بحران آرام در تیم ملی فوتبال/ مصدومیت; آتش زیر خاکستر تیم کی روش!


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908534

مصدومیت های زنجیره ای چند بازیکن تیم ملی فوتبال برای کارلوس کی روش به بحران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در فاصله 15 روز تا آغاز رسمی جام جهانی فوتبال 2022 در ورزشگاه آل بیت قطر با دیدار خانگی مقابل تیم ملی اکوادور، وضعیت برخی از تیم های ملی کشورمان از نظر آمادگی بعد از مصدومیت هنوز مشخص نیست

اولین بازی سرخپوشان پارسی در جام جهانی یک روز پس از بازی افتتاحیه در 30 نوامبر در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر آغاز می شود که طی آن شاگردان کارلوس کی روش به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس می روند که یکی از قدرتمندترین تیم ها است. مدعیان قهرمانی جهان حریف تیم ملی در گروه B به مصاف هم می رود.

با این حال هنوز برای حداقل 4 بازیکن اصلی و احتمالا فیکس کی روش در جام جهانی 100 درصد قطعیت وجود ندارد. علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند 4 بازیکنی هستند که در هفته های اخیر با مصدومیت های مزمن یا تصادفی مواجه شده اند که تا حد زیادی آنها را از آماده سازی سرمربی تیم ملی دور کرده است.

کاپیتان تیم ملی؛ دور از روزهای اوج

علیرضا جهانبخش یکی از کاپیتان های تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار هفته گذشته فاینورد و استرومگرتس از ناحیه دست چپ دچار عارضه شد که حضور او در جام جهانی را زیر سوال برد. البته او شنبه شب در جلسه تیمش نیمکت نشین شد تا موضوع تمدید روند درمانی اش حل شود، اما بیش از یک هفته است که از تمرینات پرفشار دور بوده و قطعا آمادگی اش به اندازه روزهای اوج خوب نیست.

بازگشت سردار به لورکوزن در دقیقه 90

بدون شک نگران کننده ترین نگرانی کارلوس کی روش مصدومیت سردار آزمون است. آزمون که در جریان تدارکات قبل از دیدار با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد و مرحله گروهی این تورنمنت را به کلی از دست داد، بیش از یک ماه است که از میادین دور بوده و حتی در بسیاری از تمرینات نیز شرکت نکرده است. جلسات تیم بایر لورکوزن

اقدامات CQ برای بازپروری سردار اما طبق اخبار اخیر تا حد زیادی جواب داده و ستاره ترکمنستانی ممکن است تا پایان هفته بتواند به ترکیب ژابی آلونسو بپیوندد اما این بازگشت منوط به تصمیم رئالی سابق است. ستاره و البته تناسب اندامش بالای 90 درصد است، سردار تستی می دهد که بعد از این چند هفته احتمالش زیاد نیست.

احمد نور; او هنوز با لیست تیم فاصله زیادی دارد

احمد نوراللهی، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان که هفته گذشته در جریان دیدار شباب الاهلی و العین امارات از ناحیه زانو دچار مصدومیت دلخراش شد، شب گذشته در لیست ترکیب خود برای رویارویی با العین قرار نگرفت. در لیگ ADNOC امارات حضور داشت، بنابراین وضعیت او نسبت به سایر بازیکنان بین المللی مصدوم نامشخص تر است.

احمد نور که در تمامی بازی های تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2022 در ترکیب دراگان اسکوچیچ حضور داشت، با این مصدومیت نابهنگام به یکی از گزینه های مد نظر کی روش برای جام جهانی تبدیل شده است. که البته گفته می شود. این یک بحران بسیار خاص است.

مسابقه اجباری بازیکن پرسپولیس با کاپیتان استقلال

علیرضا بیرانوند که با بازگشت 69 ساله پرتغالی شانس اول حضور در حداقل هر 3 دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی را به خود اختصاص داده است، در اوج قرار ندارد. از آمادگی جسمانی و از گوشه و کنار خبر می رسد که مدافع بلند قامت تیم فوتبال پرسپولیس با مصدومیت مزمن کمر و ستون فقرات دست و پنجه نرم می کند.

بیرو که در بازی تیم ملی مقابل سنگال به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی قرار نداشت، هنوز به آن سطح آمادگی نرسیده است و اگرچه گفته می شود مصدومیت او مشکل خاصی ندارد، اما می تواند در جام جهانی به ضرر او باشد اگر تیم ملی به پایان برسد در این صورت بیرانوند کافیه به سید حسین حسینی می بازد.

به این لیست طولانی ناامید کننده باید محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده را اضافه کنیم که اگرچه مصدوم نشدند اما با توجه به موقعیت کارلوس کی روش هفته هاست که از حضور در تیم باشگاهی خود دور بوده اند و همچنین آخرین شایعات پیرامون این تیم ها منتشر شده است. دو مدافع اصلی تیم ملی ممکن است بحران جدیدی را بر دوش تیم ملی بگذارند.

با تفاسیر فوق قطعا وظیفه و ماموریت اصلی کارلوس کی روش و دستیارانش بازگرداندن بازیکنان از مصدومیت به آمادگی صددرصدی خواهد بود. بازیکنان تیم ملی برای موفقیت در این گروه سخت به آمادگی بالاتر از حد معمول نیاز دارند و بنابراین این بحران آرام ممکن است به آتشی در زیر خاکستر تیم CQ تبدیل شود.

ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید