حمایت مدیران سیستان و بلوچستان از بیت المال قابل قبول نیست/ نظارت استاندار نقش موثری در جلوگیری از تخلفات و انحرافات دارد.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820629

شکاف مشکل در وام در جنوب شرق کشور؛

علیرغم کمبود و نیاز شدید ساکنان سیستان و بلوچستان به اعتبارات تخصیص یافته و امکانات موجود، اما اخیرا در سکوت و بی توجهی دستگاه های نظارتی، حق مدیران در بخشش حقوق مردم این منطقه بر سایر استان ها یکی پس از دیگری آشکار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ اخیرا در سکوت و بی توجهی نهادهای نظارتی، گذشت مدیران سیستان و بلوچستان با وجود کمبود و نیاز مبرم برخی از این ها یکی پس از دیگری آشکار می شود. اقلام اهدایی به سایر استان ها و یا بودجه ای که صرف تخصیص آنها می شود به راحتی به خزانه وزارتخانه ها برمی گردد.

به زودی درخواست کسر 500 میلیارد ریال از عناوین گاز سیستان و بلوچستان و اضافه شدن آن به فصل گاز روستایی خراسان جنوبی مطرح شد. محمدحسین عیدی زاده، رئیس شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان، بنا به گزارش ها، به نامه ای به تاریخ 5 فوریه 1998 مبنی بر 10 جفت هوایی بدون محدودیت کابل برای رفع نیازهای منطقه خراسان جنوبی با ارسال 20 کیلومتری کابل اشاره کرده و با این منطقه موافقت کرده است.

این در حالی است که سیستان و بلوچستان با مشکلات گسترده ارتباطی و مخابراتی مواجه است و اکثر شهرها و روستاهای آن با مشکلات زیادی در آنتن دهی و دسترسی به اینترنت دست و پنجه نرم می کنند.

دادن مدیران به استان های دیگر قابل قبول نیست

محمد سرگزی نماینده مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما درباره بخشودگی برخی از مدیران برای تسهیلات و اقلام استانی یا برگشت وجوه گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: نمایندگان و مدیران ارشد استان توانستند از پیگیری های فراوان برخی از امکانات و نیازهای مردم در استان اطمینان حاصل کنند، بنابراین با همه تلاش ها رعایت چنین اقداماتی درست نیست.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و شهروندی مجلس شورای اسلامی افزود: فشارها و رایزنی های زیادی برای توزیع اموال، اموال و وام ها برای حل مشکلات و توسعه استان وجود دارد که مورد قبول مدیران نیست. در کشورهای دیگر. استان ها «البته استانداری و استانداری باید این موارد را رصد کرده و تذکرات لازم را بدهند.

وی تاکید کرد: باید هر چه زودتر روی آن دسته از مدیرانی که این گونه عمل می کنند کار شود تا در این مسیر حرکت نکنند.

استاندار باید با متخلفان سخت گیری کند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث فقط وقف بخشی از اموال و امکانات سایر استان ها نیست؛ بلکه فقط بحث وقف بخشی از اموال و امکانات استان های دیگر مطرح نیست. بلکه آن دسته از مدیرانی که منابع و وام هایی را به دستگاه خود تخصیص می دهند، اما از آن استفاده نمی کنند و در پایان سال مالی وام را به خزانه برمی گردانند، باید با قاطعیت تصمیم گیری کنند.

وی گفت: مدیرانی که گاهی اعلام می کنند امکان جذب منابع بیشتر وجود ندارد در حالی که دستگاه های بالاتر آنها می توانند منابع بیشتری را برای استان تامین کنند یا مدیرانی که از بودجه در اختیار وزارتخانه استفاده می کنند مراجعه نکنند. روستا برای جذب منابع؛ باید با همه این مدیران کار کرد، در حالی که سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه است، این توسعه سریعتر خواهد بود.

استانداری باید مدام تحت نظر باشد

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان با تاکید بر اینکه سیستم نظارتی مهم است، گفت: استانداری باید به صورت مستمر رصد شود. یکی از وظایف سیستم بازرسی استان، نظارت و نظارت بر آنچه در ادارات می گذرد است. به نظر می رسد نظارت به موقع نقش موثری در پیشگیری از تخلفات و انحرافات داشته باشد.

سرگزی گفت: پس از اقدام رئیس شرکت گاز مبنی بر « مطالبه کسر 500 میلیارد ریال از عناوین گاز شهری سیستان و بلوچستان و الحاق آن به فصل گاز روستایی خراسان جنوبی»؛ شاهد جابجایی و تعویض سرپرست این شرکت بودیم که تلاش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و اصحاب رسانه بود.

ما باید با انواع فساد در دستگاه های دولتی مقابله کنیم

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: متاسفانه مجددا به ما اطلاع داده شده که مخابرات مانند یک شرکت گاز عمل کرده است.

وی افزود: ابتدا باید توجه داشت که نمایندگان مجلس با انتصاب محمدحسین عیدی زاده به عنوان سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان موافق نیستند اما اسرار استاندار قبلی منجر به اجرایی شدن وی شد.

نماینده مجلس شورای ملی استان ادامه داد: علیرغم مشکلات جدی در حوزه مخابرات به ویژه در مرکز استان و از سوی دیگر عدم وجود مشکلات در این حوزه به دلیل کمبود منابع مالی در مخابرات؛ از سوی دیگر با وجود مشکلات جدی در حوزه مخابرات و مخابرات، مشکلاتی در این زمینه وجود ندارد. همچنان شاهد ادامه این مشکلات هستیم که گلایه های بسیاری را از سوی مردم به دنبال داشته است.

وی در خصوص وام هایی که هزینه نشده و به وزارتخانه های ذیربط برگشت داده شده است، گفت: سازمان های نظارتی مانند دیوان محاسبات کشور که یکی از وظایف آن نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های دولتی است و یا دستگاه کنترل باید بر این موارد نظارت کند. و تخلفات.» علاوه بر این استاندار و رهبری استان باید بر کار مدیران نظارت داشته باشند و از همه مهمتر افرادی هستند که می توانند مطالبه گر باشند.

شهریاری تاکید کرد: مردم نقش مهمی در پیگیری مطالبات خود دارند اما باید مراقب بود که برخی با شعار دادن به ساختار شکننده حق خود را ضایع نکنند بلکه با مدیرانی که دوست ندارند حقوق طبیعی خود را پیگیری کنند. خدمت ؛ «انگار هیچ اجباری وجود ندارد اگر مدیر متعلق به این منطقه نیست در این مکان کار کند.

سخنگوی زاهدان گفت: اخیرا شاهد برکناری سرپرست شرکت گاز بوده ایم که امیدواریم این مدیر پیگیری جدی از مدیرانی که چنین اقداماتی را انجام می دهند داشته باشد. چون این درخواست جدی نمایندگان و مردم است اگر استاندار به موقع پاسخ دهد نیازی به پیگیری نمایندگان نیست.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید