هشدار جمهوری اسلامی به مسئولان؛ مراقب آتش زیر خاکستر باش/ از شعله ور شدن دوباره آن آتش بترس

هشدار جمهوری اسلامی به مسئولان؛  مراقب آتش زیر خاکستر باش/ از شعله ور شدن دوباره آن آتش بترس
این روزنامه نوشت: وجود آرامش نسبی در کشور پس از دو ماه و نیم درگیری در نقاط مختلف برخی مسئولان را بر آن داشت تا در جمع بندی این اتفاقات صحبت کنند. با در نظر گرفتن این حرف ها نشان می دهد که این دسته از مسئولان یا نمی دانند در جامعه چه می گذرد یا برخلاف آنچه می فهمند صحبت می کنند. هر کدام از این دو در قلب نظر آنها باشد، حیف است.

جمع بندی این آقایان این است که چند نفر برای جلوگیری از پیشرفت و موفقیت به خیابان ها ریختند، آشوب ایجاد کردند و شکست خوردند و ماجرا تمام شد. اغتشاش گران از خارج از کشور حمایت شدند و شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به کمک آنها آمدند و به این حادثه دامن زدند.

بخش‌هایی از این خلاصه که به حمایت‌ها و کمک‌های خارجی از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و همچنین شکست فتنه‌ها و درگیری‌های خیابانی مربوط می‌شود، درست است. اینها حقایق انکارناپذیری است که مشهود است و تلاش بیگانگان برای دستگیری تخریب کنندگان و کشتارها و ایجاد ناامنی ادامه دارد، هرچند که احساس نارضایتی در چهره، گفتار و رفتار آنها نیز به وضوح نمایان است.

با این حال، خلاصه مقامات را نمی توان به طور کامل پذیرفت. بهتر است آقایان به آنچه می فهمند بسنده نکنند بلکه به فهمی متفاوت از خودشان توجه کنند. افراد زیادی در کشور هستند که به جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند و می خواهند نظام و کشور را اعتلای بخشند، اما نگاهشان به اتفاقات متفاوت از شما مسئولین است. این افراد در میان فعالان سیاسی، دانشگاهیان، حوزویان، اصحاب رسانه، کارگران، مسئولان و اتحادیه های صنفی اعم از زن و مرد بسیارند، هرچند به دیدگاه و تحلیل آنها از اوضاع توجه نمی شود.

نتیجه گیری کارشناسان غیردولتی و غیردولتی این است که انباشته شدن ضعف ها، کاستی ها، مشکلات معیشتی، نادیده گرفتن حقوق شهروندان، سلب آزادی های قانونی آنها، تحمیل بر یک مشت خودخوانده اسلام گرا و تندرو خود انقلابی و نفی استعدادهای وفادار به نظام و کشور جرم آزادی اندیشه است و پرهیز از «آری» گفتن زمینه نارضایتی را ایجاد و گسترش داد. طبیعی است که دشمن از چنین موقعیتی سوء استفاده کند و با سوار شدن بر موجی که به راه افتاده است، اهداف خود را دنبال کند. خارجی ها، چه سیاستمداران و چه مبلغانشان، تا زمانی که زمینه نارضایتی در داخل وجود نداشته باشد، نمی توانند کسی را در داخل خود به صحنه درگیری و ناآرامی بکشانند.

بر اساس این جمع بندی، مسئولان باید بدانند که صلح کنونی تنها در صورتی پابرجا خواهد بود که در همان زمینه هایی که موجب انباشت نارضایتی شده، در شیوه حکومت داری تجدید نظر اساسی کنند. بارها نوشته ایم و اشاره کرده ایم که این نوع آرامش مانند راه رفتن زیر خاکستر آتش است و اگر اهل تدبیر هستید باید از شعله ور شدن دوباره آن آتش بترسید. تصحیح این تصور که اکثر مردم با شما هستند.

اکثر مردم با جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارند اما به دلیل نادیده گرفتن حقوق قانونی با شما مخالف هستند. درست است که اکثریت مردم در اغتشاشات شرکت نکردند، اما این بدان معنا نیست که از شما راضی هستند، ملاحظاتی دارند که البته مهمترین آن اعتقادشان به اصل جمهوری اسلامی است. منهای محدودیت های مربوط به آن.

با این افراد می توانید نظام جمهوری اسلامی را از شر دشمنان حفظ کنید، مشروط بر اینکه سیاست خود را از اساس اصلاح کنید. حل مشکلات اقتصادی، نجات معیشت مردم از سختی های شدید کنونی، رفع محدودیت های غیرقانونی، تقویت دولت با استخدام افراد واجد شرایط، ملی شدن رسانه ملی، حفظ بی طرفی کامل در جنگ اوکراین، برجام بر اساس توافقنامه پذیرش اردیبهشت 1400 و پایبندی عملی به سیاست متوازن در روابط خارجی مبتنی بر اصل «نه شرقی نه غربی» را نشان دهد. با آنها می توانید استقلال کشور را حفظ کنید و رضایت مردم را جلب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید