انتصاب معاونین استاندار و استاندار بدون حکم وزیر کشور ممنوع شد

ساعت: 23:57
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784617

انتصاب معاونین استاندار و بخشدار بدون حکم وزیر کشور ممنوع است بر اساس ابلاغیه احمد واحدی هرگونه انتصاب معاونین استاندار، فرماندار و بخشدار بدون حکم وزیر کشور ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در نامه‌ای تمامی انتصابات در ولایات را ممنوع اعلام کرد و گفت انتصابات باید با نظر وزیر کشور انجام شود.

متن کامل نامه وزیر کشور به شرح زیر است:

با عنایت به رویکرد و سیاست های دولت سیزدهم در راستای عدالت خواهی، انقلابی، پوپولیستی، عفاف و فساد ستیزی و قانون مداری و لزوم رعایت ضوابط و مقررات انتصاب در مناصب ارشد بر اساس دانش و آگاهی مهارت ها و لزوم حفظ ظرفیت سرمایه داخلی وزارت کشور، هرگونه انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران پس از طی مراحل قانونی مربوطه، رأی شماره 578606 مورخ 1395/04/01 شورای عالی اداری صرفاً توسط دستور وزیر کشور و بررسی و ارزیابی صلاحیت های تخصصی و تجربی و جلب نظر مراجع ذیصلاح امنیتی.

بدیهی است که انتصاب نهایی این پست ها قبل از طی مراحل فوق فاقد وجاهت قانونی بوده و نیاز به پرهیز دارد.

به منظور بهبود عملکرد و پاسخگویی به درخواست های مردم، مدیران باید نسبت به معرفی فهرست پیشنهادی بست های مشخص شده بر اساس فرم های نامزدی مربوط در بین کارمندان وزارت داخله و در مواردی که فرد مناسبی وجود دارد، اقدامات لازم را انجام دهند. در وزارت داخله نیست 15 درصد از خارج از وزارت کشور و استفاده از نیروهای جوان و مطابق با سیاست های دولت مردمی برای بررسی و ارزیابی ستاد وزارت کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید