بازنگری در نحوه توزیع سوخت کامیون ها ضروری است/ تردد 90 هزار کامیون در مرزهای کشور


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916946

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای رانندگان کامیون برای رفع مشکل «دستمزد سوخت» تعیین شده است که البته پس از بررسی های کارشناسی، جدول تعیین سوخت ناوگان بازنگری شده و جدول جدید سوخت اعلام می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش امانی رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری کشور در نشست مدیران پایانه های مرزی کشور در مشهد گفت: جلساتی با وزارت نفت در این زمینه داشتیم و مقرر شد شرکت نفت روی مزایای توزیع سوخت به ناوگان که باعث نارضایتی رانندگان کامیون شد.» تا مشکل این قشر زحمتکش و جهادگر حل شود.

وی افزود: فعلا تصمیم بر این شده است که «نرخ سوخت» برای رانندگان این حوزه تعیین و در اختیار رانندگان قرار گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود، البته پس از بررسی های کارشناسی، جدول تعیین سوخت ناوگان درج شده است. بازنگری شده و جدول سوخت جدید اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: هر راننده کامیون باید در همه شرایط از جمله سیل، زلزله، هشت سال جنگ تحمیلی و با همه تهدیدات تحریم، با مشکلاتی مانند تامین قطعات و لاستیک و بحث سوخت در واقع آنها این جهاد را ادامه دادند.

امانی افزود: اگر برای راننده کامیون تصادفی اتفاق بیفتد نه تنها مال خود بلکه جان خود را نیز از دست می دهد. لذا ضمن قدردانی از این قشر زحمتکش به عنوان خدمتگزار رانندگان تمام تلاش خود را برای تامین منافع صنفی آنان به کار خواهیم بست.

بر اساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر حمل و نقل ترانزیت و بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر میانگین تردد روزانه 25 مرز کشور به بیش از 90 هزار دستگاه کامیون رسیده است. میانگین تردد کامیون ها از مرزهای کشور بیشتر از دوران قبل از کرونا است.

وی افزود: این ترددها همچنان در حال افزایش است و آخرین آمار ثبت شده در این مرزها نشان می دهد سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار تردد از 25 پایانه مرزی کشور به ثبت می رسد. از 32 مرز زمینی مصوب دولت در حال حاضر 25 مرز فعال و 7 مرز غیر فعال است.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: از سال 75 تا به امروز هزینه های زیادی برای بهره برداری و بهره برداری از این پایانه ها و اجرای طرح های عمرانی و عملیاتی آنها انجام شده است. بیش از 6000 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

هدایتی تصریح کرد: برای مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی اقداماتی از جمله درجه بندی و اولویت بندی پایانه های مرزی کشور انجام شد. در این راستا ساماندهی توقف کامیون ها و صف های مربوط به پایانه های مرزی و طرح ایجاد منطقه امنیتی پایانه مرزی ارائه شد و ساماندهی و توسعه پایانه های مهم مرزی مانند میلک، دوغارون، باشماق، آستارا و نوردوز راه اندازی شد. و اجرا شد.

وی بیان کرد: 50 هزار کامیون در مرزها سالانه 70 میلیون یورو برای ما هزینه دارد که معادل 2500 میلیارد تومان ریالی معادل ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است. این خواب باعث افزایش قیمت کالاهای صادراتی، خواب کامیون ها و ناکارآمدی حدود 2.5 ماهه ناوگان خودرو و توقف سرمایه در مرزها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید