هنگام کار با متخلفان تغییر کاربری تبعیض قائل نمی شویم / تمرکز بر معامله در زمان ساخت و ساز غیرقانونی است


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821210

دادستان همدان در برخورد با متخلفان تغییر کاربری باغ و اراضی کشاورزی از سوی سازمان های ذیربط تبعیض قائل نشد و گفت: از محیط زیست جلوگیری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم; حسن خانجانی موکار در جلسه برنامه ریزی برای پیشگیری و مبارزه با تغییرات غیرمجاز کاربری زراعی و باغی گفت: بر اساس آماری که این سازمان اعلام کرده است.


کشاورزی 2 هزاران و 500 پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در این زمینه سال گذشته تشکیل شد.


وی با تاکید بر اینکه هم مردم باید با قوانین ساخت و ساز آشنا باشند و هم کارشناسان جهاد کشاورزی بر قوانین مربوطه تسلط کامل داشته باشند، گفت: باید با استفاده از این قوانین آگاهی مردم را بالا برد.


تبلیغات و اطلاع رسانی جامع و مفید و حتی بهره گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران.


دادستان همدان افزود: چرا که با ساخت و ساز و تغییر غیرقانونی اراضی زراعی و باغی باید قاطعانه برخورد شود که با جدیت تمام از سوی دستگاه قضایی استان و سازمان جهاد در حال پیگیری است.


کشاورزی نیز باید با دقت کامل در پرونده های مربوطه گنجانده شود.


خانجانی موقر گفت: لازم است این سازمان در طرح دعوی، تسلط بر قانون و همچنین در مواردی مانند ساخت خانه کارگری یا ساخت مسکن دقت بیشتری داشته باشد. 20 اندازه گیری هایی که فقط برای نگهداری ابزار هستند


کشاورزی و باغبانی مالک ملک استفاده می کند یا حتی یک سرویس بهداشتی می سازد، تغییر هدف را اعلام نمی کند و تسلیم نمی شود..


وی گفت: این امر فرصت کافی برای شناسایی، ردیابی و برخورد با متخلفان اصلی مبادله غیرمجاز باغ و اراضی کشاورزی را فراهم می کند و در صورت ارائه گزارشی از این خالقان غیرقانونی باید بدون گزارش باشد.


تبعیض توسط متخلفان در هر سطحی رفتار می شود.


دادستان همدان گفت: سازمان های ذیربط در صدور مجوزهای لازم برای احداث خانه کارگری یا حمام در باغات و زمین های کشاورزی تسریع کنند تا مالک ملک به بهانه تعلل در صدور حکم مجوز،


اجازه ساخت و ساز غیر مجاز را ندهید.


خانجانی موقر همچنین گفت: اگر در همان ساعت اول ساخت و ساز غیرمجاز در نظر گرفته شود نه سرمایه مردم از بین می رود و نه روند بعدی به تعویق می افتد..


وی ادامه داد: حصار دور باغ هایی که سابقه باغ دارند و کمیسیون شناسایی باغ با توجه به پرونده های قضایی رای به زمینی بودن باغ داده است. هیچ ممنوعیتی وجود ندارد، زیرا این اقدام برای حفاظت از باغ و محصولات باغی است.


به گزارش عصر همدان، این دیدار با حضور سران و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، مسائل اراضی، فرمانده اداره حفاظت جهاد کشاورزی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان برگزار شد. ; گلم حسین


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تلاش و حمایت دادگستری همدان از جهاد کشاورزی برای ایجاد امنیت و آرامش در بازار به ویژه بازار شب عید امسال در توزیع کالاهای اساسی تقدیر کرد.


ایشان کنار نماند و از ورود جدی به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز تقدیر کرد.


انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید