مهلت قضایی مسئولان برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه

مهلت قضایی مسئولان برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه

روز جدید : رئیس قاضی هرمزگان با تعیین مهلت از مسئولان مربوطه خواست نسبت به رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه در این استان اقدام کنند.

نشست مشترک رئیس قاضی هرمزگان و مدیرکل ثبت احوال استان با محوریت حل مشکلات افراد فاقد مدرک تشکیل شد که در این جلسه طرفین بر تسریع اقدامات در کارگروه مشترک تاکید کردند.

در این جلسه که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار 102 نفر در نقاط مختلف استان هرمزگان همچنان از داشتن کارت شناسایی محروم هستند. ، از مسئولان مربوطه خواست مهلتی تعیین کنند.برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه در این استان اقدام شود.

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: پس از صدور دستور رئیس قوه قضاییه در دی ماه 1400 مبنی بر لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه و به دنبال آن دستگاه قضایی استان هرمزگان، 72 نفر فاقد شناسنامه در روستای چراغ آباد. بخشدار طهور در شهرستان میناب و سایر مناطق استان شناسنامه و شناسنامه خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: دادگستری استان هرمزگان در راستای ماموریت های اعلام شده قوه قضائیه مبنی بر احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قانون، موضوع شناسنامه را در دستور کار خود قرار داد و نامه ای را به سران قوه ارسال کرد. حوزه‌های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان از آنان خواستند با مسئولان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و به‌ویژه اقدامات لازم را برای رسیدگی به موضوع افراد فاقد شناسنامه ایرانی در حوزه انتخابیه خود انجام دهند. آمار دقیق این افراد باید سریعا بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

این ضابط قضایی همچنین اقدامات لازم را برای تهیه نمونه DNA داوطلبان از طریق آزمایشگاه تعیین شده در این خصوص، تامین هزینه آزمایشات از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تسریع در اعلام نتایج آزمون ظرف مدت 15 ساعت انجام داد. روزها . . وی همچنین از دیگر اقدامات دادگستری استان هرمزگان برای رسیدگی به مشکلات افراد فاقد شناسنامه در استان اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان از همکاری سازنده اداره کل ثبت احوال و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان هرمزگان با همکاری دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات و محرومیت های افراد فاقد شناسنامه تشکر و قدردانی کرد. طی دو تا سه ماه آینده تمامی افراد فاقد شناسنامه در نقاط مختلف استان شناسنامه خود را دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید