده است.


مصادره های غیرقانونی مردم را از سواحل محروم کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مصادره های غیرقانونی مردم را از نعمت های الهی در ساحل محروم کرده است، افزود: تصرف ساحل ممکن است به دلایلی از جمله خدمت به همکاران بوده باشد اما باعث ظلم به دیگران نیز شده است.

وی افزود: اگر تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای خانواده آنها از سواحل استفاده کنند، در نهایت 5 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و حقوق بقیه افراد جامعه پایمال می شود، بنابراین رئیس جمهور دستور داد سواحل توسط واقعی تصرف شود. و اشخاص حقوقی آزاد شدند.


دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و تمکین هستند در غیر این صورت قانون اعمال می شود.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه برخی از دستگاه های اجرایی بابت احقاق حق و دفاتر اسناد رسمی عذرخواهی کردند، گفت: فرض می کنیم این گفته صحت داشته باشد اما ساحل متعلق به دولت است و قوه مجریه موظف به همکاری و تمکین است در غیر این صورت اعمال ماده به 8 تبدیل می شود و 9.

وی افزود: تمامی املاکی که در مسیر مالکیت دولتی قرار دارند، مشمول قاعده رفع مال و آزادسازی هستند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت تصمیم دارد از اسناد ملکی استفاده کند، تصریح کرد: تصمیم فعلی دولت این است که ساحل را در اختیار مردم قرار دهد و همه موظف به رعایت این دستور هستند.


هیچ کس حق نقض حقوق عمومی و استفاده شخصی از بیت المال را ندارد

وی با بیان اینکه هیچکس حق تضییع حقوق عمومی و استفاده شخصی از بیت المال را ندارد، افزود: دستگاه هر پست و قدرتی تابع دستور رئیس جمهور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور مسئولیت حسن اجرای دستور رئیس جمهور را بر عهده استاندار استان و فرمانداران شهرستان ها دانست.


ورود فاضلاب به تالاب انزلی از 100 نقطه!

مرتضوی با اشاره به ورود 100 نقطه ای فاضلاب به تالاب انزلی گفت: پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی باید تا 17 ماه دیگر به پایان برسد.


توزیع 653 میلیارد تن تصفیه خانه فاضلاب در رشت

وی افزود: 653 میلیارد تن به تصفیه خانه فاضلاب رشچ اختصاص می یابد که از این میزان 53 میلیارد تن به صورت 100 درصد و 350 میلیارد تن در اصل 56 و 250 میلیارد تن نیز از مصوبات سفر رئیس جمهور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید