کاهش 15 درصدی قتل در شهرهای جنوبی کرمان / جستجوی جدی برای راه اندازی سامانه نظارت زمینی آنلاین


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815379

یدالله موحد گفت: میزان قتل در شهرهای جنوبی نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته و در شهرستان جیرفت نیز نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; یدالله موحد صبح امروز در نشست خبری با موضوع پیشگیری از وقوع جرم، با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در سال 1400 205 جلسه در استان برگزار کرد، گفت: گفتنی است 6 جلسه مربوط به شورای پیشگیری مرکز استان است.

رئیس قاضی استان کرمان ادامه داد: این شورا کارگروه مربوطه دارد که پیشنهادهایی برای کار کارشناسی به آن ارائه شده است.

وی گفت: 379 هزار و 179 نفر در این دوره های آموزشی با رویکرد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی شرکت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه اقدام خوب نماینده اجتماعی در مجلس شورای اسلامی برگزاری دو همایش در زرند و بم با موضوع حذف فعالیت های اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: دو پایگاه پیشگیری و انسجام اجتماعی در بخشداری شهید همت (صنعتی) و محله چهارده بی گناه .

موحد با اشاره به مطالب فوق و بیان اینکه امیدواریم در چند سال آینده چهره این محلات به سطح مطلوب تغییر کند، ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن آزادسازی شده است.

رئیس قاضی استان کرمان بیان می کند: در سال 1400 در برخی شهرها طرحی برای جلوگیری از سرقت پسته و محصولات باغی اجرا شد که با مشارکت مردم طرح بسیار خوبی است و در فصل برداشت، سرقت پسته به حداقل رسید. ، که تجربه ارزشمندی است که می توان از آن در موارد دیگر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه بانک اطلاعاتی سما بانک اطلاعاتی برای مجرمان خطرناک و سابقه دار است، افزود: اطلاعات افراد در این سامانه ثبت و کنترل می شود تا خطر آنها برای امنیت انسانی رفع شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی کارگروه ویژه ای در فضای مجازی برای پیشگیری از جرایم سایبری تشکیل داده است، گفت: علاوه بر این، جلوگیری از فعالیت کارگاه های غیرمجاز زباله دغدغه جدی است که در ساماندهی و تمرکز این کارگاه ها پیشرفت هایی حاصل شده است. .

موحد با اشاره به مطالب فوق و با بیان اینکه برای این کارگاه های غیرمجاز 228 پرونده تشکیل شده است، گفت: 205 محتوای پیشگیرانه تولید و منتشر شده و جشنواره مجازات های جایگزین حبس نیز برگزار شده است.

رئیس قاضی استان کرمان تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی ما جمعیت کیفری زندان هاست که باید برای کاهش آن در استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی شود. زیرا در بسیاری از موارد حبس لازم نیست; در بسیاری از موارد افراد در زندان جایی ندارند و مجبورند در کنار خانواده خود باشند، زیرا گاهی افراد متخصصی هستند که به جای زندان می توانند خدمات خوبی را به افراد خارج از زندان ارائه دهند.

این کارمند ادامه داد: برای کاهش خسارات ناشی از حبس; البته بدبینان خصوصی و مردم باید بپذیرند و به قوه قضائیه کمک کنند.

موحد گفت: 70 مرکز مشاوره خانواده در راستای همکاری های اجتماعی استان برای حل اختلافات و بازگرداندن زوجین به زندگی مشترک راه اندازی شده است.

رئیس قاضی استان کرمان با بیان اینکه همایش سران عشایر را در قالب وبینار برگزار کرده بودیم، گفت: 5 همایش حضوری و وبینار سران عشایر شرق و جنوب استان، پیمان منعقد شده است؛ همچنین از ظرفیت سران قبایل و علما برای کاهش جرایم خشن و درگیری های قبیله ای در مناطق جنوبی و شرقی استان استفاده شده است.

وی تصریح کرد: فراوانی قتل در شهرهای جنوبی نسبت به قبل 15 درصد و در شهرستان گیرافت نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت افراد با نفوذ و جایگاه اجتماعی در کاهش جرایم بسیار موثر است، گفت: سرقت مسلحانه در بم 26 درصد و در گیرافت 25 درصد کاهش داشته است. همچنین اقدامات ایذایی در بم 30 درصد، عنبرآباد 32 درصد، کلا گنجه 50 درصد کاهش یافته است که از دستاوردهای پیمان با سران طوایف است.

موحد ادامه داد: یک دوره آموزشی برای جوانان در شرف ازدواج برگزار کردیم تا مهارت های زندگی را کسب کنند که به کاهش اختلافات خانوادگی کمک کند. همچنین راه اندازی سامانه تصمیم گیری در زمینه طلاق از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: الزام حضور مستشار در دادگاه های کیفری اطفال زیر 18 سال از اقدامات انجام شده است و 5 مرکز مهر خانواده در کرمان، بم، زرند، سیرجان و بافت راه اندازی شده است. پدر و مادر برای ملاقات رفتند: «بچه ها به کانون عشق خانواده مراجعه می کنند و گاهی این ملاقات ها زوج را به زندگی مشترک بازمی گرداند.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز خانواده 15 کارشناس و مددکار مشغول به کار هستند، گفت: اطلس جغرافیای جرم و جنایت کرمان و ده نقطه خطرناک با کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی شده است.

این مسئول گفت: دوره های سبک زندگی اسلامی (مهاجرین) برای 220 نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد برگزار شده است.

موحد گفت: سامانه پایش آنلاین وضعیت کره زمین در کشور راه اندازی شده است که در چند استان اجرایی شده و کارکنان و دستگاه های مختلف می توانند نظارت فوری را انجام دهند.

رئیس قاضی استان کرمان تاکید کرد: نیاز جدی استان این است که این سامانه به منظور کنترل و جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی و حمله به بستر رودخانه ها فعال شود.

وی گفت: در شهر کرمان خلأ وجود دارد که عدم انسجام و هماهنگی برای ساماندهی کودکان و زنان بی سرپرست است. هر دستگاه بهترین کار خود را انجام می دهد، اما سازگار نیست.

این مقام مسئول گفت: برنامه ایجاد مجتمعی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف داریم. وکلا، مشاوران و غیره رایگان کار کنید

موحد ادامه داد: در برخی استان ها این طرح اجرا شده است که می توان از طریق بومی سازی در استان کرمان برای کمک به کودکان، نوجوانان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست اجرا کرد تا مشکلاتی مانند کودکان کانون آفتاب و غیره حل شود. “.


3070 پرونده منجر به صلح و بهبودی در سال جاری / عضویت بیش از ده هزار کرمانی در قوه قضائیه سجام

سید مهدی گاویدل صبح امروز در نشست خبری پیشگیری از وقوع جرم گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم با دستور رئیس قوه قضائیه در دهه 80 ابلاغ شد.



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال 94 قانون پیشگیری از وقوع جرم به تصویب رسید و تمامی دستگاه های فرهنگی و اجتماعی موظف شدند برای پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی برنامه های شورای اجتماعی، شورای پیشگیری از وقوع جرم است افزود: مشارکت مردمی یکی از ارکان اصلی برنامه های این جرم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه مشارکت مردمی از ظرفیت نخبگان، بیسیست ها، هیئت های مذهبی، خیریه و اصحاب رسانه و اصحاب رسانه به صورت ویژه استفاده می شود.

گاویدل افزود: در سال 1400 44 برنامه بر اساس سند تحول قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سطح استان با استفاده از ظرفیت قضایی، نهادهای فرهنگی و متولیان امر پیشگیری برنامه ریزی شده اند. همچنین موضوعات پیشگیری و کاهش تصادفات، نامشخص بودن محیط تولید و توزیع مواد مخدر، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، ارائه راهکارهای پیشگیری از جرایم سایبری و … نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: مشاوره و آموزش قبل و حین ازدواج، برگزاری دوره های رشد محور برای آموزش فرزندان به والدین خاص و راه اندازی مراکز طلاق فرزندان با اقدامات دیگری انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 3070 پرونده از هزار و 400 پرونده منجر به صلح و بهبودی نشده است که به دستگاه قضایی نرسیده است، گفت: طرح حوادث غیرمترقبه با ظرفیت مصلحان و فقیهان قرآن کریم استان کرمان تکمیل شده است.

گاویدل گفت: در اواخر سال 1377 رئیس وقت قوه قضائیه دستور العملی را صادر کرد و سامانه ای راه اندازی شد که در سند تحول نیز به آن اشاره شده و مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. سامانه جامع روابط عمومی که در آن تمامی اقشار از طریق تلفن همراه ثبت نام کرده و افراد به صورت ناشناس یا ناشناس گزارش دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: بیش از دو هزار گزارش از سامانه سجام در موضوع تاج، تجمع و مشکلات بهداشتی داشتیم.

وی افزود: مواردی که مردم گزارش می دهند به دستگاه های ذیربط اعلام می شود و ما پیگیری می کنیم؛ اگر مسئولان این کار را نکنند، دادستان او را به عنوان قصور تحت تعقیب قرار می دهد و گاهاً این جرم علیه دادستان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دریافت پیشنهادات، راهکارها و دیدگاه های نخبگانی برای اجرای برنامه های پیشگیری نیز یکی از برنامه های این سامانه است که تاکنون در سامانه سجام استان کرمان 10 هزار و 70 نفر ثبت نام کرده اند که گزارش های ارسالی از سوی این سامانه انجام شده است. مردم. این کاملا محرمانه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید