رفع نقاط اضطراری مستلزم عزم جدی مسئولان برای تامین بودجه برای رفع نقاط بحرانی است.

ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797752

گزارش تصمیم رئیس جمهور برای بازدید از مناطق در معرض خطر استان؛

با توجه به اینکه این استان در مسیر 17 استان قرار دارد و دارای 30 نقطه است، تصمیم رئیس جمهور برای در نظر گرفتن وام برای رفع این نقاط می طلبد مسئولان استانی نسبت به جذب این وام ها و رفع تصادفات هر چه سریعتر اقدام جدی کنند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان کوم از نظر تردد، استانی ویژه است و در مسیر 17 استان کشور قرار دارد و از این استان سه کریدور اصلی جاده ای عبور می کند و روزانه بیش از 170 هزار خودرو از محورهای استان تردد می کنند که البته بیش از 50 درصد پلاک های غیربومی و این حجم زیاد تردد منجر به استهلاک سطح جاده ها و افزایش تصادفات و تلفات می شود.
استان کوم نیز دارای 1800 کیلومتر راه است که 213 کیلومتر آن بزرگراه، 232 کیلومتر بزرگراه، 154 کیلومتر راه اصلی، 150 کیلومتر راه فرعی و 1059 کیلومتر راه روستایی است.
این حجم تردد از جاده های استان و قرار گرفتن کوم در سه کریدور اصلی جاده ای می تواند تصادفات بی شماری را در محورها به همراه داشته باشد و البته این حجم تردد عاملی برای تخریب راه هاست که توجه بیشتر به جاده ها را می طلبد. . البته برخی از نقاط استان نیز می تواند تصادف خوبی باشد و با توجه به تردد زیاد در محورهای استان و کاهش تصادفات باید اقدامات جدی برای رفع این معضل انجام شود.

عزم دادگستری قم برای حذف محورهای حادثه خیز
در همین حال حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس قاضی استان قم گفت: تصادفات جاده ای و تلفات جانی.
وی ادامه داد: کاهش تصادفات رانندگی در استان خدمتی بی بدیل برای نمازگزاران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) است.
رئیس دادگستری شهرستان کوم گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز، به روز رسانی علائم و نصب علائم هشدار دهنده و دوربین های نظارتی، پلاک خوان و تردد شمار از یک سو و ارسال پیامک به رانندگان متخلف از سوی دیگر؛ این یکی از اقدامات پیشگیرانه است که نقش اساسی در کاهش تصادفات دارد.

ebcc25cc da22 4fa1 94f0 47995e13fa0e خبر خاکستری

در صورت کسب اعتبار 30 هات اسپات در کوم ارائه می شود
همچنین محمد حسن کلهری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم در گفتگو با خبرنگار ما یکی از حوزه های کاری راهداری را رفع نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات جاده ای دانست و گفت: بررسی های انجام شده در سال 1395 66 نقطه خطر را شناسایی کرده است. در طول محورهای مواصلاتی تا سال 1388 50 امتیاز حذف شده و 16 امتیاز باقی مانده است که تازه وارد شده ایم و در صورت دریافت اعتبار نسبت به تامین این امتیاز اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص پروژه های راه و ترابری استان گفت: پروژه چهار خطه سلفچگان – ساوه که سال گذشته به طول 8 کیلومتر راه اندازی شد و بهره برداری از سه نقطه اضطراری تقاطع روستای تاج هاتون و پل راه آهن. حذف شده اند.
کلهری همچنین تاکید کرد: ساخت راه متعلق به اداره راه و شهرسازی است و ما دریافت کننده راه های ساخته شده و ایمن هستیم و مسئولیت نگهداری آن را بر عهده داریم.
وی یکی از پروژه های مهمی که در سال جاری به بهره برداری رسید را پل روستای هورآباد و رفع نقطه اضطراری ورودی روستای هورآباد عنوان کرد و گفت: این پل در روستای هورآباد نیز رفع شده است.

با توجه به وجود آستان مقدس حضرت معصومه (ع) و مسجدالحرام جمکران در استان، حضور زائرانی که به استان مشرف می شوند در بسیاری از موارد زیاد است و البته کوم در محور مواصلاتی 17 استان و این مشکل نیاز به حل این مسائل دارد. هیچ تصادفی وجود ندارد. باید در اسرع وقت اقدامات لازم و پیگیری لازم انجام شود.
اهمیت راه های استان کوم از نظر ارتباط با چندین استان کشور
به همین دلیل رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت شهرستان کوم در ارتباط آن با چند استان گفت: موضوع راه اندازی قطار مسافری بین کوم و کاشان که مطرح شد قابل انجام است.
وی همچنین نگاهی به پروژه قطار سریع السیر تهران – کوم – اصفهان داشت و گفت: قرارداد این پروژه که یک کار جدید در کشور است با سرمایه گذار خارجی به ارزش چهار میلیون یوان نهایی شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه بزرگراه کوم – بروجر گفت: قرارداد این پروژه که در کنار پاسگاه مرزی کوم در نظر گرفته شده است با سرمایه گذار منعقد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است. “
وی خاطرنشان کرد: در سهم مشارکت مشکلاتی وجود دارد، قرار شد جلسه ای در تهران برگزار شود، سهم مشارکت در راه و شهرسازی افزایش می یابد، اکنون 30 به 70 هستیم و طرف قرارداد 50 به 50 درخواست کرده است. ، کار به خوبی پیش می رود.
قاسمی افزود: فاز اول این بزرگراه از کوم شروع و تا رهجرد که مرز اراک و کوم است ادامه می یابد، قطعه دوم این پروژه تا بروجرد است که قرارداد با سرمایه گذار منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

66769019 ca9f 4053 8a27 0b5495ec3674 خبر خاکستری

تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور برای رفع اورژانس در استان
همچنین آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در سفر دو روزه خود به قم در جلسه هیئت حاکمه استان کوم را مردم زیادی در جاده‌ها قرار داده است و گفت: این استان به دلیل اماکن مذهبی هر ساله پذیرای زائران زیادی است. استان های دیگر
وی ادامه داد: استان قم در مسیر جاده ای 17 استان قرار دارد و نقاط حادثه خیز جاده های استان نیاز به شناسایی دارد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای حذف این نقاط از حادثه باید برای رفع این نقاط برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: برخی راه ها و مسیرها نیاز به بهسازی دارند که برای تامین اعتبار این موضوع مصوب شد.

در هر صورت با توجه به قرار گرفتن استان قم در مسیر 17 استان، مسئولان استانی بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان می خواهند برای رفع محل حادثه، جمع آوری بودجه برای شاهد حوادث ضروری است. در حومه شهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید