پزشکان: برای فرار از مسئولیت به معترض می گویند شما مخالف نظام هستید!/می گوییم ضد انقلاب بودند اما نمی دانستیم/می ترسند در درازمدت اعتراضات به آتش زیر خاکستر تبدیل شود. .

پزشکان: برای فرار از مسئولیت به معترض می گویند شما مخالف نظام هستید!/می گوییم ضد انقلاب بودند اما نمی دانستیم/می ترسند در درازمدت اعتراضات به آتش زیر خاکستر تبدیل شود. .

مسعود مزیکیان نماینده اصلاحات طب اسلامی در مجلس به روزنامه شرق گفت: اگر طبق سیاست های کلی گفته شده عمل می کردیم الان باید قدرت اول منطقه می بودیم.مشکل از مردم است. که به نام سیاست های کلی راه خود را می روند و سیاست هایی که رهبری فرمودند را زیر پا می گذارند و مدعی هستند که آقای. در حالی که طبق سیاست های کلی رهبری قرار بود تا سال 1404 قدرت اول منطقه باشیم، اما بررسی کنید که آیا ما قدرت اول شدیم یا عقب ماندیم؟

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان گفت: کسانی که بی کفایتی خود را توجیه می کنند، دیگران را مخالف نظام معرفی می کنند. آنها سعی می کنند با این بهانه ها جلوی دیگران را بگیرند و این نوع دیدگاه اشتباه است.”

وی در پاسخ به این سوال که دولت و مجلس برای کاهش نارضایتی و رفع تبعیض و ایجاد اشتغال و غیره چه برنامه راهبردی باید داشته باشند؟ وی گفت: اگر قانون و سیاست های کلی به درستی اجرا می شد، نباید چنین مشکلاتی به وجود بیاید و باعث نارضایتی شود. اما به جای اینکه بپذیریم که ما بلد نبودیم سیاست های کلان را درست اجرا و اتخاذ کنیم و بگوییم شکست خوردیم، می گوییم اینها ضد انقلاب هستند، توطئه گر هستند، هر دو هستند. تا اینکه نتوانستیم سیاست را به درستی اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: اگر سیاست های کلان و برنامه های راهبردی را درست اجرا می کردیم، اشتغال ایجاد می شد، فقر از بین می رفت و فساد خشک می شد. اما حالا برای فرار از مسئولیت به معترض می گویند که شما مخالف نظام هستید! به جای اینکه بگویند ما نمی دانستیم، می گویند مدیریت چنین گفته است، اما این حرف ها درست نیست.» پزشکان در ادامه تاکید کردند: رهبران گفتند طبق سیاست های مشترک عمل کنید.

و ادامه داد: برخی از این آقایان به جای قبول مشکلات می گویند همه تقصیر اصلاح طلبان است. تقصیر گروه خاصی است. یعنی در خود عیب نمی بینند و همه عیب ها بر دوش دیگران است; یعنی از این فرصت برای تسویه حساب گروه ها و جناح های خودشان استفاده می کنند.

این پزشک توضیح می دهد: منطق حکم می کند که صدای اعتراض بخشی از جامعه که به خیابان آمده و حرفی برای گفتن دارد به گوش حاکمان برود و به جای بی توجهی به این درخواست ها، سعی کنند برخی موارد را جبران کنند. البته ممکن است در مقطعی با روش های مختلف این اعتراضات خاموش شود، اما بیم آن می رود که در درازمدت این امر به آتش زیر خاکستر تبدیل شود که نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید