در دهه 90 قرن گذشته در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن جنایات زیادی رخ داد/ مدل موفق اقتصادی با تحریم ها نیز اتفاق می افتد.


زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809314

مسائل سیاسی در مصاحبه با یک کارشناس ارشد مطرح شد.

کمالی با بیان اینکه دولت مردان در دهه 90 کاستی های زیادی در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است، گفت: حتی با تحریم هم می توان به یک مدل اقتصادی موفق دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید کمالی کارشناس مسائل سیاسی در هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به سخنرانی امام خامنه ای (مدظله العالی) در جمع مردم تبریز به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار داشت: ایشان از خنثی سازی تحریم ها صحبت می کنند. .

این کارشناس ارشد سیاسی با اشاره به فشار اقتصادی گفت: در جنگ شناختی و ادراکی، مسائل اقتصادی بیشترین تاثیر را دارد. دشمن یک جنگ ادراکی تمام عیار را علیه ما آغاز کرده است و بیشترین تأثیر اقتصادی را دارد زیرا مردم شاهد کوچک شدن توده های خود در چند سال اخیر هستند و این مشکلات را جسورانه می بینند.

کمالی افزود: مردم وقتی به فشار اقتصادی فکر می کنند به نقاط قوت جمهوری اسلامی از جمله پیشرفت های منطقه ای، موشکی، دفاعی، ظرفیت عظیم نیروی انسانی، اقتدار ولایت فقیه و اقتدار مردم روی می آورند. و ذهن ها به مسائل اقتصادی معطوف می شود.» عیسی.

وی گفت: یکی دیگر از دلایلی که دشمن مسئله اقتصادی را انتخاب کرده است، قرار دادن مردم در مقابل انقلاب و نظام است و هدف آن نشان دادن ناتوانی جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم است و ممکن است مشکلات اقتصادی را حل نکند. ارتش دیگری باید بیاید.»

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: ایران اسلامی مقتدر و مقدر، منطقه ای و موشکی نیز دارد و کشورهای منطقه ایران با توجه به اینکه با اتحاد هم مخالف است، در بحث مقاومت و در صورت تبدیل شدن به یک الگوی موفق اقتصادی الگوی خود را نشان داده اند. دیگر کسی از او جلوتر نیست و هرکسی می تواند با الگوبرداری از ایران اسلامی در مقابل آمریکا بایستد و از نظر اقتصادی هم قوی شود.

کمالی گفت: دشمن در جنگ اقتصادی از همه شگردها استفاده می کند یعنی هم تحریم و هم از نفوذ استفاده می کند و قواعد استعماری خود را در مورد افرادی که طرفدار آمریکا و تحصیلکرده غرب هستند و بنیان آنها لیبرال است اعمال می کند.

وی افزود: اگر به FATF نگاه کنیم، می بینیم چه کسانی در دولت و مجلس همه مسائل اقتصادی را به FATF مرتبط کرده اند. به گفته مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی می توانستیم خیلی بهتر باشیم، اما در دهه 90 کمک های زیادی شد و نتوانستیم یک توافق نظامی خوب در مقابل جنگ اقتصادی دشمن ایجاد کنیم، آسیب پذیری نشان دادیم و نکردیم. ما در جهت رابطه خود با دلار حرکت می کنیم. و آمریکا را کم کنند اما در دولت آقای روحانی همه غمشان مذاکره با آمریکاست که خدای دنیاست و تجارت همسایگان را فراموش کرد و آنها فقط به اروپا و غرب نگاه کردند. .

یک کارشناس ارشد سیاسی در هرمزگان ادامه داد: دولت روحانی این را مد نظر قرار داده است که ما نمی توانیم لوکوموتیو باشیم، باید خودمان را به لوکوموتیو آمریکا ببندیم و بکشیم. اگر آمریکا بتواند مشکلی را حل کند، مشکلات اقتصادی خود و غرب را حل خواهد کرد.

کمالی با بیان اینکه پایگاه اقتصادی ایران بسیار قوی است، گفت: چهل سال است که تحریم بودیم و تحمل کردیم و روی پای خود ایستادیم.

وی گفت: با تحریم ها اگر دستور درستی داشته باشیم کمتر از 20 درصد می شود به شرطی که همه تخم مرغ ها مثل دولت روحانی در سبد برجام نباشد.

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: لغو تحریم ها اثر آن مقطعی و کوتاه مدت است. شوک در کشور ما با لغو تحریم ها و اعمال مجدد تحریم ها تشدید شد و رفع تحریم ها راهی بود که دولت روحانی طی کرد و تاثیری نداشت و دولت جدید تحریم ها را لغو و خنثی خواهد کرد.

کمالی گفت: در بحث خنثی سازی تحریم ها آنچه جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد; یعنی ما باید کاری را انجام دهیم که دشمن تحریم ما برای ما انجام نمی دهد و راهش این است که تولید داخلی خود را افزایش دهیم و روابط با همسایگان خود را تقویت کنیم و این راه حل مشکلات اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه منابع و ذخایری که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در دنیا بی نظیر است، گفت: ما منابع عظیم نفت و گاز داریم و هفت درصد انرژی جهان و یک درصد جمعیت جهان را در اختیار داریم.

کارشناس سیاسی هرمزگان خاطرنشان کرد: ظرفیت های بزرگ خدادادی مانند نفت و گاز، کشاورزی، توریسم درمانی، کارگری و… کشوری در دنیا این را خوب می داند ما باید اعتماد به نفس پیدا کنیم و خنثی شدن تحریم ها مشکلات اقتصادی ما را حل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید