انتصابات فقط در اختیار استاندار قزوین است/ مشارکت معاونین در انتصابات قابل قبول نیست

این جلسه به منظور بیان دیدگاه ها در خصوص روند انتصابات در استان قزوین برگزار شد و موضوعات مختلفی از جمله اختیارات استاندار و نمایندگان مجلس در مجلس شورای اسلامی و نقش هیات امنا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فعالان فرهنگی در این نشست با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان در جلسات مختلف مدعی مشارکت در انتصابات بودند، خاطرنشان کردند: چرا بر عملکرد این نمایندگان نظارت نمی شود؟

این بانوان فعال گفتند اگر افراد در قالب برخی مسئولیت ها به خوبی به وظایف خود عمل کنند، قطعا در روستا مشکلی نخواهیم داشت، اما اینطور نیست و برخی مسئولیت ها به خوبی انجام نمی شود.

فعالان سیاسی و فرهنگی استان قزوین با یادآوری موضع شورای نگهبان؛ افرادی که در این نهاد انقلابی فعالیت می کنند باید پیرو سخنان مقام معظم رهبری باشند که این نهاد باید همواره با هوشیاری و هوشیاری در خدمت به اسلام و مسلمین تلاش کند.

در این جلسه تاکید شد که در حوزه جذب و گزینش نیازمند بررسی گزینه های مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و جامعه هستیم.

در این جلسه محمدتگی صفری در پاسخ به این سوال که چرا روند انتصابات در استان به دلیل اختلاف نظر نمایندگان به کندی پیش می رود، گفت: قانونی بودن انتصابات تنها به رضایت نمایندگان بستگی ندارد، بنابراین چه دلیلی می توان عنوان کرد. برای تاخیر در انتخاب مدیران این خلاصه نیست.

وی افزود: شخص یا جناحی که قائل به حضور نماینده مجلس در قوه مجریه است و دخالت نماینده در قوه مجریه از جمله انتصابات را تشخیص می دهد باید در وظایف خود تجدید نظر کند.

رئیس سازمان نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: طبق قانون در انتصابات موافقت نمایندگان مجلس الزامی نیست بلکه انتصابات بر عهده دولت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش هیات امنا در نظارت بر فعالیت احزاب و جریان های سیاسی گفت: هیات امنا بر فعالیت فعالان سیاسی نظارت دارد اما هیچ دخالتی در فعالیت ها و تصمیم گیری های جریان های سیاسی ندارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: درخواست امروز که چرا نمایندگان مجلس در قوه مجریه دخالت می کنند نیز ریشه در فرهنگ سیاسی و انتخاباتی جامعه دارد و ترویج این فرهنگ می تواند به حل مشکلات موجود کمک کند.

صفری یادآور شد: البته مرزهای باریکی بین مداخله و مشورت و اظهارنظر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و تاکنون گزارش رسمی و مستندی از هیچ ارگان رسمی از جمله استانداری، نمایندگان اعلام نشده است. در قرار ملاقات ها.

وی افزود: نماینده نماینده در هر زمینه ای در اظهار نظر آزاد است و مشکل مربوط به دخالت در پرونده های اجرایی است و ادعای مشارکت نمایندگان در انتصابات نیز باید در سند بیان شود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون گزارشی از حضور استان در هیات امنا از دستگاه های اجرایی دریافت نشده است، اذعان داشت: مسئولان ارشد استان قزوین تا زمانی که از نمایندگان مجلس مشورت می خواهند مشکلی ندارند.

صفری در پاسخ به برخی دیگر از درخواست ها ادامه داد: نظارت بر قانون، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات غیر از انتخابات شوراها از وظایف اصلی هیات امنا است و بی شک این هیات در حدود وظایف خود مسئولیت دارد.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در عضویت نمایندگان در کمیته های مختلف گفت: شورای نگهبان در این زمینه نقشی ندارد اما عضویت در مجلس شورای اسلامی مشخص شده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تقویت شبکه نظارتی یکی از برنامه های حوزه نظارت است، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه دخالت نمایندگان در انتصابات و یا سایر عوامل موثر در صلاحیت به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید