رفع محرومیت های طولانی مدت در منطقه کوهن مستلزم تخصیص بودجه است/ مدیران پشت میز نمی توانند مشکلات را حل کنند

وی افزود: کوهن منطقه ای زیبا با آب و هوا و ییلاقی بسیار مناسب است که طبیعتی بسیار بکر با قابلیت ایجاد گردشگری سلامت و طبیعت گردی دارد و می تواند منطقه ای زیبا و مقصدی نزدیک برای گردشگران پایتخت و یا گردشگران بین المللی باشد. “

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: منطقه کوهن دارای آب و هوای بسیار مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی کمیاب است و استعدادهای ویژه ای در زمینه هایی مانند دامداری، زنبورداری و کشاورزی دارد.

کوهن به وام های محرومیت زدایی و زیرساخت های ویژه نیاز دارد

وی افزود: کمبودهای منطقه کوهن و کمبود زیرساخت ها از جمله نبود راه دسترسی مناسب، کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی، نبود اینترنت و پوشش تلفن همراه و نبود شبکه گازرسانی باعث شده است. برخی روستاها را غیرقابل سکونت کرده است. «و در بسیاری از روستاها با مهاجرت از روستا به شهر مواجه هستیم.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای آینده این منطقه برنامه ترسیم کنیم، بی شک باید برای محرومیت زدایی و زیرساخت های این منطقه مستعد کشاورزی و گردشگری وام های ویژه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به نارضایتی اهالی کوهن از فعالیت برخی معادن گفت: این منطقه دارای معادن ویژه است اما به دلیل رعایت نکردن قوانین و تناژ در حوزه معادن و آسیب های زیست محیطی باعث نارضایتی شد.

عدم تخصیص بودجه ویژه منجر به عقب ماندگی جدی در منطقه کوهن می شود

این مسئول گفت: عدم توجه استان به تامین و تخصیص اعتبارات و بودجه های ویژه برای توسعه کوهن باعث محرومیت و عقب ماندگی جدی در منطقه شده است.

وی افزود: علیرغم همجواری کوهن با قزوین، اما به دلیل کمبود مسکن برای معلمان، شاهد ترک تحصیل برخی از دانش آموزان هستیم. در برخی از روستاها نبود مدرسه صدمات زیادی را به همراه داشته است. برای ارتقای کیفیت زندگی مردم کوهن باید هر چه زودتر این موانع برداشته شود و محرومیت تاریخی این منطقه هر چه زودتر پایان یابد.

محمد بیعی گفت: با اجرای نهضت گازرسانی که در دو سال اخیر در این منطقه آغاز شده است، امیدواریم شاهد توسعه زیرساختی در زمینه اسکان مجدد و مهاجرت معکوس از شهر به روستا در این منطقه باشیم.

مدیریت جهادی و پرهیز از عقب راندن نسخه موفقیت امروز مدیران ماست

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات ویژه به مناطق فقیر برای رشد منطقه کوهن گفت: اجرای طرح های مدیریت حوزه های آبخیز و سفره های زیرزمینی و تامین آب شرب و آب کشاورزی می تواند موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شود. . .

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: مدیران اجرایی ما هر چقدر در سفرهای روستایی و بازدید از مناطق فقیرنشین حضور داشته باشند و بر محرومیت مناطق نظارت دقیق داشته باشند، بی شک برنامه ریزی بهتری خواهند داشت.

با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی و دوری از دفتر، دستور موفقیت امروز مدیران ماست؛ وی گفت: پیش بینی می شود شورای برنامه ریزی سال 1401 قزوین از محل بودجه ویژه مناطق فقیرنشین برای رشد و توسعه منطقه کوهن اعتباری اختصاص دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید