تعیین ضوابط ویژه برای ورود بانوان به ورزشگاه های مشهد، قم و شهریری/ یگان ویژه باید شرایط مناسبی را با کادری آموزش دیده تضمین کند

تعیین ضوابط ویژه برای ورود بانوان به ورزشگاه های مشهد، قم و شهریری/ یگان ویژه باید شرایط مناسبی را با کادری آموزش دیده تضمین کند

روز جدید معاون وزیر ورزش کلهر گفت: تعیین ضوابط ورود قانونی بانوان به ورزشگاه ها به منظور کاهش حساسیت از سوی وزارت ورزش و جوانان و جامعه مذهبی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است. حتی قصد داریم کار را به جایی برسانیم که با بهبود محیط استادیوم، این مکان ها به بهترین مکان برای دیدار خانواده ها و بانوان تبدیل شوند و اگر مردم ساعاتی از اوقات فراغت خود لذت ببرند، اولین گزینه فرصتی باشد ورزش ها.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان با تشریح برنامه وزارت ورزش برای تعیین ضوابط ورود قانونی بانوان و خانواده به اماکن ورزشی به ویژه استادیوم ها گفت: هیچ محدودیتی وجود ندارد. یا ممنوعیت و از شهرهای کشور باشد.

سینا کلهر درباره سمپوزیوم «نقاط حکمرانی راهبردی برای اجرای کاربرد فرهنگی» که توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: این سمپوزیوم تاثیرات مختلفی در محدودیت و ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه های شهرهای مذهبی از جمله مشهد داشت. . بحث ممنوعیت و محدودیت ورود بانوان به اماکن ورزشی در شهرهای مذهبی به هیچ وجه مطرح نبود، بلکه به طور کلی مقوله مورد نظر تعیین معیارهای تسهیل ورود بانوان به ورزشگاه های کشور از جمله شهرهای مذهبی بود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست موضوعات مختلفی در خصوص فضای فرهنگی اماکن ورزشی مطرح شد، گفت: پیوست فرهنگی منحصر به حوزه فرهنگی نیست و باید در روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فردی و… متجلی شود. n “بودن. دلبستگی فرهنگی به بازار یعنی احترام به عدالت، پرهیز از دست کم گرفتن و رعایت حقوق مصرف کننده، در حوزه اجتماعی به معنای احترام به حقوق بشر، حق همسایگی، قانون محیط زیست است. در حوزه ورزش و ورود بانوان به استادیوم ها هم همین اتفاق می افتد، یعنی قوانین قانونی و ویژه بانوان.

تعیین ضوابط ورود قانونی بانوان به اماکن ورزشی توسط وزارت ورزش

کلهر در خصوص ضوابط ورود قانونی بانوان به اماکن ورزشی در کشور خاطرنشان کرد: ضوابط ورود قانونی بانوان به اماکن و استادیوم های ورزشی کشور در کمیسیون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بررسی شده و به زودی اساسنامه ی) به این ترتیب شاهد بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه ها و بهبود آنها خواهیم بود و چالش های گذشته برطرف خواهد شد.

3 شهر مذهبی کدامند؟

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت هایی که در شهرهای مذهبی وجود دارد، شکل، قوانین و ضوابط ورود بانوان به ورزشگاه باید متفاوت باشد تا حساسیت ها کاهش یابد و دسترسی آسان شود. وی از بانوان به ورزش گفت: انتخاب سه شهر مذهبی مشهد، قم و شهر با توجه به بافت اجتماعی آنها در نظر گرفته شده است و این انتخاب صرفاً به دلیل وجود اماکن مذهبی نیست و با توجه به بافت اجتماعی تصمیم گیری می شود. نظام عرفی و جنبش های مذهبی غالب. در این رابطه سوالات مختلفی بین انتخاب شهرهای شیراز و شهرری مطرح شد اما در نهایت شهرری به عنوان شهر سوم انتخاب شد و به طور کلی هویت فرهنگی اجتماعی این سه شهر مورد توجه قرار گرفت.

کلهر افزود: تعریف معیارهای مربوطه رایج است، اما برخی از این معیارها در این سه شهر مذهبی با دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار می گیرد تا به عنوان مثال شاهد ورود مطلوب بانوان به ورزش و استادیوم باشیم. نصب تعداد زیادی صندلی مخصوص در سطح VIP و CIP یکی از این موارد است.

معیارها را توضیح دهید؛ پوزیشن مناسب برای خانم ها

وی با بیان اینکه یکی از معیارها تعیین جایگاه مناسب برای حضور بانوان در ورزش است، تصریح کرد: نوع جایگاه از نظر مختصات ورزشگاه، میزان اشراف در زمین، نوع صندلی برای رعایت شأن بانوان و نصب صندلی در VIP. سیا در این سه شهر مذهبی در نظر گرفته شده است.

ارائه خدمات بهداشتی بهینه

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بحث ارائه خدمات سلامت از دیگر موضوعات مورد توجه است، خاطرنشان کرد: برای تامین بهینه بهداشت و درمان.

دسته های ورودی و خروجی

وی با اشاره به اینکه بحث ورود و خروج از دیگر مباحث مطرح شده در بحث تعیین ضوابط ورود قانونی بانوان به ورزشگاه ها است، گفت: ایمن سازی شود تا کمترین تنش و آسیبی در فضای ورزشگاه ها شاهد نباشیم. استادیوم.

ترافیک را تسهیل کند

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این ارتباط وجود دارد که فضاهای پارکینگ اختصاص یابد.

حضور خانواده ها در ورزشگاه ها

کلهر با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دیگر حضور خانواده ها در ورزشگاه ها است، گفت: در مقوله ضوابط این سوال مطرح می شود که تا چه حد امکان حضور خانواده ها در ورزشگاه ها وجود دارد، زیرا خانواده های زیادی علاقه مند هستند. باید در این زمینه چاره ای اندیشید و بتوان با نصب قطعه مناسب و بهبود شرایط به گونه ای که خانواده های ایرانی بتوانند از ورزشگاه بازدید کنند، فرصت حضور خانواده در اماکن ورزشی به ویژه استادیوم ها را فراهم آورد. یک ساعت از تماشای فوتبال لذت ببرید. این موضوع جدای از تعیین محل حضور بانوان است و مقرر شد بخشی برای بازدید خانواده ها از ورزشگاه های کشور تعبیه شود.
ارائه خدمات اضطراری

وی با اشاره به اینکه موضوع بسیار مهم دیگر ارائه خدمات اورژانسی به تماشاگران است، گفت: باید تمهیدات لازم در زمینه ارائه خدمات اورژانسی به تماشاگران انجام شود که در این زمینه هلال احمر و وزارت بهداشت می توانند در حد توان کمک کنند. راه خوب به آرامی

تامین امنیت مردم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: نکته بعدی تامین امنیت افراد حاضر در ورزشگاه است و یگان ویژه این منطقه باید به بهترین نحو عمل کند. دیدیم که شرایط به خوبی فراهم شده و در مجموع رفتار مناسب نیروهای ویژه را با افراد مختلف اعم از زن و مرد می بینیم.

کلهر افزود: وزارت ورزش و جوانان برای کاهش حساسیت، قوانین ورود بانوان به ورزشگاه ها را در دستور کار قرار داده است، بیایید در ورزشگاه باشیم و دغدغه های جامعه مذهبی را در این زمینه برطرف کنیم. حتی قصد داریم کار را به جایی برسانیم که با بهبود محیط استادیوم، این مکان ها به بهترین مکان برای دیدار خانواده ها و بانوان تبدیل شوند و اگر مردم ساعاتی از اوقات فراغت خود لذت ببرند، اولین گزینه فرصتی باشد ورزش ها.

دیدگاهتان را بنویسید