کادری که با سیلی سرخ از چهره خود محافظت می کنند/ تناقض عجیب در سخنان رئیس و عضو شورا!


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909263

شکایت کارکنان شهرداری ساری به دلیل تاخیر سه ماهه در حقوق

این روزها و با گذشت نیمه آبان ماه گلایه پرسنل شهرداری به دلیل عدم دریافت حقوق شهریور و مهر و نگرانی از حقوق آبان ماه به اوج خود رسیده و اعضای شهرداری شورای شهرداری ساری ضمن به رسمیت شناختن حق شکایت نیروهای شهرداری از پیگیری مجدانه پرداخت دستمزدها، با تأخیر گزارش دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; عدم مدیریت صحیح در جذب نیروهای شهرداری باعث شده است که این نهاد با وجود بیش از دو برابر شدن نیروهای مازاد به سازمانی فربه از نظر پرسنلی تبدیل شود که همواره در پرداخت حقوق با مشکل مواجه می شود.

این روزها و پس از نیمه آبان ماه شکایت کارکنان شهرداری به دلیل پرداخت نشدن حقوق شهریور، اردیبهشت و آبان ماه به اوج خود رسید.

همانطور که گفته شد شهرداری ساری باید ماهانه 60 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق، مزایا و تامین اجتماعی نزدیک به 5 هزار کارمند خود بپردازد که همواره منشا مشکلات عدیده مدیران شهری بوده است.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: هنوز حقوق شهریور و مهر ماه پرداخت نشده است و شورا به صورت جدی با این موضوع برخورد می کند.

وی افزود: درخواست ها و شکایات کارکنان شهرداری مبنی بر تاخیر در پرداخت معوقات بجاست و پس از مذاکره با شهردار مقرر شده است حقوق شهریور ماه شهریور ماه توسط شهرداری پرداخت شود. پایان نوامبر

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: شورا هیچ گاه نسبت به پرداخت دستمزدها سهل انگاری و بی تفاوتی نمی کند و رایزنی های متعدد و پیگیری های مجدانه ای را در این زمینه دنبال کرده است.

شعبانی ادامه داد: رسیدگی به پرسنل شهرداری دغدغه اعضای شورای شهرداری است و با مشکلات کنونی معیشتی جامعه و کارکنان شهرداری بیگانه نیستیم.

وی گفت: متاسفانه مشکل نقدینگی و تامین 60 میلیارد دستمزد ماهیانه مشکلات پرداخت را دامن می زند و تا رفع مشکل پیگیر مراحل بعدی هستیم.

رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت: ما از مشکلات کارکنان شورا آگاهی کامل داریم و می دانیم که تاخیر در پرداخت حداقل دستمزدها مشکلات زیادی را برای کارکنان شورا ایجاد کرده است.

ذوالفقار شریفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری نیز به خبرنگار ما گفت: منابع مالی در شهرداری ساری وجود دارد و علت پرداخت نشدن حقوق ها جای سوال دارد.

وی افزود: شورا باید با جدیت و دغدغه وارد این موضوع شود و با توجه به نقش نظارتی خود، شهرداری ساری را ملزم به اجرای منظم و مستمر تعهدات خود در رابطه با پرداخت دستمزدها کند.

این مشاور شهر ساری گفت: در گذشته صندلی شهرداری خالی بوده و شهردار نبوده است، اما حقوق پرسنل پرداخت شده است و در شرایط فعلی پیش بینی می شود تمهیدات لازم برای پرداخت حقوق منظم کارکنان انجام شود.

شریفی ادامه داد: شاید بخشی از این تاخیر به شورا برگردد و نباید فراموش کرد که نظارت بر عهده شورا است و شورا باید از شهردار مطالبه کند که حقوق ها به موقع و منظم پرداخت شود.

وی یادآور شد: اعضای شورا باید نسبت به موضوع پرداخت حقوق کارکنان حساس بوده و از این رو پیگیری مجدانه در این زمینه در دستور کار شورا قرار گیرد.

لازم به ذکر است جذب نیرو در شهرداری ساری توسط برخی از شورایاری ها مشکلات عدیده ای را برای این ارگان شهرداری ایجاد کرده و بدنه فربه شهرداری پرداخت حقوق پرسنل را با مشکل مواجه کرده است. تاخیر در حقوق پرسنل شهرداری ساری یکی از مسائل روز مرکز استان مازندران است.

حسن احمدی یکی دیگر از اعضای شورا نیز به خبرنگار ما گفت: تمام تلاش شورا برای رفع این مشکل به کار گرفته شد.

وی افزود: منابع درآمدی شهرداری باید به گونه ای تعیین شود که پرداخت منظم حقوق امکان پذیر باشد.

این عضو شورا بیان کرد: برای خروج شهرداری از این بحران باید اقدامات ویژه ای انجام شود و این امر مستلزم پیگیری و تشکیل جلسه مشترک با شهرداری برای تبادل نظر و اطلاع رسانی از آخرین وضعیت مالی شهرداری است. .

حسن کلانتری معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری ساری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: منابع درآمدی فعلی شهرداری کفاف کفاف هزینه هنگفت پرداخت حقوق را نمی دهد و شهرداری به دنبال راهکارهای منطقی برای رفع این مشکل است.

وی افزود: در گذشته راهکارهایی مانند اخذ تسهیلات، اخذ منابع درآمدی و راهکارهای قانونی برای رفع این مشکل توسط شهرداران وقت اجرا شد و شهرداری در حال حاضر در حال بررسی این راهکارها است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهردار منطقه ساری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغ دستمزد و بیمه ماهانه 62 میلیارد تومان است که در شرایط اقتصادی فعلی تامین آن مشکل است.

کلانتری ادامه داد: رکود محسوس ساخت و ساز در مرکز استان، درآمدهای شهرداری را به شدت کاهش داده و بنابراین مشکل فعلی متاثر از کمبود نقدینگی در شرایط فعلی است.

وی تاکید کرد: مشکل پرداخت حقوق موقتی است و مطالبات کارکنان شهرداری به زودی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهردار ساری افزود: قطعاً حقوق معوقه کارکنان شورا تا پایان آبان ماه پرداخت می شود و درصدد هستیم در اسرع وقت حقوق معوقه کارکنان را در آذر ماه پرداخت کنیم. “

کلانتری خاطرنشان کرد: شهرداری ساری قطعا این موضوع را با نگرانی دنبال می کند و مجدانه به دنبال راه حلی برای حل این مشکل موقت و گذرا است.

وی یادآور شد: شهرداری ساری با جذب سرمایه گذار به دنبال درآمد پایدار است که با توجه به شرایط موجود و پیچیدگی های خاص کار ساده ای نیست اما شهرداری با تمام توان و تمرکز به دنبال راه حلی برای رفع چالش های پیش رو است.

نبود برنامه میان مدت و بلندمدت برای جذب منابع پایدار، بی تفاوتی یا بی مسئولیتی اعضای شورای شهر در پرداخت حقوق کارکنان، نبود بودجه کافی برای خرید مواد مصرفی و …. و مسئولان شورا باید فکری کنند و برای این موضوع راه حلی ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید