مهمترین اقدامات استاندار گلستان در 100 روز گذشته / واکنش استاندار به روند انتصابات

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805632

زنگنه می گوید: در 100 روز گذشته سعی کردیم شبانه روز با مردم وقت بگذرانیم و دعا می کنیم که عملکردمان نتیجه خوبی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; 100 روز از فعالیت استاندار گلستان می گذرد و شاهد واکنش های متفاوتی نسبت به معرفی استاندار در فضای مجازی بوده ایم.

بیشتر انتقادات در فضای مجازی به موضوع کندی انتصابات و نحوه انتصابات برمی گردد، خیلی ها گفتند استاندار گلستان برای ارزیابی عملکرد زنگان زود است و باید حداقل 6 ماه به او فرصت بدهیم.
اما بسته 100 روزه استاندار می تواند منعکس کننده سیاست های وی باشد. علی محمد زنگنه در دفاع از گزارش عملکرد 100 روزه خود در پاسخ به خبرنگار گلستان ما گفت: که ممکن است استاندار به معاونت تفویض کند، خود را موظف به حضور در جلسه اول دانستم.

زنگنه گفت: یکی دیگر از اقدامات ما مدیریت سواحل استان بود و این هیئت مهمی بود، اما فکر می کنم اقدام اصلی این بود که پیگیری شود. در این 100 روز بخش قابل توجهی صرف این مسائل شد تا بتوانیم اشراف داشته باشیم.اطلاعاتی داریم برای تصمیم گیری درست.

وی افزود: بخش قابل توجهی از وقت 100 روزه من به شورای برنامه ریزی و اداری اختصاص دارد و سایر بخش های مربوط به زیرساخت های شهری و … جلسات ویژه ای با موضوع آب که آب است برگزار شد. این یک موضوع مهم در استان است و در ابتدا به این موضوع رسیدیم، مداخلات آب باید کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد و این موضوع مهم است زیرا برای پیک مصرف شب عید و تابستان پیش رو با کم آبی مواجه هستیم. 520 لیتر در ثانیه در گرگان این نقشه راه بسیار روشن را ارائه کنیم تا بتوانیم 250 لیتر در ثانیه از این کسری آب را تحویل دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: 255 میلیارد رالچ محله برای وام تنش آبی استفاده می شود و در مصوبات سفر تیم وزارت نیرو نیز مصوباتی وجود دارد که بر اساس برنامه و تشکیلات عبادی بی نظیر خواهد بود.

زنگنه گفت: سومین قسمت از وقت من به این 100 روز، سفر مدیران ارشد کشوری در استان، دادستان کل کشور و وزیر اقتصاد و معاونین نیرو از معاونان رئیس جمهور تا معاونت است. قوه قضاییه که وارد این 100 روز شد، استان گلستان شد و باید برنامه ریزی می شد تا حداکثر بهره وری از این سفرها برای استان داشته باشد.

وی گفت: از فرصت معاونت پارلمانی رئیس جمهور برای نرمش عشایر نهایت استفاده را بردیم و آخرین سفر را برای حقوق بشر انجام دادیم. در بحث زندان ها و زندانیان از اپوزیسیون سوء استفاده شد که باعث کاهش جمعیت کیفری می شود و تلاش ما در این تعاملات بین بخشی بوده است.»

استاندار گلستان گفت: قسمت چهارم موضوع لایحه بودجه 1401 بود، ما به لایحه بودجه افتخار می کنیم، بخشی از این لایحه به زحمات دوستان حتی چند ماه قبل از آمدن من بود.

وی گفت: ماراتن بودجه سال 1401 با همکاری و دستگاه های اجرایی استان تعیین شد و هم اکنون که در اختیار شما هستم از طریق کمیسیون تلفیق ادامه دارد و از 2.5 درصد در سال 1398 به صورت لایحه و سهم استان در نظر گرفته شده است. در سال 1401 به حدود 3، 1 درصد و رتبه استان از هجدهم به پانزدهم رسید و از نظر نسبت رشد لایحه 1401 به تصویب قانون 1400 در رتبه پنجم قرار داریم.

این مقام مسئول گفت: شاخص تملک دارایی های اعتباری سرانه گلستان در رتبه چهاردهم بودجه و از نظر رشد وام های هزینه ای در بودجه 1400 گلستان در رتبه ششم قرار دارد.

زنگنه گفت: شما از رئیس سازمان برنامه ریزی گلستان در تلویزیون و در نشست خبری توضیح این موضوع را خواستید و یکی از سال های خوب گلستان برای بودجه 1401 بود.

وی گفت: برخی می خواهند بین دستگاه های مختلف اجرایی، نمایندگان مجلس و جریان انقلاب فاصله ایجاد کنند. ما بر اساس جلسات شورای برنامه ریزی و اداری که در اواسط هفته برگزار شد و نمایندگان در تهران سعی کردیم این فاصله را کاهش دهیم.» و ما پنج شنبه و شنبه مجلس را تغییر دادیم، معتقدیم که هستیم. در یک کشتی و ما باید مراقب باشیم.

این مقام مسئول گفت: از سوی دیگر ورود من مصادف با سفر رئیس جمهور بود، هرچند این سفر یک روزه است، اما پشت سر آن دوی ماراتن است و این روز نمادین است و باید کفش های آهنی بپوشیم و قبل از آمدن رئیس جمهور. به استان دو سه هماهنگی لازم را انجام دهیم تا بتوانیم از این سفر حداکثر بهره را ببریم.

زنگنه گفت: گزارش 100 روزه بخش اعظم مصوبات سفر ریاست جمهوری را به صورت جامع پوشش می دهد تا بتوانیم از فرصت سفر رئیس جمهور بهترین استفاده را ببریم و به بسیاری از چالش ها و مشکلات استان قدردانی کنیم. به همه که کارهای خوبی در این سفر انجام می شود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور مصوبه خوبی در خصوص سد نرماب داریم و به دلیل تاج گذاری، سفرهای رئیس جمهور به مدت دو هفته متوقف می شود. اتفاق می افتد.

استاندار گلستان به موضوع انتصابات اشاره کرد و گفت: پیگیری انتصابات زمان زیادی از ما گرفت. در حال حاضر با آغاز دهه انقلاب اسلامی در دهه فجر، 12 فرماندار از 14 فرماندار شهرستان هایمان منصوب و معرفی شده اند.

زنگنه با بیان اینکه تاکنون 80 درصد از ستاد استانداری مدیران جدید خود را شناسایی کرده است، افزود: با انتخابات یکی دو روز اخیر این آمار نیز به 90 درصد و تقریباً تکلیف دستگاه های موجود می رسد. در منطقه گلستان تعیین شود.

وی با بیان اینکه فرآیند انتصاب در زمان انتصاب مدیران عامل کمی پیچیده تر و پیچیده تر است، اضافه کرد: به همین دلیل تاکنون تقریباً 15 درصد از مدیران عامل تغییر کرده اند و عملاً با رویکردهای توسعه ای و انقلابی دولت، مدیرعامل جدید تغییر کرده اند. جدید واقع شده اند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه انتخاب نهایی 50 درصد از دستگاه های اجرایی استان توسط ما نهایی شده است، افزود: این گزینه ها در مراحل دریافت استعلام، هماهنگی با وزارتخانه های ذیربط و مراحل اداری مورد نیاز است و افراد نیز در این زمینه اقدام خواهند کرد. پس از هماهنگی دوجانبه با وزارتخانه ها معرفی شود زیرا در عمل تعداد تغییرات در این بخش به 50 درصد می رسد و با توجه به جلسات فشرده ما برای تعیین تکلیف مدیران کل دستگاه های اجرایی، سرعت تحول در این بخش افزایش می یابد. افزایش خواهد یافت.

زنگنه گفت: همچنین پیگیر استفاده از ظرفیت هلدینگ به عنوان بنیاد برکت در استان بودیم و جلساتی با مجلس نمایندگان داشتیم و بر روی پروژه های متعددی تمرکز کردیم و امیدواریم بتوانیم دو 6000 راس گاو شیری در استان داشته باشیم. استان «تاسیس و رفع مشکلات کارخانه های فرآوری شیر و لبنیات در استان.

وی افزود: ما هم وارد بحث پتروشیمی شدیم و با کمک بنیاد برکت سعی کردیم مشکلات منطقه فقیرنشین را کاهش دهیم.

استاندار گلستان گفت: زمان زیادی در این 100 روز به پروژه های خاص اختصاص داشت و در زمینه پتروشیمی نیز باید جلسات مدیریتی برگزار می کردیم و امیدواریم با حمایت صندوق توسعه ملی ارز مورد نیاز باشد. برای این پروژه ارائه خواهد شد.”

وی افزود: درمان خلیج گرگان یکی دیگر از مشکلاتی بود که در این 100 روز پیگیری کردیم و از دیگر مشکلاتی که در این مدت می توان به آن اشاره کرد مشکلات امنیتی شرق استان بود که با جدیت برطرف شد. مداخلات و اقدامات بعدی -بالا.”

این مسئول گفت: سعی کردیم شبانه روز را با مردم بگذرانیم و دعا کنیم که اقدامات ما نتیجه خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید