صدور شناسنامه مکانیزه برای 82 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910518

رضا راحت دمارده بابیان اینکه در حال حاضر 82 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان شناسنامه مکانیزه دارند، گفت: تاکنون نزدیک به 2 میلیون و 600 هزار شناسنامه جدید در استان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا راحت دمارده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: تحقق سیستم هویتی هوشمند و کاملا الکترونیکی و ارتقای سطح سازماندهی در کشور هدف اصلی ماست که با تحقق آن در حال تحقق است. تلاش، تلاش، همکاری و مساعدت کلیه کارکنان سازمان محقق خواهد شد.

وی در خصوص صدور شناسنامه جدید افزود: از سال 80 به بعد سازمان ثبت احوال اقدام به صدور شناسنامه جدید می کند که مکانیزه است و شناسنامه های جلد قرمز که اطلاعات به صورت دستی وارد می شود دیگر صادر نمی شود.

راحت دهمرده بیان کرد: 2 مدل شناسنامه مکانیزه زیر 15 سال و بالای 15 سال وجود دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده نوجوانان 15 ساله ای که قصد عکسبرداری از شناسنامه خود را دارند در اولویت تعویض و صدور شناسنامه مکانیزه هستند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اذعان داشت: افرادی که مشخصات هویتی آنها تغییر کرده و یا شناسنامه آنها مفقود شده است باید پس از پایان مهلت قانونی یک ماهه نسبت به دریافت شناسنامه مکانیزه اقدام کنند.

وی گفت: 82 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان شناسنامه مکانیزه و 18 درصد آنها شناسنامه غیرمکانیزه دارند و برخی سازمان ها و نهادها برای به روز رسانی اطلاعاتی مانند گذرنامه باید شناسنامه مکانیزه داشته باشند.

راحت دهمرده ادامه داد: از دهه 80 هیچ تماسی برای تغییر شناسنامه نبوده و شناسنامه های قبلی همچنان معتبر هستند و افرادی که 15 ساله شوند شناسنامه جدید و افرادی که 30 ساله شوند به دلیل وجود شناسنامه جدید شناسنامه دریافت می کنند. بدون مغایرت در مواجهه با سازمان های دولتی، شناسنامه آنها باید تغییر کند.

وی همچنین با بیان اینکه برای افراد زیر 18 سال شناسنامه توسط پدر، مادر یا جد پدری در ادارات احوال استان ها صادر می شود، اظهار داشت: مدت زمان صدور شناسنامه حداقل یک و حداکثر 3 روز است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید