سیلی سرخ تاج بر چهره شهرها / آتش اومیکرون در میان کودکان شعله ور شد


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809768

این روزها آتش‌سوزی‌های تاج‌دار بیداد می‌کنند و خطر شیوع emicron در بین کودکان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، اپیدمی کرونا در کشور در حال ورود به سه سالگی است، بیماری شومی که بیش از دو سال است زندگی هزاران نفر را در کشور تحت تاثیر قرار داده است، این بیماری نه تنها سلامت انسان ها را نیز رسوخ کرده است. بسیاری از بخش های دیگر مانند اقتصاد، گردشگری، آموزش و پرورش تحت تاثیر منفی قرار می گیرند.

در طی این دو سال، تاج در بین افراد با عناوین و اسامی مختلف شیوع پیدا کرده است و تاکنون پنج قله بیماری پشت سر گذاشته است و اکنون قله ششم به نام آمیکرون با سرعت انتقال بسیار بالاتری نسبت به پیک های قبلی در حال چرخش است.

پس از چند ماه، تاج در تمام شهرهای کشور فروکش کرد و رنگ آبی شهرها امیدی برای پایان تاج بود، اما دیری نپایید که سر امیکرون پیدا شد. جان خود را از دست می دهند.

تا کنون این بیماری عمدتاً در سنین جوانی، میانسالی و سالمندی مشاهده می شد و به تعبیری کودکان به ندرت در معرض این بیماری قرار می گرفتند، اما متاسفانه در ناحیه آمیکرون کودکان درصد بالایی از بیماران را تشکیل می دهند که زنگ خطری جدی است. .


1d0caa01 baed 49b3 b7a9 3489edc0dbd8 خبر خاکستری



تب کرونری در بین کودکان افزایش یافته است

متأسفانه در اخبار گاهی از مرگ کودکانی با این نوع تاج می شنویم که در واقع هشداری است که خانواده های دیگر باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، واکسن بزنند و در مکان های شلوغ نباشند.

با وجود قرمز بودن بسیاری از شهرهای کشور و هجوم تاج و تخت، اما رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کاهش یافته است، برخی معتقدند که در سه نوبت واکسینه می شوند و دیگر نیازی به استفاده از ماسک ندارند و برخی دیگر معتقدند که آمیکرون سرماخوردگی است فقط می‌دانند که خیلی خطرناک نیست، اما واقعیت این جنبه را می‌توان از آمارهای روزانه مرگ و میر و افزایش مرگ و میر دریافت که مرگ و میر روزانه در کشور به بیش از 180 نفر در روز رسیده است. .

بدون شک بیماری عروق کرونر قلب یک سرماخوردگی ساده و بی خطر نیست، بلکه ویروسی است که گاهی ریه های این ناحیه را درگیر می کند و در مواردی می تواند به زندگی برخی از بیماران خاتمه دهد، اما لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود. . در مکان های شلوغ نباشید و از ماسک استفاده کنید.

در حالی که حدود یک ماه تا آغاز سال نو میلادی باقی مانده، اما فضای بازار به سمت عید نوروز رفته است، حضور و ازدحام در راهروها و مغازه ها ممکن است روزهای تاریک تری را رقم بزند و از سوی دیگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در چهره شهرها داغتر به نظر می رسد.


20 درصد از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کودکان تشکیل می دهند

عین الهی وزیر بهداشت گفت: در موج آمیکرون 20 درصد درگیری ها مربوط به کودکان است و از همه مردم می خواهم واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی افزود: در حال حاضر این واکسن در گروه سنی پنج تا پنج تا 11 سال در حال تزریق است و همچنان در افراد زیر پنج سال واکسیناسیون انجام می شود.


1c50a7da 0b25 4bd5 b065 80a864a0acc8 خبر خاکستری



واکسیناسیون از 5 تا 12 سال در روستا

صالح آزادبهت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در حال حاضر بیش از 400 نفر از کرونیان در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند. با توجه به اپیدمی آمیکرون، کودکان نیز درگیر هستند و بین 10 تا 20 درصد بستری‌های بیماران عروق کرونر در استان را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در این راستا بیمارستان های شهید مدنی و رحیمی نیز پذیرش کودکان دارند اما اکثر کودکان با کلینیک و مطب مراجعه می کنند و یک درصد آنها نیاز به بستری دارند که رعایت دقیق پروتکل ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری است. . “کاهش.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون در بزرگسالان انجام می شود، این افراد ممکن است کمی مبتلا شوند. با توجه به نیاز به واکسیناسیون، واکسن تاج برای گروه سنی 5 تا 12 سال شروع شد.

آزادباخت گفت: توصیه می شود خانواده ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و فرزندان خود را واکسینه کنند.


24bfde87 44ff 40da bc5a c03d39372ec2 خبر خاکستری



میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به 60 درصد رسید

مریم کوشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توانایی رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به 60 درصد رسیده است، این در حالی است که با توجه به اوج بیماری عروق کرونر قلب، افزایش انطباق ضروری است. با روش های بهداشتی.

وی افزود: همچنین درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی 52 درصد و در ادارات نیز 58 درصد است که بازرسی های مستمر و تذکرات لازم داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون 210 هزار و 781 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده و 2 هزار و 711 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون در استان 88.3 درصد نوبت اول، 77.6 درصد نوبت دوم و 29.7 درصد نوبت سوم واکسن کراون دریافت کرده اند که به دلیل شیوع، نیاز به سایر افرادی است که تاکنون برای این واکسن اقدام نکرده اند. کوشکی گفت: برای قطع زنجیره بیماری ها اقدام شود.


cb62b2c9 71a0 4807 9fc0 051faab90f3f خبر خاکستری



فعالیت آموزشی در شهرهای قرمز مجازی

سید عیسی سهرابی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: فعالیت های آموزشی مدارس شهری در تمامی دوره های آموزشی لرستان به صورت مجازی در شهرهای دارای تاج قرمز و در بستر شبکه شاد انجام می شود.

وی افزود: همچنین کلاس های پایه دوازدهم در صورت تشخیص هیئت مدیره مدرسه با رعایت تمامی پروتکل ها به صورت ترکیبی (شخصی و مجازی) با گروه بندی دانش آموزان در قالب دو یا سه گروهی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: اما فعالیت های آموزشی مدارس روستایی بالای 30 نفر در استان به صورت مجازی در قالب شبکه شاد و فعالیت های آموزشی در مدارس زیر 30 نفر انجام می شود. به صورت حضوری یا ترکیبی (چهره به چهره و مجازی) انجام می شود.

سهرابی گفت: در شهر رومشکان که در وضعیت نارنجی قرار دارد فعالیت آموزشی پیش دبستانی ها و دبستان های شهری به صورت مجازی در قالب شبکه شاد انجام می شود و فعالیت های آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم به صورت ترکیبی انجام می شود. (حضوری و مجازی) .

اما در این جنبه از بیماری کودکان بیشتر در معرض خطر هستند، بنابراین لازم است این گروه سنی واکسینه شوند و اقدامات بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید