نماینده مرودشت: ورود بانوان به ورزشگاه نه غیرقانونی است و نه غیرقانونی

نماینده مرودشت: ورود بانوان به ورزشگاه نه غیرقانونی است و نه غیرقانونی

روز جدید : جلال رشیدی کوچی: زنان جلوی ورزشگاه ضد انقلاب و مخالف نظام نبودند و می خواستند از حقوق شهروندی خود استفاده کنند و مسابقات فوتبال را تماشا کنند. زشت است که توطئه کنند و بگویند اینها اصلاً چتر نبودند و عمداً روسری به سر می کردند.

نماینده مردم مرودشت از استان فرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات ورزشگاه مشهد گفت: مشکلی که می توانست به راحتی و بدون مشکل حل شود امروز به چالش و معضلی برای نظام تبدیل شده است. چگونه برای مسئولان ورزشگاه مکانی ایجاد کنیم، آیا نمی توانیم برای بانوان مکانی ایجاد کنیم؟

جلال رشیدی کوچی افزود: امروز به دلیل نبود استراتژی در این زمینه تحت فشار بین المللی هستیم. حق ورود زنان به استادیوم های ورزشی نه غیرقانونی است و نه غیرقانونی، نمی دانم چرا در برخورد با مسائل مربوط به زنان، عده ای موضع می گیرند و حرف های ناشایست و ناشایست می زنند.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی می توانست در بازی فوتبال ایران و لبنان رخ دهد اما نشد، چه اشکالی داشت که اقدامات لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه انجام شود؟

این نماینده مجلس گفت: جای تاسف است که برخی می گویند با باز بودن سامانه اصلا بلیت فروخته نمی شود و محدودیت جنسی برای خرید بلیت وجود ندارد یعنی هم خانم ها و هم آقایان می توانند بلیت بخرند. چطور 9 نفر توانستند بلیت بخرند اما بقیه نتوانستند؟

رشیدی کوچی تاکید کرد: همه زنان مقابل ورزشگاه لزوماً ضد انقلاب و مخالف نظام نبودند، بلکه مردم عادی بودند که می خواستند حقوق شهروندی خود را ادا کنند و مسابقات فوتبال را تماشا کنند.

وی افزود: این گونه رفتارها با زنان درست نیست که توهم توطئه ایجاد کنیم و بگوییم اینها اصلاً چتر نبودند و عمداً روسری به سر گذاشتند، این رفتارها و سخنان علیه جامعه زنان زشت است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد نیز شهری در ایران است و باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. اگر مجوزی برای حضور زنان صادر شود، چه کسی می تواند مجوز را لغو کند و بعد این نوع برخورد با زنان ما داشته باشد. قطعاً جریان‌هایی پشت کار بودند که کار به اینجا رسید و فشارهایی هم وجود داشت و افرادی بودند که علی‌رغم اعلام قبلی موفق شدند این برنامه را لغو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید