در بحث بودجه هیچ تبعیضی قائل نمی شویم و هیچ وقت بودجه خاصی به فدراسیون نمی دهیم / احساساتی صحبت نکنیم


ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814078

حالا روسای فدراسیون ها باید به صحبت های انتخاباتی آنها گوش فرا دهند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در بحث بودجه هیچ تبعیضی قائل نمی شویم و هرگز بودجه خاصی به فدراسیون نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پایان این مجمع گفت: چهارمین سال فعالیت کمیته ملی المپیک در دوران ریاست من است و امروز گزارش جمع بندی 12 مرحله ای این چهار سال را به اعضا ارائه کردم. وی افزود: معیار و مبنای ما در بهره وری، شفافیت، قانون گرایی، اخلاق مداری، تلاش برای کاهش تهدیدات، افزایش روابط، برگزاری رویدادها، توسعه فضاها، تجربه افزایش منابع مالی است که در مدت 4 سال حدود 480 میلیارد تن دولت از دولت دریافت کرده ایم. 60 درصد آن را به فدراسیون ها دادیم.

وی افزود: در این فرآیند برای توزیع عادلانه منابع، شاخصی داشتیم که مصوبات لازم را داشتیم. اولین فدراسیونی که بیشترین شاخص را داشت کشتی بود و بقیه به ترتیب انتخاب شدند. برای هر 1000 اندیکاتور 4 میلیارد تن پرداخت کردیم. ما برای این موضوع درخواست رای داده ایم اما اکثریت رای موافق هستند. برای برگزاری انتخابات هم وقت داشتیم چون دوره 4 ساله رسما به پایان رسیده است. ماهیت اساسنامه تغییر کرد و 3 سال طول کشید تا مصوبات تصویب شود. حداقل برای یک دهه، این کمیسیون اساسنامه ای خواهد داشت که توسط مقامات داخلی و خارجی تایید شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر انتخاب کمیسیون ها خاطرنشان کرد: دو تاریخ را برای انتخابات تعیین کردیم که یکی در بهار که پیش بینی می کردیم برگزار شود و دیگری در مهرماه برگزار شد تا در آینده وقفه ایجاد نشود که مصوب شد. با بحث و رای طولانی مدت بسیاری از مسائل مربوط به امور داخلی کمیسیون است. سیاست نهایی کمیته شفافیت این است که در 4 سال گذشته ورودی ها و خروجی های مالی در سایت موجود است و ما تحت نظارت مراجع نظارتی هستیم.

صالحی امیری درباره بحث بودجه گفت: نرخ توزیع تاکنون 139 درصد بوده و حدود 40 درصد افزایش داشته است. انتظار داریم توزیع به 150 درصد برسد. سال آینده به 4 میلیون دلار ارز نیاز داریم. اعضای مجمع ابراز خرسندی کردند.

وی افزود: جلسه امروز بدون چالش جدی به پایان رسید. تصمیم جلسه مهم بود و این جلسه به همه بندها رای مثبت داد. طرح های سال 1401 نیز تصویب شد. در این شرایط سخت، موزه ملی ورزش را با 2500 قلم کالا افتتاح کردیم و حدود 110 میلیارد تن سخت افزار داشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اعتراضات دبیرخانه گفت: امسال بودجه ما 216 میلیارد است که 168 میلیارد آن را دریافت کرده ایم. بودجه فدراسیون ها حدود 50 میلیارد است و 8800 میلیارد به کشتی داده ایم. این حق همه فدراسیون هاست که مطالبه کنند اما ما ظرفیت تامین منابع را نداریم. 139 درصد شاخص ها را پرداخت کردیم و نمی توانیم تبعیض قائل شویم. منشی منتظر است و دولت باید به کشتی کمک کند. همه می گویند ما با اسپانسر کار می کنیم و نیازی به بودجه دولتی نداریم، روسای فدراسیون ها الان صحبت های انتخاباتی آنها را بشنوند. ما هیچ وقت بودجه خاصی به فدراسیون نمی دهیم و این برخلاف اصول حاکمیتی است. نمی توان در حد نیاز عمل کرد.

وی در خصوص صحبت های دبیرخانه مبنی بر اعزام تیم سوم به بازی های آسیایی، گفت: در ستاد درباره مسائل فنی بازی های آسیایی صحبت خواهیم کرد.

صالحی امیری با اشاره به انتقادات شورای اجرایی تصریح کرد: در مورد اساسنامه است; شما نباید در مورد احساسات صحبت کنید. در اساسنامه آمده است که اعضای شورای اجرایی تا انتخابات آینده به کار خود ادامه خواهند داد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید