هیچ واحد دانشگاهی در کشور لغو نمی شود/ افزایش 30 درصدی بودجه دانشگاه جوابگوی هزینه ها نیست

ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797671

محمدعلی ذوالفیگل گفت: حذف خاصی از دستور کار دانشگاه وجود ندارد و همه دانشگاه ها خوب کار می کنند، اما اگر واحد دانشگاهی از نظر فیزیکی، رفاهی و فضای آموزشی استانداردهای لازم را نداشته باشد، باید انجام شود. ممکن است که ادغام انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امشب در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 1401 بودجه دانشگاه حدود 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رشد بودجه برای هر دانشگاه متفاوت است، افزود: اگرچه پیش بینی می شد بودجه دانشگاه افزایش بیشتری داشته باشد، اما زمانی که همه گروه های دانشگاه به صورت حضوری دانشجو می پذیرند با مشکلات مالی مواجه خواهند شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بخش قابل توجهی از آموزش و پژوهش دانشگاه در حال حاضر در دسترس است و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آزمایشگاه ها و کارگاه های پایان نامه های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد و همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاه ها حضور دارند. خوابگاه ندارند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی دانشگاه‌ها کمبود خوابگاه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، زیرا ظرفیت خوابگاه‌ها نیاز به چند برابر افزایش دارد و تلاش می‌کنیم دوز دوم و سوم واکسن کرون را به دانشجویان تزریق کنیم تا بتوانیم آن‌ها را در دانشگاه‌ها ببینیم. زلفی گل گفت بیا باشیم.
وی گفت: حذف خاصی در دستور کار دانشگاه نیست و همه دانشگاه ها خوب کار می کنند، اما اگر واحد دانشگاهی از نظر فیزیکی، رفاهی و فضای آموزشی استانداردهای لازم را نداشته باشد، ممکن است. ادغام صورت خواهد گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ساماندهی آموزش عالی موضوع دیگری است که در موارد بسیار خاص که مرکز آموزش استانداردهای لازم را ندارد، مطرح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید