بازنگری فرآیندها برای تحول نظام اداری کشور ضروری است


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909256

رئیس جمهور بازنگری در فرآیند را یک ضرورت برای تحول نظام اداری کشور ارزیابی کرد و تاکید کرد: تمامی مراحل تحول اداری باید دارای دو ویژگی مهم باشد، اول اینکه مبانی آن غنی و از نظر علمی مستدل و قابل دفاع باشد و دوم اینکه وجود داشته باشد. تصمیم عملی برای کاربرد آنها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در جریان نظارت بر ستادهای دستگاه های اجرایی و در جمع مدیران این سازمان به عنوان ششمین مقصد به سازمان اداری و کار کشور رفت. نظارت ستاد ضمن استماع گزارش عملکرد یکساله این مجموعه راهکارها و پیشنهادات مهمی برای ارتقای کمی و کیفی عملکرد این سازمان ارائه کرد.

رئیس جمهور تحقق کامل نظام اداری در سطح جمهوری اسلامی را نیازمند نگاه و نگرش تحول آفرین دانست و گفت: امروز همه صاحب نظران عرصه مدیریت کشور فارغ از سلیقه سیاسی معتقدند که نظام اداری ما نیازمند است. تحول و در حکومتی که پرچم تحول را برافراشته نیاز است، نظام اداری و ساختار مدیریتی باید متحول و سازگار شود.

رائیزی بازنگری در فرآیندها را لازمه تحول نظام اداری کشور می داند و تاکید می کند: تمامی مراحل تحول اداری باید دارای دو ویژگی مهم باشد، اول اینکه مبانی آن غنی و از نظر علمی مستدل و قابل دفاع باشد و دوم اینکه وجود داشته باشد. عزم عملی برای اعمال آنها

رئیس سازمان اداری و کار کشور برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات اداری با کمترین هزینه به مردم، سالم سازی نظام اداری، تسریع در دستور سازمان اداری کشور و همچنین در نظر گرفتن نظرات افراد در نظام ارزشیابی برای مؤثرتر کردن نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی.

پیگیری و رسیدگی به تراکم نیروی کار در برخی موسسات، جذب نخبگان به نهادهای اجرایی، اجرای عدالت حقوقی، واقعی سازی عنوان پرداخت اضافه کاری، جلوگیری از ایجاد سازمان برای افراد با ابزار ارزیابی عملکرد و اتصال نظام پاداش و پاداش به عملکرد. ماموریت هایی بود که رئیس جمهور سازمان اداری و کارگری کشور را موظف به انجام آنها کرد.

قانون رسیدگی به تخلفات اداری یکی از موثرترین قوانین کشور است

رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت قانون مبارزه با تخلفات اداری تاکید کرد و خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با تخلفات اداری یکی از موثرترین قوانین کشور است و اعضای این قانون موظف به اجرای متن صریح این قانون هستند. بدون مصالحه و با هرگونه تخلف برخورد شود.مسئولین اداری بدون تسامح برخورد کنند تا تخلف در دستگاه های اجرایی جرم نشود.

رئیسی همچنین قانون ارتقای سلامت نظام اداری را یکی از قوانین عملی دانست و بر اجرای کامل آن توسط تمامی نهادها و سازمان ها و پیگیری این امر از سوی اداره و سازمان استخدامی تاکید کرد.

وی همچنین از سازمان اداری و کارگری کشور خواست تا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گلوگاه های فساد را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

فعال سازی بخش اداری سازمان باعث افزایش بهره وری می شود

رئیس جمهور با بیان اینکه در سازمان اداری و سازمان استخدامی باید هم حوزه اداری و هم حوزه استخدامی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فعالتر شدن بخش اداری این سازمان قطعا باعث افزایش بهره وری و گشایش بسیاری از گره های کشور می شود. مشکلات را حل کند

رئیسی با اشاره به اهمیت وظایف و وظایف مرکز آموزش مدیریت دولتی در سازمان اداری و کار کشور گفت: آموزش در دستگاه های اجرایی یکی از نیازها و پرسنل اداری است و تمامی سطوح مدیریتی باید به طور مستمر در معرض آموزش قرار گیرند. در اعمال تابعه، دستورالعمل ها، قوانین، مصادیق تخلفات و نیز آگاهی بخشی و کسب تحلیل مناسب از مشکلات جاری جامعه، در قالب جهاد برای تبیین و روشنگری قرار گیرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، برخی از مدیران سازمان اداری و کارگری کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در ماموریت های اصلی این سازمان از جمله اصلاح ساختار و معماری کلان دولت، سرمایه انسانی و دولت الکترونیک و اطلاعاتی با سه نفر ارائه کردند. استراتژی های برابری، بهره وری و مبتنی بر افراد.

انصاف در پرداخت ها، تدوین لایحه تناسب جبران خدمت دو مدت، تدوین لایحه سازمان جبران خدمت، ایجاد پست معاونت ترفیع، سامانه دولت سنج، طرح خانه دولت، نظارت بر نظام شورا، فرهنگ اداری سالم و آموزش کارکنان از دیگر موارد بود. بخش هایی که در گزارش سران این سازمان ذکر شده بود به رئیس جمهور ارجاع شد.

میشم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این نشست گفت: این اولین سفر یک رئیس جمهور به سازمان اداری و استخدامی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید