تغییر کاربری پروژه بوشهر مال به تجاری غیرقانونی است


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902893

شهبازی بیان کرد: کاربری این پروژه ایجاد نمایشگاه بوده و قانوناً اجازه تبدیل به مغازه تجاری را ندارد و باید طبق وضعیت اولیه خود عمل کنند و در مقابل این پروژه نرده کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسحاق شهبازی بازرس کل استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: بالاترین مرجع نظارتی در نظام کشور سازمان بازرسی کل کشور است که زیر نظر رئیس قوه قضائیه وظایف خود را انجام می دهد.

شهبازی افزود: سازمان بازرسی دو ماموریت مهم دارد که یکی از وظایف مهم این سازمان نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن اجرای پرونده ها است.

بازرس کل استان بوشهر تصریح کرد: بازرسی عنوان مشاور مدیران است و قصد این نهاد رشوه نیست و اگر برخی افراد اصلاح ناپذیر و دست به فساد باشند به اشد مجازات برخورد می شود.

وی بیان کرد: نظارت بر این سازمان تقویت شده و بیشتر از سوی مدیران است و در این راستا گلوگاه های فساد و کمیته هایی که در آن امضاهای طلایی وجود دارد شناسایی شده و همکاران ما در این جلسات حضور خواهند داشت و در صورت سهل انگاری و در صورت انجام یک اقدام، در این جلسات حضور خواهند داشت. اشتباه، اخطارهای لازم را می دهند که باعث کاهش تعداد دعاوی می شود.


رسانه ها نقش موثری در مبارزه با فساد دارند

شهبازی گفت: مبارزه با فساد سخت است و رسانه ها می توانند در کنار بازرسی نقش موثری در مقابله با فساد داشته باشند.

بازرس کل استان بوشهر گفت: ابهاماتی درباره سازمان بازرسی در خصوص پروژه بوشهر وجود داشت و نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور نوشتیم.

وی تصریح کرد: کاربری این پروژه برای ایجاد نمایشگاه بوده و قانوناً تبدیل آن به مغازه تجاری ممنوع است و باید طبق وضعیت اولیه خود عمل کنند و در مقابل این پروژه نرده ای کشیده شود.

وی بیان کرد: یکی از گلوگاه های فساد، کمیسیون های اجرایی و مناقصات است که ممکن است به دلیل بی اطلاعی از قانون نیز باشد.


جلوگیری از هدر رفت 3.4 میلیون یورو در یک شرکت نفتی

شهبازی گفت: از هدر رفت 3.4 میلیون یورو در یک شرکت نفت و در حالی که یک شرکت نفتی در استان قصد خرید توربین را داشت و تشریفات قانونی لازم نیز انجام شد و سازمان بازرسی استان نیز در این کمیسیون وارد شد، جلوگیری شد. به این. شرکت نفت اعلام کرد که سایر شرکت های فروش نیز برای ایجاد رقابت در مزایده شرکت کنند که از ضرر 3.4 میلیون یورویی خرید این توربین ها و تجهیزات جلوگیری شد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه مردم باید نسبت به اطراف خود پاسخگو باشند افزود: مشکل اصلی ما بی اطلاعی از قانون و انتصاب افرادی است که صلاحیت لازم را ندارند و تا حد امکان از برخی انتصابات جلوگیری کرده ایم و آموزش مردم در مورد حقوق اجتماعی، رهبران و کارکنان نهادهای مهم اداری هستند.

وی گفت: بازرسی کل استان بوشهر در سال جاری موفق ترین بازرسی در کشور بود و در حمایت از شرکت های تولیدی و دانش بنیان رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

شهبازی بیان کوزد: در یک سال اخیر با کمک متولیان از تعطیلی 11 واحد تولیدی جلوگیری شده و 30 واحد تولیدی نیز مرمت شده اند و کمک کرده ایم با ظرفیت بیشتری به گردش درآیند.

بازرس کل استان بوشهر گفت: تسهیلات به نام اشتغال پرداخت می شود و به جای ایجاد 50 شغل متوجه شدیم 20 نفر بیمه شده اند و یا گاهی این وام ها در جای دیگری هزینه شده است و سازمان بازرسی در قبال متولی و جدی بوده است. بانک ها انجام می دهند.

وی افزود: برخی غرفه ها اجاره میلیونی است، شهرداری باید مزایده برگزار کند.

شهبازی گفت: هر وقت حسابرسی می آید عده ای می گویند تبعات اجتماعی دارد پس قانون و حق بیت المال کجا می رود؟


حدود 860 خودرو در حراجی فروخته شد

بازرس کل استان بوشهر گفت: حدود 860 دستگاه خودرو به حراج گذاشته شد که 850 دستگاه بیش از 2500 میلیارد تومان از دولت دریافت کردند.


یک سال حبس برای افسر یکی از ادارات

بازرس کل استان بوشهر بیان کرد: در یکی از ادارات استان بوشهر ماموران در معاملات غیرقانونی بودند که برای این فرد یک سال حبس تعزیری صادر شد.

وی گفت: در یکی از شهرداری های استان سه نفر از ماموران مالی و شهردار به جزای نقدی و حبس محکوم شدند.

شهبازی گفت: در پرونده دیگری در گمرک پنج نفر به 3 سال و هفت ماه و یک روز محکوم شدند.

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای کارکنان، تصریح کرد: این فرد که کارمند یکی از موسسات فرهنگی و آموزشی استان است در معاملاتی نیز شرکت داشته که منجر به یک شغل شده است. – سال انفصال از خدمات کشوری و جریمه نقدی محکوم شد.

شهبازی افزود: تخلفات مالی متعددی در یکی از شهرداری های مرکز شهر صورت گرفته است که برای 14 نفر به همراه اعضای شورا متهم شده اند.

وی بیان کرد: در شهرداری دیگری نیز شهردار سابق و مسئول امور مالی به دلیل تضییع حقوق دولت به نهصد میلیون تومان محکوم شدند.

بازرس کل استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای یکی از شرکت های نفتی استان حکم بدوی صادر و این شرکت به یک میلیارد و دویست میلیارد تومان محکوم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید