نظام اداری کشور جوابگوی اهداف و آرمان های نظام نیست

وی افزود: آیات قرآن کریم از حکومت های استثنایی دو پیامبر الهی داوود و سلیمان (ع) که دو نظام سیاسی قدرتمند بودند یاد می کند و فکر نمی کنم قبل از حکومت جهانی امام عصر (عج)، بشریت باشد. فرصت دستیابی به این قدرت را داشت

سنگ بنای یک نظام سیاسی قدرتمند و مؤثر، دانش است

امام موقت تهران تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن، سنگ بنای یک نظام سیاسی مقتدر و مؤثر، علم و دانش است و در پرتو انوار درخشان علم، می توان یک نظام سیاسی با قدرت ایجاد کرد. و تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه هایی که دارای جایگاهی معتبر هستند الهام گرفته از این گوهر است.

وی تصریح کرد: باید به دانش و علم اهتمام داشت زیرا علم زمانی تنها راه حل مشکلات است که راهنمای عمل، تصمیم گیری و تصمیم گیری باشد.

با بیان اینکه نیروی محرکه کشورهای به اصطلاح توسعه یافته مقالات جمع آوری شده در جهان سوم است. وی بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که ایران اسلامی انجام داده این است که فاصله تبدیل دانش به فناوری را کوتاه کرده است و دانشمندان برجسته هسته ای ما در عرصه های علمی هم برای دانش آفرینی تلاش کرده اند و هم دانش را به فناوری تبدیل کرده اند.

وی با تاکید بر تصمیم گیری های خردمندانه و اقدامات درست، خاطرنشان کرد: ملاک تعالی علم است و گوهر دانش در مکتب دین از جایگاه معتبری برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: 4 خصلتی که هر عاقل و عاقل امت نبوی باید از آن برخوردار باشد عبارتند از شنیدن علم، صیانت و حفظ دانش، رشد علمی و عمل به آن و صراحتاً انقلاب اسلامی. شما کار بزرگی در این زمینه انجام داده اید.

وی ادامه داد: در 4 دهه گذشته گام های بلندی برداشته شده است، به عنوان مثال استان قزوین که در دوران پیروزی انقلاب هیچ ظرفیت علمی نداشت، امروز جایگاه بالایی در تولید علم و آموزش نیروی انسانی دنیا دارد. تبدیل دانش به فناوری و استفاده از دانش در زمینه های مختلف آن را دارد.

رمز توسعه کشور تحول و انقلاب در نظام اداری است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رمز توسعه کشور تحول و انقلاب در نظام اداری است که متاسفانه امروز با چالش های جدی مواجه است. از آنجایی که نظام اداری با اهداف و آرمان های جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد و با آن فاصله جدی دارد، باید در جهت اصلاح آن گام برداشت.

وی تاکید کرد: قزوین از هر نظر مناسب ترین مکان برای این توسعه است زیرا از نظر جغرافیایی نسبتا کوچک است و از نظر جمعیت و از نظر وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اگر نسبت را در نظر بگیریم، آمار سنگینی ندارد. از نظر جمعیت و وسعت با رتبه اول کشور فاصله زیادی دارد.

قزوین کم مشکل ترین استان کشور است

ابوترابی فرد با بیان اینکه قزوین کم مشکل ترین استان کشور بوده است، اظهار کرد: استان قزوین کم مشکل ترین استان کشور بوده است. وی بیان کرد: قزوین یک شهر فرهنگی است که پایتخت بزرگی است و باید از این ظرفیت فرهنگی در کنار ظرفیت اقتصادی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای سال 1401 هزینه های جاری و عمرانی کل استان حدود 7500 میلیارد تومان منهای بودجه شهرداری بوده که متاسفانه 1200 میلیارد تومان آن به بودجه عمرانی اختصاص یافته است. در کشور همه منابع فقط برای هزینه های جاری است و آن حقوق و دستمزد است و با بازدهی 30 درصد دولت را اینگونه اداره می کند.

این مسئول گفت: از مسئولان استانی می خواهم برای تحول در نظام اداری طرحی ارائه کنند و در دولت از آن دفاع کنند و قزوین را به عنوان پایلوت انتخاب کنند، اولین قدم این است که بگوییم یک ریال از کشور نمی خواهیم چون منابع استان برای همه است هزینه های استان کافی است اما باید به استاندار این اختیار داده شود که هزینه های جاری را به نفع هزینه های عمرانی منحرف کند و بتواند درآمد استان را افزایش دهد البته با اطمینان. که این درآمد در استان هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً شاهد اقدام بزرگ در دولت محترم و اراده برای تغییر خواهیم بود. چرا که خلاصی از ارز ترجیحی کار کوچکی نبود و اگر عزم جدی برای برون رفت از این تنگنا وجود نداشت در همان نقطه ای که در دهه های گذشته بود متوقف می شدیم.

ابوترابی فرد گفت: مردم بدانند اگرچه این تصمیم و تصمیمات مشابه در کوتاه مدت ممکن است در اصلاح نظام حکمرانی کشور با مشکل مواجه شود اما در میان مدت و بلندمدت به ارتقای رفاه عمومی و رشد اقتصاد ملی کمک می کند. و کاهش فساد..

وی با تاکید بر اینکه باید گلوگاه های فساد را برطرف کنیم، گفت: یکی از دلایلی که در قزوین با مشکلات کلیدی فساد مواجه نیستیم این است که شرکت های کوچک و بزرگ دولتی در استان به حداقل رسیده و اقتصاد آن بر مبنای حضور بخش خصوصی

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امیدوارم با عزم و اراده مدیران استانی تحولی را در قزوین ایجاد کنیم و یک نظام اداری کوچک و منعطف با اقتصاد بزرگ و مولد داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید