آتش زیر خاکستر ویروس تاج / موج ششم می سوزد که آرام آرام شنیده می شود

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783288

ظاهر شدن تاج ششم در پاییز احتمالاً به دلیل رفتار غیرقابل پیش بینی ویروس و عدم رعایت صحیح جامعه است. در این بین باید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با گسترش بیشتر آن قبل از قرمز شدن شهرها انجام شود و نمی توان نگران آغاز موج ششم کرونا در کشور نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ با ادامه روند کاهشی نرخ ابتلا طی دو روز گذشته، هرچند در آمارهای رسمی، اندکی، کارشناسان بر این باورند که افزایش تعداد شهرهای قرمز کرون این نگرانی را ایجاد کرده است که در روزهای آینده تعداد مراجعات به مراکز درمانی افزایش یابد.

در همین راستا کارشناسان بهداشت تاکید می کنند که نگاه دقیق به آمارهای روزانه نشان می دهد که روند کاهشی ابتلا به بیماری روزانه و همچنین میزان بهبودی نسبت به گذشته تغییر بسیار کمی داشته است. دوره های یک ماهه یا هفته ای تقریبا ثابت است و هیچ نشانه ای از روند نزولی دیده نمی شود.

به گفته کارشناسان، البته حقیقت ماجرا از آنجا کاملاً مشخص می شود که در حالی که روند نزولی، هر چند روزانه اندک مبتلایان را مشاهده می کنیم، شاهد افزایش تقریبا 14 درصدی تعداد شهرهای مبتلا به قرمز کرون هستیم. یعنی فعالیت ویروسی قابل توجهی در این حدود 30 درصد استان های کشور است و به تدریج این ادامه این روند ممکن است تبدیل به یک بحران شود.

بر این اساس، بر اساس آمار رسمی رنگ شهرهای کشور نسبت به هفته قبل، با افزایش 13.7 درصدی نقاط پرخطر در نقشه کشور در هفته جاری، 33 شهر در ایالت قرمز تاج، 95 شهر نارنجی، 220 شهر زرد و 100 شهر در حالت آبی هستند.

از سوی دیگر کارشناسان معتقدند روند کنونی و همچنین کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هموطنان در شرایط جوی زمستانی در سراسر کشور می تواند به شکل گیری قله ششم بسیار سریعتر از آنچه انتظار داشتیم منجر شود. دوباره کارکنان درمان را به چالش بکشید.

* آلارم تاج پیک ششم

پیمان آگدک با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، گفت: تعداد کل مبتلایان قطعی و مفروض کرونا 1206287 نفر است که از این تعداد 120416 نفر بهبود یافته، 179302 نفر بستری شده اند و 16708 نفر در 24 مورد اخیر فوت کرده اند. ساعت ها. 405 بیمار جدید عروق کرونر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و 192 بیمار بستری و 179 نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در حال حاضر 1002 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به استثنای کاشان، آران و بیددل در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که از این تعداد 206 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. واحد.

آگدک گفت: 11 بیمار مشکوک و قطعی تاج گذاری در 24 ساعت گذشته بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در استان اصفهان جان باختند.

واکسیناسیون تنها راه مقابله با بیماری عروق کرونر قلب است

رضا فدایی مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در گفت و گو با صاحب نیوز با اشاره به راهکارهای مقابله با پیک ششم اظهار داشت: خودتان این کار را انجام دهید، واکسن کافی است و مراکز نسبتا ایزوله هستند، اگر این کار را نکنید. یک موج جدید می خواهید، تنها راه شما یک واکسن است.

وی افزود: موج ششم مانند باران نیست که هوا را پیش بینی کنیم، همه چیز به رفتار ما بستگی دارد. اگر ما واکسینه شده باشیم و اصول بهداشتی را در زندگی روزمره رعایت کنیم، مطمئنا موج ششم اتفاق نمی افتد و اگر عده ای واکسینه شوند، اگر این واکسن را انجام ندهند و اصول بهداشت را رعایت نکنند، احتمالا با امواج دیگری مواجه خواهیم شد. موج مانند یک پدیده طبیعی نیست که زمان آن پیش بینی شده باشد.

رئیس بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان اذعان داشت: زمزمه نزدیک شدن موج ششم به رفتار افراد جامعه بستگی دارد. مردم باید واکسن های خود را دریافت کنند و از واکسیناسیون استقبال کنند. حدود یک میلیون و نیم دوز واکسن آماده داریم، «ما یک تزریق داریم و تا مدتی نیازی به تزریق واکسن نداریم.

وی گفت: شیوع آنفلوآنزا در فصل سرما اجتناب ناپذیر است و شهروندان باید اصول بهداشتی را با جدیت رعایت کنند. آماده تزریق روزانه بیش از 100 هزار واکسن کراون در اصفهان و 3 میلیون و 200 هزار نفر در اصفهان تاکنون 2 میلیون و 200 هزار نفر نیز دو نوبت واکسن کراون دریافت کرده اند.

فدای یادداشت: روزانه 10 تا 12 هزار نفر برای دریافت اولین نوبت واکسن کراون مراجعه می کنند که تاکنون 65 درصد جمعیت بالای 12 سال استان اصفهان دوز واکسن کراون دریافت کرده اند که مقدار قابل قبولی نیست و مردم نباید این دوز را دریافت کنند. نکته منفی در مورد تبلیغات در مورد واکسیناسیون

وی ادامه داد: اگرچه آمار دقیقی از شیوع آنفلوآنزا در اصفهان نداریم، اما در فصل سرما شیوع آنفلوآنزا و سایر ویروس های سرماخوردگی اجتناب ناپذیر است و شهروندان باید اصول بهداشتی را در خصوص نحوه اجرای واکسیناسیون و شناسایی شهید سلیمانی رعایت کنند. طرح روز شنبه در جلسه ستاد استان، مبارزه با ولیعهد مشخص می شود تا با کمک نیروهای جهادی بتوانیم به امنیت جمعی برسیم.

حدود دو سال است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست داده اند. هم اکنون به دلیل رعایت نکردن مقررات بهداشتی و ایمن سازی، پیک ششم در هر لحظه از کشور می تواند راه اندازی شود.

موج پنجم تاج که از تیرماه 1400 آغاز شد و در شهریور ماه به اوج خود رسید، در روزهای پایانی مهرماه در شرایطی که نشانه های موج ششم دور از ذهن است، همچنان به سیر نزولی خود ادامه می دهد و از سوی دیگر راه حل هایی مانند بازگشایی راه حل هایی مانند بازگشایی و بازگشایی تاج پنجم ادامه دارد. مدارس و دانشگاه ها، که در اوایل دسامبر به تصویب رسید، احتمال تسریع این افزایش جدید را افزایش می دهد.

روند بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا در هفته سوم آبان ماه مصادف با هفته نود شیوع این بیماری در برخی استان ها افزایش یافته و حتی از میانگین کشوری نیز فراتر رفته است که می تواند زنگ خطری برای ورود کشور به ششمین دوره پیک باشد. تاج.

ظاهر شدن تاج ششم در پاییز احتمالاً به دلیل رفتار غیرقابل پیش بینی ویروس و عدم رعایت صحیح جامعه است. در این بین باید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با گسترش بیشتر آن قبل از قرمز شدن شهرها انجام شود و نمی توان نگران آغاز موج ششم کرونا در کشور نبود.

تجربه نشان داده است که آتش زیر خاکستر کرونا، زمانی که جامعه دچار ساده‌سازی یا کاهش سایه پروتکل‌های بهداشتی می‌شود، جنگل‌ها و جنگل‌ها خیس و خشک می‌شوند و این بار اگر با آغاز ششمین اوج تاج‌نشینی مردم آگاهانه رصد می‌کنند. تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه. استانداردهای بهداشتی را رعایت نکنید. برای لحظه ای گستره جغرافیایی این استان سرخ می شود و این خیزش عاملی برای بازگشت بحران سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید