دهه گذشته ضعیف ترین دهه انباشت سرمایه در اقتصاد بود


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881431

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دهه 1390 یکی از ضعیف ترین دهه های اقتصادی برای ایجاد انباشت سرمایه بود، بنابراین پس از جنگ تحمیلی ما برای سرمایه گذاری تا این حد با چالش مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ˈسید احسان خاندوزیˈ در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در تهران افزود: در این سال ها سرمایه گذاری در کشور نزدیک به صفر بوده و باید مورد تحلیل قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید جاذبه های مثبت کافی برای سرمایه گذاری در بخش های مولد ایجاد کنیم و اگر موانع را برطرف نکنیم نمی توان انتظار داشت نتیجه عملکردمان با گذشته متفاوت باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ستاد اقتصادی دولت در تلاش است تا مسیرهای سرمایه گذاری را در اقتصاد کشور احیا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری نقدینگی و سرمایه اقتصادی به سمت پروژه های مولد و محرک سرازیر نمی شود، تصریح کرد: باید مسیرهای انحرافی در سرمایه گذاری مولد بسته شود و جذابیت بخش های غیرمولد کاهش یابد تا نقدینگی داشته باشیم. تولید

وی تاکید کرد: سرمایه گذار منطقی باید تصمیم بگیرد که وارد پروژه های تولیدی شود و نباید سرمایه گذار را در صدور مجوز و رعایت قوانین دلسرد کنیم و با قوانین دست و پا گیر بازارهای تولیدکننده را نگیریم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در حوزه مجوزها تلاش کردیم در دولت سیزدهم صدور مجوز را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری در اقتصاد ملی دو مسیر شرکت ها و بانک ها را برای کمک به تولیدکنندگان دنبال می کنیم، گفت: در بحث شرکت ها به دوستان گفتیم سرمایه گذاری مجدد را در دستور کار خود قرار دهند.

خاندوزی ادامه داد: در مقوله بانکی باید به سمت تشکیل سرمایه ثابت حرکت کنیم و از کارآفرینی سنتی خارج شویم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد نقطه عطفی در شاخص اقتصادی باشیم و مسیرهای سرمایه گذاری از غیرمولد به مولد تبدیل شود و گلوگاه های دولت در سرمایه گذاری عمرانی برطرف و اعتماد سرمایه گذاران افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید