تالاب انزلی شناسنامه گیلان است/ رسوبات تالاب با رویکرد علمی و فناوری دانش بنیان تخلیه می شود.


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895610

اسدالله عباسی معتقد است تالاب انزلی شناسنامه گیلان است و با اشاره به راه اندازی اردوی جهادی نجات و احیای تالاب انزلی گفت: رسوبات تالاب با استفاده از فناوری های علمی و دانش بنیان در حال تخلیه است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت و احیای تالاب های انزلی که با حضور سلاجه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، درباره لبه این تالاب با بیان اینکه تالاب انزلی در سال های اخیر آسیب جدی دیده است، گفت: ما وارث نگاه های غیرکارشناسی پیشینیان هستیم که باعث خشک شدن تالاب انزلی شده به طوری که حتی یک آبراه هم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی شناسنامه گیلان است و در صورت تخریب منابع طبیعی استان از بین می رود، افزود: به نوعی گلوی تالاب انزلی فشرده شده است که برای رفع مشکل نیازمند کار جهادی است. موضوع.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی بی امان به محیط زیست حمله کرده اند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی موج شکن را بر اساس چه معیاری و چگونه این مجوز صادر کرده است.

وی توضیح داد: تالاب انزلی با ورود امواج خزر زنده بود و آب سالم از رودخانه ها وارد این تالاب شد اما اکنون با ورود رسوبات و عقب نشینی دریا، امکان ورود آب به تالاب انزلی از بین رفته است. تالاب ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: با محوریت استانداری می توان از همه عوامل استان برای حفظ محیط زیست استفاده کرد و در این راستا مدیران باید جدی و جهادی عمل کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: شخصا به نمایندگی از رئیس جمهور و سازمان محیط زیست کشور برای رفع مشکلات تالاب انزلی به صورت مستمر تلاش می کنم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات غیرکارشناسانه و بدون در نظر گرفتن فرضیه ها و تحقیقات تالاب را به جایگاه امروز رسانده است، گفت: ما به دنبال منبع آلودگی جاده زردجوب و گهر هستیم و کارهای فوری و تصمیمات خوبی انجام داده ایم. منبع فاضلاب را حذف کنید

وی تاکید کرد: 300 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری برای فاضلاب انزلی و صومعه سرا اختصاص یافته اما نهادها به تعهدات خود عمل نکرده اند و وزارت نیرو باید با جدیت به تعهدات خود عمل کند.

عباسی افزود: بیش از 10 میلیارد تومان به زندان لاکان رشت که منشأ این آلودگی ها است و تصفیه خانه آن باز است توزیع شد و 60 درصد آن در 4 بیمارستان رشت با 20 میلیارد تومان تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: محیط زیست با تمام کسانی که تالاب را لمس کرده و فاضلاب خود را در تالاب رها می کنند برخورد قانونی می کند و به مراجع قضایی معرفی می شود زیرا جان ما به تالاب وابسته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به کسانی که به توده مردم رحم نمی کنند، رحم نمی کنیم، گفت: در مرحله اول باید حقوق تالاب و حقوق مردم مشخص شود. و فرصت را نباید از دست داد.

وی تصریح کرد: این کار باید با رویکرد علمی و دانش بنیان انجام شود و به نوعی تالاب را از رسوبات خالی کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: 15 میلیارد اعتبار برای سنبل آبی در نظر گرفته شد که 5 میلیارد آن در فاز اول پرداخت شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: به موضوع تالاب انزلی باید با نگاه جهادی نگاه کرد و اگر مثل گذشته عمل کنیم تالاب انزلی به دلیل انباشته شدن رسوبات به سرنوشت سراوان دچار می شود.

وی بیان کرد: در خصوص تالاب انزلی اگر هماهنگ و منسجم حرکت کنیم، تهدیدات متوقف شده و فرصتی برای تالاب انزلی ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید