ضوابط و شرایط قبول شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912918

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای که امروز به روسای آموزش و پرورش استان ها ارسال کرد، تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و تکمیل دوره های مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تربیت، احترام گذاشت. در موارد زیر سازماندهی نیروهای تابعه باید اتخاذ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای که امروز به روسای کل آموزش و پرورش استان ها ارسال کرد، گفت: در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و تکمیل دوره های مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان. و دانشگاه تربیت شهید رجایی با توجه به نکات زیر نسبت به ساماندهی نیروهای تابعه اقدام نمایند.

الف- قبول شدگان در آزمون استخدامی سال 1400

به موجب پروانه های کار شماره 7276 مورخ 29 اردیبهشت 1400 و باقیمانده پروانه شماره 93167 مورخ 31 اردیبهشت 1399 سازمان اداری و استخدامی کشور و مکاتبات ارسالی در خصوص تشکیل دوره های آموزشی مصوب برای پذیرفته شدگان آزمون 1400 و بازمانده از دوره آموزشی پیمانی سال های گذشته، خواهشمند است در صورت دارا بودن شرایط زیر درخواست، صدور آگهی تدریس و حکم استخدامی را برای قبول شدگان در آزمون استخدامی نهایی 1400 از ابتدای مهر ماه 1401 به بعد سفارش دهید.

– ملاک استخدام نیروهای قراردادی گذراندن دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می باشد.

– بر اساس تصویب نامه 30 بهمن 1387 ابلاغی معاونت مدیریت و توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهور و به موجب ماده واحده سوگندنامه معلم مصوب جلسه 9 فروردین 1394 شورای آموزش و پرورش، این امر باید توسط سوگند معلم با امضا و مهر.

– بر اساس مقررات مربوط و آگهی قرارداد کار ۱۴۰۰ نوع استخدام افراد فوق قراردادی می باشد.

– مدارکی که در پرونده شخصی افراد درج شود

الف- تأییدیه هیأت پزشکی در خصوص سلامت جسم و روان

ب- عکس آخرین گواهی تحصیلی پذیرفته شده، کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم آقایان.

ج- نامه نمايندگي از سازمان اجتماعي (معلولان با استفاده از سه درصد سهميه معلولان)

د – نمايندگي از بنياد شهيد و ايثارگران ( براي مشمولان سهميه ايثارگران )

هـ- داشتن گواهی سابقه غیر کیفری

و- تائید انتخاب فردی، تعهدنامه امضا شده با اثر انگشت، تعهدنامه محضری.

ز- تصویر مجوز آزمون کار مربوطه، نتیجه قبولی در آزمون کار و موفقیت در دوره های مهارت آموزی.

ح- ارائه اصل گواهینامه مهارت های هفت گانه (ICDL) صادره از مراکز و موسسات مورد تایید سازمان اداری و کارگری کشور و اصل گواهی قرائت و ترتیل قرآن کریم برای داوطلبان دین مبین اسلام.

– اخذ امضای قرارداد کار و تعهد مربوط به آن باید طبق مفاد بخشنامه مورخ 9 آبان 1401 معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت متبوع انجام شود. جذب افراد فقط در محل کار در محل قبولی در آزمون استخدامی قراردادی 1400 و مابقی دوره مهارت آموزی آزمون های استخدامی سال های گذشته در محل قبولی سنوات مذکور که قبلاً قطعی شده است.

– در شرح قبولی قطعی کار پیمانکاری در سال 1400 مراجعه به پروانه کار شماره 7276 مورخ 29 اردیبهشت 1400 الزامی است (تصویر پیوست) همراه داشتن عکس پروانه مربوطه و نتیجه شخص الزامی است. در آزمون کار در پرونده پرسنلی روی شخص.

– در صورت انصراف و یا عدم وجود شرایط کاری نفر اصلی (شرایط مندرج در آگهی) جهت جایگزینی فرد جدید، مکاتبه با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و اداره مورد بررسی و اظهار نظر خواهد بود.

– در صورتی که مدارک افراد با شرایط مندرج در آگهی استخدام سال مربوطه مغایرت داشته باشد، فرد حق اعتراض ندارد و بر اساس مفاد آگهی، فرد پذیرفته شده در هر مرحله از مراحل جذب حذف می شود.

ب- موضوعات قانون تعیین تکلیف معلمان در نهضت تربیتی و سوادآموزی.

بر اساس قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف حق التدریس و معلمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش مصوب 1396 شورای اسلامی (اصلاحات و اصلاحات بعدی قانون) و در اجرای تفاهم نامه منعقده بین سازمان های اداری و کارگری کشور، برنامه و بودجه کشور و وزارت متبوع در اسفند ماه 1300 به کلیه نیروهای واجد شرایطی که اولین پودمان دوره مهارت آموزی را با رعایت ضوابط با موفقیت گذرانده اند، یادآوری می نماید. و مقرراتی از جمله اخذ تاییدیه گزینش و نامه نگاری از دانشگاه فرهنگیان قابل تنظیم و استخدام در قالب شهریه می باشد.

ظاهرا پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره مهارت آموزی و آزمون جامع، نیروهای صدر آلشارع شرایط را تغییر خواهند داد.

ج- شرکت کنندگان اصلی در آزمون فرزندان شهدا و فرزندان جانباز 70 درصد و بیشتر می باشند

در اجرای بند (ج) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه و در اجرای پروانه شماره 389957 مورخ 15 بهمن ماه 1399 سازمان اداری و کار کشور طبق ضوابط و مقررات و پس از دریافت تاییدیه گزینش نسبت به صدور اقدام نمایید. از دستورات خود از محل مجوز فوق.

دیدگاهتان را بنویسید