تسریع در صدور مدارک هویتی زائران اربعین حسینی/ زائران نگران شناسنامه نباشند


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895639

قنبری از تسریع در صدور مدارک هویتی زائران تا اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای صدور شناسنامه نیازی به مراجعه به ثبت احوال نیست و با ارائه گواهی به زائران مشکل آنها حل می شود و سازمان گذرنامه به پیگیری های خود ادامه می دهد. صدور پاسپورت به آرامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; غلامحسین قنبری مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی امروز در دیدار با فرماندار خلیل آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود تجهیزات خاص موجب رنج عمران است. رجیستری و ما تا به حال به دنبال آن هستیم. در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی مشکلات را مطرح کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از این مشکلات بکاهیم.

وی با تاکید بر شفاف سازی صدور مدارک هویتی زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: زائران به هیچ وجه نگران نباشند زیرا با هماهنگی هایی که انجام شده است نیازی به حضور در ثبت احوال برای صدور ولادت نیست. گواهی اما با گواهی داده شده به زائران مشکل آنها حل می شود و سازمان گذرنامه گذرنامه صادر می کند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه نام های مذهبی در راس نام هایی قرار دارد که والدین برای فرزندان خود انتخاب کرده اند، گفت: این نام ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه فهرستی از اسامی صادر شده برای کودکان در سامانه ثبت احوال وجود دارد و سایر اسامی پس از بررسی و تایید کمیته مربوطه قابل رسیدگی است، اذعان داشت: رضایت مردم منوط به تسریع در ارائه خدمات است که عبارت است از اجرای دولت الکترونیک بسیار مهم است و ما در این مسیر حرکت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی دستگاه های دولتی و مشارکت و تعامل دستگاه ها با مردم یکی از مهم ترین اهداف دولت است که وزارت کشور با کمک سازمان های زیرمجموعه خود برای تحقق آن تلاش می کند، گفت: با توجه به مشکلات موجود در این زمینه، تلاش می شود تا بتوانیم آن را به بهترین شکل ممکن به دست آوریم. سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از ارکان اصلی ثبت هویت در کشور، نقش مهمی در دولت الکترونیک و هوشمندسازی زیرساخت های کاری ایفا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید