صدور «شناسنامه موقت» برای افراد فاقد شناسنامه آغاز شد

صدور «شناسنامه موقت» برای افراد فاقد شناسنامه آغاز شد

روز جدید وحیدی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان ثبت احوال 60 تا 70 درصد اطلاعات از پایگاه علت و نسبی بارگذاری شده است، گفت: انشالله در آینده با ورود به سامانه این پایگاه کاملتر خواهد شد. قسمت های بعدی از این اطلاعات

احمد وحیدی امروز در حاشیه افتتاح و راه اندازی پورتال خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور و رونمایی از شناسنامه موقت فاقدین شناسنامه، با اشاره به اینکه ثبت احوال یک امر عمیق است، گفت: سازمان ریشه دار و قدیمی اظهار داشت: طبیعی است که با گذشت زمان این سازمان نیازمند تحولات و به روز رسانی های خود است تا بتواند جایگاه خود را به عنوان یک سازمان پیشرو حفظ کند.

وی بیان کرد: خوشحالم که شرایطی در این سازمان ایجاد شده که شاهد حرکت ها و ایده های جدید باشیم و دستاوردهای خوبی در طول فعالیت های این سازمان در دولت سیزدهم حاصل شود.

وزیر کشور در خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی علت و معلولی و ارائه آن به نهادهای متقاضی تصریح کرد: این اقدام مهمی است که تاکنون انجام نشده است و قابل توجه است که این موضوع در این مدت و پس از آن برطرف و پاسخ داده خواهد شد. چند ماه

وحیدی با بیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان ثبت احوال 60 تا 70 درصد اطلاعات از پایگاه علت و نسبی بارگذاری شده است، گفت: انشالله در آینده با ورود به سامانه این پایگاه کاملتر خواهد شد. قسمت های بعدی از این اطلاعات

وی با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه علی و رابطه ای مشکلات و چالش هایی را که در گذشته در رابطه با سرشماری وجود داشت برطرف می کند، گفت: سرشماری در سال 90 انجام شد و این سرشماری نیز در سال 95 انجام شد و در واقع ، اطلاعات را هر 5 سال یکبار به روز می کنیم و قطعا با راه اندازی این پایگاه قدرت بیشتری در سرشماری سراسری خواهیم داشت.

وزیر کشور گفت: با اقدامات اخیر سازمان ثبت احوال، جدای از اطلاعات دقیق و به روز آمار سرشماری، هزینه سرشماری که وظیفه ارزشمندی محسوب می شود نیز کاهش می یابد.

وحیدی ادامه داد: اقدام دیگری که توسط سازمان ثبت احوال انجام شده است تولید و ارائه نرخ باروری در سال جاری است که برای اولین بار بر اساس داده های ثبتی موجود در بانک اطلاعات جمعیت کشور انجام شد. دولت همچنین توجه ویژه ای به مشکل جمعیت و سیاست های تحریک این منطقه دارد.

وی در مراسم رونمایی از شناسنامه موقت افراد فاقد شناسنامه گفت: مشکلاتی که در چند ماه گذشته با آن مواجه بوده ایم، شکایت برخی از هموطنان است که در این سال ها اعلام کرده اند شناسنامه و شناسنامه نداشته اند. آنها ادعا می کنند که ایرانی هستند اما به دلیل نداشتن شناسنامه و کارت ملی نتوانسته اند خدمات دولتی دریافت کنند.

وزیر کشور با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان ثبت احوال گفت: 8000 مورد افراد فاقد شناسنامه وجود دارد که با ورود سازمان ثبت احوال تا چند دهه دیگر این مشکل حل می شود. اقوام نگران عدم ارائه و دریافت خدمات نخواهند بود و پس از بررسی دقیق توسط سازمان ثبت احوال، شناسنامه صادر می شود.

وحیدی همچنین به صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این کار نیز توسط سازمان ثبت احوال آغاز شده و در حال اجراست.

وی در خصوص موضوع کارت ملی هوشمند ادامه داد: بر اساس اعلام رئیس سازمان ثبت احوال از دی ماه سال 1400 با استفاده از ظرفیت داخلی، 10 میلیون متقاضی برای دریافت کارت ملی هوشمند در نوبت قرار گرفتند که این رقم به این میزان رسید. با تلاش های انجام شده از پایان دی ماه سال جاری تاکنون حدود 5 میلیون کارت صادر و تحویل متقاضیان شده است و انشاالله طی دو تا سه ماه آینده مابقی این کارت ها ( 5 میلیون کارت) برای داوطلبان صادر و تحویل می شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال باید بتواند در آینده نزدیک شرایطی را برای احراز هویت قانونی مکان در این سازمان ایجاد کند، گفت: در حال حاضر در این سازمان احراز هویت انجام می شود و علاوه بر آن تایید هویت قانونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله وظایف ضروری است که این سازمان باید انجام دهد.

وحیدی ابراز امیدواری کرد: در مدت کوتاهی سازمان ثبت احوال تمام الکترونیکی به سازمانی هوشمند در کشور تبدیل شود و بتواند به عنوان یک سازمان پیشرو حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید