کاهش 10 درصدی موج ششم تاج در استان کرمان/ سامانه ایران ایمن در سراسر کشور با نظارت تاج به وضعیت رسیدگی می کند.


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813211

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان گفت: سیستم امنیتی ایران برقرار است و واکسیناسیون در استان باید از طریق این سامانه رصد شود تا سفر مشکلی نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، رحمان جلالی، معاون استاندار کرمان در ستاد مبارزه با کرونا در کرمان گفت: با توجه به تغییرات نقشه کشور در خصوص کرونا، بحمدالله وضعیت استان نیز در حال تغییر است.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان کرمان 15 شهر قرمز، 7 شهر نارنجی و یک شهر زرد است.

جلالی تاکید کرد: سامانه ایران ایمن راه اندازی شده و واکسیناسیون در استان باید از طریق این سامانه رصد شود تا رفت و آمد مشکلی نداشته باشد. کرمان در سامانه ایران امن برای اصناف تنها 50 درصد است که راضی کننده نیست و باید توسط صدا و سیما انجام شود.

وی در خصوص عدم تزریق سه نوبت واکسیناسیون به اعضای اتحادیه گفت: در سال جدید تعطیلی سراسری اصناف نداریم بنابراین اگر واحدی تخلف کرد ابتدا به آن تذکر داده می شود. افراد برای نظارت بر سیستم باید ثبت نام کنند.

رشیدی رئیس علوم پزشکی کرمان گفت: هفته گذشته نسبت به هفته های گذشته روند نزولی در پذیرش بیماران سرپایی داشتیم که امروز نسبت به هفته گذشته 10 درصد افت داریم.

وی گفت: 750 نفر بستری قطعی داریم.

معاون وزير علوم پزشكي ادامه داد: 50 درصد بيماران بر اساس نتايج آزمايشات كوييد قطعاً عروق كرونر و 50 درصد مشكوك به داشتن كوييد هستند كه خدمات پزشكي دريافت مي كنند.

رشیدی با بیان اینکه 107 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند، افزود: 40 نفر تحت تهویه هستند و این آمار به صورت ساعتی تغییر می کند.

وی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 770 هزار نفر نوبت سوم کرونا را دریافت کرده اند که پیش بینی می شود تعداد بیماران برای نوبت سوم واکسیناسیون افزایش یابد.

دکتر بارانی معاون خدمات و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: شهرستان بم در شرق از وضعیت قرمز کرونر خارج شده است اما متاسفانه شهر گیرافت از رنگ نارنجی به قرمز تغییر یافته و شهرک رفسنج نارنجی شده است و شهر انار همچنان زرد است.

وی ادامه داد: تعداد بستری ها در رفسنج بدون تغییر بوده اما در کرمان 7 درصد، گیرافت 3 درصد، سیرجان 19 درصد و بم 27 درصد بوده است.

وی در خصوص وضعیت افراد تحت تهویه گفت: متأسفانه 90 درصد افرادی که تحت ونتیلاتور هستند جان خود را از دست می دهند اما در حال حاضر 48 بیمار تحت درمان هستند اما خوشبختانه روند کاهشی داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید