رها شدن 23 هزار کامیون زباله در اهواز/ انباشت زباله آزاردهنده ترین چالش شهر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز روز یکشنبه در حاشیه آغاز دهه لرزه شهری خیابان ساحلی اهواز گفت: زباله های باقی مانده در اهواز 23 هزار کامیون برآورد شده است. از سطح شهر نمی گیرد.

وی افزود: دخالت دستگاه های مختلف و شرکت های بزرگ مستقر در این شهرستان برای خروج این زباله ها از سطح شهر ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اجرای دهه خانه تکانی شهری را نقطه آغازی برای زیباسازی اهواز دانست و گفت: ادامه این طرح و همچنین مشارکت شهروندان می تواند به تحول بصری در اهواز منجر شود.

محمودی ادامه داد: در برخی شهرها زباله محله های مختلف در روزهای زوج یا فرد جمع آوری می شود که این امر هزینه جمع آوری زباله را به نصف کاهش می دهد و در نهایت هزینه جاری شهرداری را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا با جدیت توسط شهرداری در حال پیگیری است، افزود: موفقیت این طرح که از سال آینده به طور جدی در شهرداری اهواز آغاز می شود در گرو مشارکت شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، زمینه برای ساماندهی جمع آوری زباله در اهواز فراهم می شود.

محمود زباله های خانگی را یکی از چالش های آزاردهنده شهر خواند و گفت: ساعت 23 هنوز فرهنگ ریختن زباله در بیرون از خانه در اهواز وجود ندارد و همین امر باعث شده است که زباله در خیابان ها در طول روز چهره شهر را خدشه دار کند.

وی همچنین از خدمات شهر اهواز برای دفع آب های سطحی در آغاز دهه نابسامانی شهری اهواز تقدیر کرد و گفت: آبگرفتگی منازل در فصل بارندگی دغدغه جدی مردم اهواز بود. شاهد کاهش چشمگیر مشکل مردم در این زمینه بوده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مدیران شهری اهواز در ماه های اخیر به صورت شبانه روزی برای دفع آب های سطحی و کاهش احتباس آب در مناطق شهری تلاش کردند و نتیجه آن جلب رضایت مردم بوده است.

محمود با بیان اینکه تحول در اهواز باید نظر مدیران و شهروندان را تغییر دهد، گفت: اساس تحول در اهواز تغییر دیدگاه ها و باورها است و مدیریت شهری اهواز در این راستا گام برمی دارد.

وی تغییر شهرهای پیشرو کشور را در نتیجه تغییر نگاه و حمایت شهروندان بررسی کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت اهواز این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای کشور تبدیل می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تنوع قومیتی، فرصت های فرهنگی و همچنین رودخانه زیبای کارون از جمله ظرفیت های اهواز است که برای ارتقای جایگاه شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

محمودی با بیان اینکه مدیریت شهری اهواز برای تحول و رفع مشکلات این شهر سخت تلاش می کند، افزود: دستیابی به تحول در اهواز نیازمند همراهی و مشارکت مردم و فرهنگ در میدان است.

از 9 تا 9 اسفند، دهه خانه تکانی شهر به عنوان نقطه آغازی برای طرح شهر زیبای اهواز برای ارتقای چشم انداز شهر و آمادگی اهواز برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ادامه دارد که تمامی سازمان ها و شهرداری های مناطق هشت گانه اهواز در آن مشارکت دارند. .

شهرداری اهواز برای اجرای طرح «شهر زیبای اهواز» که با اجرای دهه مسکن شهری آغاز شده و تا سال آینده ادامه دارد، 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید