رشد 8 درصدی با کار روزانه در گلستان اتفاق نمی افتد / گلستان در 10 سال گذشته چنین رشد اقتصادی نداشته است.

ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794371

عابدی گفت: با جلسات روزانه نمی توانیم رشد 8 درصدی گلستان را محاسبه کنیم و بانک ها باید شرایط را برای کارکرد آن فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; دولت الله عابدی صبح امروز در نشست خبری در استان گلستان اظهار داشت: منابع در نظر گرفته شده در بودجه اهرمی است که می تواند رشد اقتصادی در سایر بخش ها را تعیین کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده هشت درصد رشد پیش بینی شده است که 4.5 درصد از محل سرمایه گذاری و 3.5 درصد از محل اشتغال ناشی از بهره وری است.

عابدی گفت: برای دستیابی به رشد 8 درصدی کار جهادگران نیازمند تلاش فراوان در کشور و استان است و رسیدن به این رقم کار بزرگی است و نیاز به رشد زیادی دارد و برای آن الزامات در نظر گرفته شده است. کشور و استانها که برخی از آنها منبع هستند. که در لایحه بودجه به آن پرداخته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم رشد اقتصادی در منطقه گلستان 7.3 درصد است که برای رسیدن به این رشد باید به آن دست یافت، جلسات کارشناسی مختلفی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سرمایه گذاری برگزار شد.

عابدی تاکید کرد: با جلسات روزانه نمی توانیم رشد 8 درصدی را در استان محاسبه کنیم و بانک ها باید شرایط را برای کارکرد آن فراهم کنند.


وی بابیان اینکه اگرچه در 10 سال گذشته رشد 8 درصدی نداشته ایم اما در برخی سال ها رشد 5.5 درصدی داشته ایم، گفت: این نشان می دهد که می توانیم به رشد پیش بینی شده در سال 1401 نزدیک شویم.

این مقام مسئول افزود: بودجه سند مالی یکساله کشور و اولین سند دولت سیزدهم است که توسط رئیس جمهور به رئیس مجلس ارائه می شود. خط ریلی دولت در این سند مالی بر اساس مباحث توسعه ای است. “

عابدی خاطرنشان کرد: ردیف های بودجه در سال 1401 به حداقل رسیده است تا بتوانیم بودجه را به خوبی درک کنیم و یکی از خوبی های لایحه بودجه حمایت از اشتغال است.

وی بر افزایش علاقه به سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: زهکشی یکی از پروژه های مهم در سال های اخیر بوده و کلید واژه رونق اقتصاد را در سال های گذشته آغاز کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید