دانشجویان در مسیر تحقق آرمان های کشور و نظام گام بردارند/تاکید بر فعالیت دانشجویان پیرامون اصلاح ساختار اقتصادی کشور

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرگزاری موج:

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ضمن گرامیداشت اعیاد دانشجویان گفت: دانشجویان نیازهای اساسی کشور را شناسایی و در جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، رامین مهمان نواز استسخنگوی سابق وزارت امور خارجه با احترام روز دانشجو وی در رشت تصریح کرد: فلسفه نامگذاری 16 آذر و روز دانشجو زمانی بر همگان روشن است که سه دانشجو در راه مبارزه با استبداد و استعمار ستیزی و برای استقلال کشورمان جان خود را فدا کردند. این روز تبدیل به نمادی برای دانشجویان و حرکتی شده است که می توانند در جهت رشد و توسعه کشور داشته باشند و استقلال کشور را هدف قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر باید دید دانشجویان امروز چه نقشی می توانند داشته باشند و اگر می خواهیم روز دانشجو را گرامی بداریم باید در مورد دانشگاه ها، دانشجویان و معلمان خود صحبت کنیم و اینکه آنها چه نقش تعیین کننده ای در استقلال امروز کشور می توانند داشته باشند. توسعه، پیشرفت و بهبود شرایط برای داشتن آسایش و آسایش برای مردم عزیز. من صحبت می کنم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و لیتوانی با بیان اینکه امروز با هجمه های شدیدی در حوزه سیاست خارجی مواجه هستیم، گفت: امروز با هجمه های شدیدی روبرو هستیم. وی خاطرنشان کرد: تحریم ها شرایط را سخت می کند اما راه برون رفت از این شرایط این است که روی پای خود بایستیم و از همه استعدادها و خلاقیت های کشور به خوبی استفاده کنیم و اقتصاد کشور را بر اساس دانش برنامه ریزی کنیم. مسائل مبتنی بر

وی بر نقش حیاتی دانشجویان و دانشگاه‌ها که می‌توانند از جمله مسئولیت‌هایی باشند که در این برهه کمک می‌کنند، تاکید کرد. وی اشاره کرد و گفت: در ساختار اقتصادی کشور مشکل داریم. بخش خصوصی و نهادهای دولتی باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، اما دانشجویان و دانشگاهیان ما باید پیشتاز این جهاد باشند که می‌خواهد در مسیر تحول اقتصاد پیش برود. و سعی کنید نیازهای اساسی کشور را درک کنید.

مهمانپرست با بیان اینکه در بخش های مختلف نیازهای متفاوتی داریم، اظهار داشت: در بخش صنعتی خود نیازمند ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت هستیم. در کشاورزی، معدن، گردشگری و سایر بخش ها باید از این ظرفیت و خلاقیت دانش آموزان عزیز استفاده کنیم.

به گفته وی، ما در حال حاضر با کسانی مبارزه می کنیم که می خواهند مسائل ایجاد محدودیت در کشور را در مسیر استبداد دنبال کنند و نمی خواهند به ما اجازه فعالیت های مناسب با شرایط منطقه ای و بین المللی را بدهند. بهترین راه برای مقابله با تحرکات و دسیسه های او این است که بتوانیم در جنگ اقتصادی بر دشمنان خود پیروز شویم، زیرا نقطه ضعفی که دشمن از ما گرفت و دست روی آن گذاشت و مقامات آمریکایی رسماً به آن اشاره کردند. بحث بر سر فشار حداکثری و به زانو درآوردن مردم ایران به دلیل شرایط معیشتی است.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: اگر بخواهیم سالگرد شهادت دانشجویان دانشگاه تهران را برای مقابله با ظلم و استعمار مورد حمایت آمریکا جشن بگیریم و گرامی بداریم، باید همان مسیری را طی کنیم. بحث رویارویی دولت آمریکا با ملت ما و بحث اقتصادی که به عنوان حملات آنها شناخته می شود، باید در جنگ اقتصادی کار بزرگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان ما که نخبگان کشور هستند باید برای اصلاح ساختار الگوی اقتصادی کشور فعال باشند، اظهار داشت: متاسفانه اقتصاد ما دولتی است و این اقتصاد دولتی باید بر اساس دستورات دولت باشد. مقام معظم رهبری بر دوش بخش خصوصی و اصل 44 قانون اساسی و بحث خصوصی سازی باید خیلی جدی گرفته شود.

مهمانپرست با تاکید بر اصلاح ساختار اقتصادی و استفاده از ظرفیتی که برای تولید باید استفاده کنیم، ادامه داد: دانش آموزان امروز ما باید به مشکلاتی که در قالب فناوری های نوین در دنیای امروز و در زمینه دسترسی به بازارهای بین المللی و بازارهای صادراتی و استفاده از روش های جدید و فناوری های نوین به ویژه هوش مصنوعی.

وی با اشاره به فرصت های بزرگ در کشور خاطرنشان کرد: ما منابع عظیم و نیروی انسانی مستعدی در کشور داریم و کشوری هستیم که بیش از 50 درصد جمعیت جوان را داریم. این سرزمین را دنبال کنید که معتقدم اکثریت این فعالیت ها باید جنبه اقتصادی داشته باشد و همانطور که مقام معظم رهبری سال ها به خصوص در سال های اخیر اشاره کرده اند با جهت گیری اقتصادی و اهداف اقتصادی که مسیر ما و شاگردان را روشن می کند. می توانند در تحقق آرمان های کشور و نظام و شکوفایی اقتصاد کشور و رفع فشاری که مردم ما را در شرایط سخت معیشتی قرار داده است نقش آفرینی کنند و امیدوارم با کمک همگان دیگر و نیروهای جوان و خلاق کشور، دانشگاهیان ما شاهد پیروزی در عرصه اقتصادی باشند و آینده روشنی را برای کشورمان ترسیم کنند.


آیا این خبر مفید بود؟