روند رشد تاج در 10 روز آینده ادامه خواهد داشت / بیشترین مرگ و میر ناشی از موج ششم تاج متعلق به 25 باخمن است.


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809678

رشیدی نژاد گفت: فرصت می دهیم تا 10 روز آینده همچنان روند رو به رشدی در بیمارستان ها و مرگ و میر در میر داشته باشیم تا از شدت موج ششم تاج کاسته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان کرمان ظهر امروز 30 بهمن ماه در سالن شهید مرتضوی استان کرمان برگزار شد.


در حال حاضر 40 درصد تخت ها پر است

ابتدا دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارشی از وضعیت استان طی دو هفته گذشته ارائه کرد و گفت: شاهد کاهش نسبی در اوج موج ششم تاج هستیم. به بیماران در منزل می دهیم که مراجعات به مراکز مانی رو به کاهش است و امیدواریم شاهد کاهش در ششمین پیک تاج باشیم.

وی افزود: ممکن است تا 10 روز آینده همچنان تمایل به افزایش تعداد بیمارستان ها و فوت میر میر را داشته باشیم تا از شدت موج ششم تاج کاسته شود.

رشیدی نژاد افزود: در حال حاضر 40 درصد تخت ها پر و 850 بیمار در حال خدمات رسانی هستند که آزمایش این بیماران مثبت و وجود کوئید 19 در آنها مشخص شده است.

وی تاکید کرد: 120 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که 50 نفر از آنها تهویه می شوند و احتمال فوت در این نوع بیماران 90 درصد است و امیدواریم هیچ فردی به این مرحله از بیماری نرسد.

رشیدی نژاد افزود: 5 میلیون دوز واکسن در استان تزریق شده و 710 هزار نفر نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 4 مرکز بزرگ واکسیناسیون در کرمان داریم و 10 مرکز بهداشتی درمانی آماده ارائه خدمات هستند، بنابراین نیازی به افزایش این مراکز نداریم زیرا تعداد مراجعین کمی داریم و تنها 4000 دوز داریم. روزانه واکسن بزنید.”

وی افزود: مردم باید واکسینه شوند زیرا تنها راه موثر برای ما واکسیناسیون است و پس از آن پروتکل های بهداشتی وجود دارد که باید رعایت شود.

رشیدی در پایان گلایه کرد و گفت: قوانین ثابت است اما فقط 50 درصد رعایت می شود در حالی که تا 90 درصد باید رعایت شود بنابراین امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها شاهد کاهش بیماری های عروق کرونر باشیم و مردم هزینه کنند. آرام باش. “


روند 14 درصدی افزایش بستری با تاج در کرمان

دکتر بارانی معاون بهداشت و درمان استان نیز افزود: در سطح استان روند بستری 14 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کاهش بستری ها و موج ششم رو به کاهش است و در 30 بهمن در دو هفته گذشته 844 بستری و 9 بیمار عروق کرونر فوت کردند.

بارانی تاکید کرد: در 25 بهمن ماه 17 فوتی داشتیم که بیشتر آن تا کنون در ششمین پیک تاج بوده و 32 هزار تست تاج مثبت پیگیری شد که به سرعت انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان کرمان 529 مورد اخطار به بنگاه های صنعتی به دلیل رعایت نکردن مراحل بهداشتی دریافت کرده ایم.


21 شهر در استان در حالت قرمز تاج قرار دارند

علی زینی وند استاندار کرمان نیز گفت: وضعیت در سراسر کشور به همین منوال است و 21 شهرستان استان در حالت قرمز تاج قرار دارند و فقط شهرستان فهرج زرد و فاریاب نارنجی است. از تاج

وی با بیان اینکه تعداد بستری ها، امکانات و تجهیزات در استان تحت کنترل است، افزود: متأسفانه تعداد کودکان بستری در این موج بیشتر است و باید اقدامات لازم برای آگاه سازی مادران برای مراقبت از کودکان انجام شود و باید اقدامات لازم انجام شود. کمبودی نداشته باشید.

استاندار کرمان نیز بر لزوم انجام واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: اگر فردی شبهاتی مبنی بر رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون مطرح کرد، او را بی پاسخ نگذارید و باید به صورت علمی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کنکور دکتری در حال برگزاری است گفت: با رعایت پروتکل ها و نظارت دقیق این آزمون باید در استان کرمان برگزار شود.

زینیوند گفت: تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی در مناطق قرمز ادامه دارد به استثنای مدارس عشایری و روستایی که جمعیت کمی در مدارس خود دارند و مدیران با مادران شاغل دارای فرزند خردسال همکاری می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید