اصلاح نظام اداری و افزایش کارآمدی در سازمان ها و ادارات با روحیه بسیجی ضروری است

زمان: 15:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786431

آیت الله رئیسی در دیدار بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و دستگاه های مرتبط:

رئیس جمهور با اشاره به نقش و تاثیر ارتقای فرهنگ و روحیه بسیجی در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی گفت: برای صداقت و پاکی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست بسیجیان نهاد ریاست جمهوری و دستگاه های مرتبط با گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه مسئولیت پذیری و ریسک پذیری از ویژگی های اصلی بسیجیان است، اظهار داشت: اگر مردم و ارباب رجوع حق داشته باشند. و پاسخ مناسب، بدون شک سایر سازمان ها نیز از این نهاد الگوبرداری خواهند کرد.

رئیس جمهور اصلاح نظام اداری و تلاش برای افزایش کارایی سازمان ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: کارآمدی در نظام اداری این است که کارکنان نسبت به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند و نسبت به حل مشکلات مردم احساس مسئولیت و عشق داشته باشند. مشتریان “عمل کردن.

دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت روحیه مسئولیت پذیری انسان در خانواده و جامعه گفت: در فرهنگ دینی همه مسئول هستند و باید نسبت به مشکلات پیرامون خود احساس مسئولیت کنند و همه ما وظیفه داریم عدالت، صفا و صمیمیت را ترویج کنیم. اعتماد و مهربانی.» و سعی کنید از منکر در جامعه جلوگیری کنید.

آیت الله رئیسی افزود: داشتن روحیه مسئولیت پذیری اجازه نمی دهد مردم نسبت به اطراف خود و مشکلات مردم بی تفاوت باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جامعه قرآنی صبر در برابر بلاها و مصائب و ایستادگی در برابر دشمنی ها از اصول اساسی است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر و بسیجی در مدیریت خود است. و سازمان باید روحیه بسیجی و جهادی را در بین همکاران خود گسترش دهد.

دکتر رئیسی با انتقاد از نارسایی ها و مشکلات موجود در نظام اداری کشور گفت: قطعاً اگر نظام اداری کشور روحیه بسیجی داشته باشد شاهد مشکلات و ناکارآمدی های زیادی نخواهیم بود بنابراین برای کارآمدی نظام اداری باید تشویق شود. و ما این روحیه را گسترش می دهیم.

رئیس جمهور اقامه نماز، ارتباط صمیمی با مردم، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اقامه عدل و مسئولیت را از اصول محوری برای تشکیل جامعه عادلانه و قرآنی دانست و گفت: باید تلاش برای پاکی، صداقت، پایایی در جامعه، اخلاق، معنویت و عدالت باید توسعه یابد و اجرای آنها مستلزم توجه به این اصول محوری از نهاد خانواده تا جامعه است.

رئیس‌جمهور در ادامه بر وظیفه‌شناسی و عمل تأکید کرد و گفت: هرکسی اگر در سنگر وجدان و عمل است، باید وظایف خود را به درستی بداند و به بهترین نحو ممکن و بر اساس مبانی فکری حضرت علی (ع) انجام دهد. این مرد درجه شهادت را دارد که در حین انجام وظیفه بمیرد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با روحیه بسیجی قابل حل است، گفت: تمایز و برتری نظام اداری ایران اسلامی نسبت به سایر کشورها در روحیه بسیجی است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه تحریم ها هیچ گاه جلوی کشور را نخواهد گرفت، گفت: هر روز که از عمر دولت می گذرد برای پیشرفت کشور بیشتر قابل اعتماد می شوم و مطمئنم امروز حفره های جدی در مشکلات مختلف ایجاد خواهد شد. دشمنان فهمیدند که ایران جایگاه اقتدار پابرجاست و ما این قدرت را از خون شهدای خود داریم و نمی گذاریم آثار خون شهدا از بین برود.

رئیس جمهور گفت: باید با روحیه بسیجی و تلاش و کار مضاعف به سمت حل مشکلات و ایجاد گشایش حرکت کنیم و بدون شک اگر درست حرکت کنیم یاری خداوند برای جبهه حق مسلم خواهد بود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: با پیشرفت در ابعاد مختلف، روزهای درخشانی را برای کشور انتظار داریم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید