افزایش اثربخشی نظام اسلامی در گرو فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی است/تشکیل 91 گروه موضوعی در مجمع بسیجیان استان.


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891771

در دیدار با اعضای مجمع بسیجیان استان مرکزی مطرح شد؛

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه افزایش کارآمدی نظام اسلامی در گرو فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی است، گفت: فرمول ها باید تغییر کند و مجمع بسیجیان می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و از همان ابتدا برای آن آمادگی داریم. ظرفیت عظیم مجمع بسیجیان استان مرکزی در بخش.» از روش‌های مختلف و کارگروه‌های عمومی و تخصصی استان استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ فرزاد محلس الائمه استاندار مرکزی در دیدار با اعضای مجمع بسیجیان استان مرکزی اظهار داشت: بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی است که به همت امام زمان(عج) تشکیل شد. (ره) و با رهبری و رهنمودهای مقام معظم رهبری، امروز به درختی محکم تبدیل شده و توانسته کارآمدی نظام اسلامی را در ابعاد مختلف به منصه ظهور برساند.

وی افزود: گفتمان حاکم بر نظام اداری و نظام برنامه ریزی استان مرکزی را بر اساس مشکل محوری قرار دادیم و سعی کردیم این شکل از حکومت را در نقاط مختلف استان بسازیم.

مخلص الائمه گفت: حدود 2 هزار مشکل، 90 مشکل میانی و 10 مشکل فوق العاده در کشور وجود دارد که در صورت رفع این مشکلات، شرایط جامعه مساعد می شود.

وی با بیان اینکه موضوع محوری از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: ایشان موضوع محوری تجمع بسیج را برجسته کردند و ما نیز در تلاش هستیم تا بیانات ایشان را در استان مرکزی اجرایی کنیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مهمترین پروژه دولت سیزدهم در کنار همه اقدامات اجرایی که امروز در موج عظیمی از اقدامات مختلف شاهد آن هستیم، بازگرداندن اعتماد عمومی و ارتقای امید مردم و مقام معظم رهبری است. در جلسه سال گذشته اعضای هیات دولت بر این موضوع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه افزایش کارآمدی نظام اسلامی در بخش‌های مختلف یکی از ابعاد بازگرداندن اعتماد عمومی است، گفت: همه باید در این راستا تلاش کنیم زیرا مهمترین هدف دشمن ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی است و در این نگرش شناختی است. جنگ و فضای مجازی همه جا هست که او قدرتش را به کار انداخته است.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه افزایش کارآمدی نظام اسلامی در گرو فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی است، گفت: فرمول ها باید تغییر کند و مجمع بسیجیان می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و از همان ابتدا برای آن آمادگی داریم. ظرفیت عظیم مجمع بسیجیان استان مرکزی در بخش.» از روش‌های مختلف و کارگروه‌های عمومی و تخصصی استان استفاده کنند.

وی افزود: برای اصلاح وضعیت موجود و افزایش کارایی در بخش های مختلف نیازمند شبکه سازی هستیم و این شبکه سازی باید در همه ابعاد تحول ایجاد کند و مردم این تحول را در صحنه عمل احساس کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: بسیج همیشه در میدان و در کنار مردم است بنابراین می تواند بازوی توانمند دولت در بسیاری از امور باشد و آمادگی داریم از همه فرصت های بسیج در نقاط مختلف استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفر هیئت دولت به استان مرکزی منشأ تحولات و برکات فراوانی بود و بیش از 225 مصوبه در این سفر به تصویب رسید، گفت: به فضل الهی مردم نتیجه سفر را خواهند دید. در حوزه عمل و البته امروز شاهد روند پرشتاب برخی از پروژه های عمرانی از جمله پل سنجان و بیمارستان ولیعصر هستیم.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: ایجاد اندیشکده های استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 4 اندیشکده شامل هویت، بانوان، روحانیت، فرهنگی و اجتماعی و عمران و عمران شهری و روستایی، آب، انرژی و تشکیل شده است. محیط زیست شوراهای محیط زیست همچنین تشکیل می شود و به فضل الهی با شوراهای اتاق فکر، تخصص را در استان متحول خواهیم کرد و در این ظرفیت، تخصص و دستگاه های اجرایی استانی را بسیج خواهیم کرد.


تشکیل 91 گروه موضوعی در مجمع بسیجیان استان

محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست اعضای مجمع بسیجیان استان مرکزی گفت: به برکت درایت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری ، بسیج تشکیل شد و قدرتمند شد و امروز بسیج یک خانواده اصیل و مردمی است. سازی پیشرفت کشور را تضمین کرد و به برکت بسیج، فصل جدیدی از شکوه ملت ایران در صحنه های مختلف آغاز شد.

وی افزود: بسیج در 43 سال گذشته با حضور خود در میدان های جهاد ترازو را به نفع ملت ایران و مستضعفان برگردانده و تهدیدها را به فرصت برای سعادت ملت تبدیل کرده است و امروز شجره طیبه بسیج یک شجره طیبه است. نمایشگاه توانمندی ها و استعدادهای بزرگ ملت ایران که در بخش ها هستند. اثربخشی متفاوتی را ثابت کرده است.

سرهنگ عسگری اظهار داشت: رضای الهی و حرکت در مسیر هدایت فقیه مهمترین هدف بسیج و اداره مکتب ناب محمدی و ارزش های اسلامی در همه اقشار جامعه است. نهاد انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ثمرات بسیج، مجمع بسیجیان است که متشکل از افراد دلسوز، متخصص و انقلابی است که از ظرفیت بسیار ارزشمند و علمی برای پیشبرد و کمک به سایر نهادهای استان برخوردارند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی موضوع و مطالبات محوری را مهمترین رویکرد مجمع بسیجیان عنوان کرد و گفت: این مجمع نشات گرفته از بطن مردم است و در راستای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم گام برمی دارد. مردم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 1200 نفر در مجمع بسیجیان استان مرکزی در قالب کارشناسی فعالیت می کنند و در 7 کارگروه تخصصی ساماندهی شده اند و 12 مجمع شهرستانی و 91 گروه تخصصی موضوعی نیز در مجمع بسیجیان تشکیل شده است.


مجمع بسیجیان عدالت خواه و در مسیر انقلاب اسلامی / برگزاری یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان مرکزی در مهر امسال

ابوالفضل هاشمی رئیس مجمع بسیجیان استان مرکزی در نشست اعضای مجمع بسیجیان استان مرکزی با بیان اینکه در طول 43 سال گذشته بسیج با حضور ایثارگرانه و موثر در بحران ها و مشکلات تبدیل به تهدیدات شده است، گفت: در فرصت ها و ایثارگران، برای خدمت به مردم و تامین امنیت در بخش های مختلف و بسیج نسخه شفابخش آرامش ملت و پیشرفت ایران اسلامی است.

وی افزود: مجمع بسیجیان استان مرکزی متشکل از 22 گروه بسیجی تخصصی و ظرفیت بسیار خوبی از کارشناسان نخبه، دانشگاهی و رسانه ای است که هم ویژگی انقلابی و هم بسیجی دارند و در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری فعالیت می کنند.

هاشمی تصریح کرد: گفتمان سازی، عقلانی سازی و مطالبه گری با برجسته سازی بیانات مقام معظم رهبری و مصالح مردم مهمترین کارکرد مجمع بسیجیان و کارگروه اقتصادی و زیربنایی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و محیط زیست است. گروه، کارگروه حقوقی، امنیتی و قضایی آموزش، پژوهش و فناوری، کارگروه مدیریت و پشتیبانی و کارگروه رسانه و فضای مجازی از جمله کارگروه های فعال مجمع بسیجیان استان مرکزی هستند.

وی با بیان اینکه اعضای مجمع بسیجیان مردم عادی هستند، گفت: این عزیزان با زبردستی و دلسوزی فعالیت ها و برنامه های خود را ارائه می دهند و اعضای هیئت مدیره مجمع با رای مستقیم بسیجیان انتخاب می شوند.

رئیس مجمع بسیجیان استان مرکزی تاکید کرد: مجمع بسیجیان عدالت خواه است و در مسیر انقلاب اسلامی است و حزبی و جناحی عمل نمی کند.

وی افزود: در سال 1400 مجمع بسیجیان استان مرکزی 84 جلسه کارگروه داشت که 7 طرح مهم به نتیجه رسید و این مجمع در 45 موضوع مهم نظام امور استان را تدوین کرد و آماده کمک به دولت در سایر بخشها است.

هاشمی خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان مرکزی امسال در مهرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید