حذف مشهد از لیست شهرهای ورود بانوان به ورزشگاه/ محدود کردن پیوست فرهنگی به پروژه های شهری اشتباه است


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837269

کلهر گفت: در حوزه ورود بانوان به ورزشگاه ها، سه شهر از جمله مشهد از این موضوع خارج شده اند، زیرا شهر مذهبی قوانین خاص خود را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; سینا کلهر، معاون فرهنگی و ورزشی وزیر فرهنگ و ورزش ظهر امروز در اولین نشست کانتینیوم در مشهد مقدس با تشریح درک صحیح از مفهوم پیوست فرهنگی، گفت: از پیوست فرهنگی دو تلقی «کلان و بنیادی» و «محدود» وجود دارد. . .

وی افزود: محدود کردن پیوست فرهنگی به پروژه های شهری یا تمرکز بر فضاهای فرهنگی مانند مساجد و مراکز فرهنگی، درک محدودی از پیوست فرهنگی است. بلکه کاربرد فرهنگی باید در نظام روابط و ساختارهای اجتماعی خود را نشان دهد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و جوانان با تاکید بر لزوم گنجاندن پیوست فرهنگی در پروژه های عمران شهری، گفت: مفهوم پیوست فرهنگی باید در بستر مفاهیم قدرتمندی مانند تمدن اسلامی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ارائه شود.

وی افزود: اگر کاربرد فرهنگی و اجتماعی با توسعه شهر همراه نباشد و شناخت صحیح سازوکارهای اقتصادی موجود موثر واقع نشود.

کلهر ادامه داد: وابستگی فرهنگی باید در روابط اجتماعی و زندگی روزمره متجلی شود. اگر در این حوزه ها کار کنیم، می توان انتظار تغییراتی در سازوکارهای توسعه شهری در آینده داشت.

وی افزود: با ورود به شهر مشهد و ارتباط با مردم آن شهر، معنویت باید مشهود باشد. در شهری که باید بوی معنویت بدهد، نباید ترس از دزدی وجود داشته باشد. معنویت باید در همه شئون این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.»

معاون فرهنگی و جوانان وزیر فرهنگ و جوانان گفت: البته در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری استثنائاتی مانند ورود زنان به ورزشگاه ها وجود دارد که سه شهر حذف شده و مشهد یکی از آنهاست که دین شهر احکام خاص خود را دارد.

وی افزود: وجود پسوند فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر درک پسوند فرهنگی به این مقوله محدود شود، بهتر است که وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید