صدور شناسنامه ۴۲ نفر بدون شناسنامه در شهرستان لیرداف استان هرمزگان/ پرونده ایرانیان فاقد شناسنامه در هرمزگان پایان یافت.


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840244

در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان، شناسنامه و شناسنامه 42 نفر از مردم شهر لیرداف شهرستان یاسک از جمله کلیه افراد فاقد شناسنامه استان هرمزگان به آنان اهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; برای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، رئیس قاضی هرمزگان در حاشیه سفر شهرستانی خود به جاسک با حضور در مسجد امیرالمومنین لیرداف، ارائه کرد. شناسنامه 42 نفر از ساکنان که دچار کمبود کارت شناسایی شده اند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم گفت: این افراد اقدامات لازم انجام و اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به نداشتن شناسنامه و شناسنامه 42 نفر از اهالی لیرداف از توابع این شهرستان، متأسفانه این افراد سال هاست که از بسیاری از خدمات آموزشی، اجتماعی و درمانی محروم بوده اند که تسریع در روند قانونی ضروری است. “حل این مشکل آن را اجتناب ناپذیر کرد.

قهرمانی با تقدیر و تشکر از پیگیری های خوب اداره کل ثبت احوال هرمزگان و بخشداری جاسک، اطلاعات و نیروی انتظامی، آزمایشگاه ژنتیک استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره): پیرو دستور رئیس جمهور شناسنامه دادگستری افراد فاقد شناسنامه و حدود 10 نفر به دلیل ایرانی نبودن رد شدند و تمامی متقاضیان شناسنامه در استان هرمزگان توزیع شده اند. بالاخره رسید.

رئیس قاضی استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به این 42 نفر تمامی افراد فاقد شناسنامه در استان هرمزگان ثبت نام شده اند و به جرات می توان گفت پرونده افراد فاقد شناسنامه در استان هرمزگان پایان یافته است.

باید بگویم؛ در 26 دی ماه 1380 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به نوبه خود مضر بوده و موجب جرم و تخلف می شود، گفت: اینها سندی هستند برای هویت و در نتیجه مشکلاتی را در زندگی اجتماعی آنها ایجاد می کند و از حقوق اساسی خود به عنوان شهروند محروم می شوند و به همین دلیل برای پیشرفت در زندگی اجتماعی خود مجبور به توسل به پرونده های غیرقانونی و کیفری می شوند، بنابراین در این راستا یک جانشین اجتماعی قوه قضائیه و جلساتی با دستگاه های مختلف دولتی از جمله وزارت کشور، سازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های ذیربط به منظور رفع برخی از مشکلات این حوزه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید