با حذف جنایات از تاج به رحم اومیکرون سفر کنید! / زمانی که شرایط برای ظاهر تاج آفریقا فراهم شود

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793106

امروز تعداد شهرهای نارنجی رنگ به صفر رسیده است و جرم تردد به شهرها عملاً منتفی شده و منعی برای تردد وجود ندارد. اما با وجود Omicron در سراسر کشور و افرادی که دو سال است سفر نکرده‌اند، هیچ تهدیدی برای احتراق مجدد تاج وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق طرح رنگی استفاده از ماسک، امروز برای اولین بار پس از مدت ها تعداد شهرهای قرمز و نارنجی تاج در کشور به صفر رسید.

به همین دلیل سردار حسینی جانشین پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آخرین آمار از رنگ شهرها در کشور هیچ شهر قرمز و نارنجی وجود ندارد و تنها 53 شهر زرد و 395 شهر آبی هستند.

جریمه جاده ای یک میلیون تنی برای شهر سرخ و نیم میلیون تنی تردد به نارنجی شهر با توجه به شرایط موجود لغو شده و دیگر محدودیت و جریمه ای برای تردد بین شهری وجود ندارد.

694471fa 77c2 4ecf 9805 1db34dfd234a خبر خاکستری

این در حالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی بارها از دولت قبل گلایه داشت که تردد یک طرفه در شب توسط ستاد ملی تاج و تخت لغو شده و هیچ دستورالعمل و بخشنامه ای از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی در زمان وزارت سعید نمکی وجود نداشته است. فرستاده نشد.

اول از همه باید انصاف داشت که تمام فشارهای ترافیکی در شهر و محورهای مواصلاتی متوجه پلیس باشد. اخیراً وزارت بهداشت در مواردی مانند تعطیلات شش روزه علیرغم نقل موضوع 🙂 اعلام کرده است که افزایش تعداد بیماران به دلیل عدم رهبری پلیس راهنمایی و رانندگی در کنترل ترافیک است.

ذکر این مقدمه به این دلیل است که قبل از ورود به بحث مشخص می شود که نقد این مقاله به هیچ وجه متوجه پلیس نمی شود و این نکته ماجرای آذرمن شمس است که پلیس علاوه بر آن ماموریت دشوار در پنج تاج پیک او را بر دوش خود حمل کرد.

dcb5f58a 94e1 4faa 8e25 0149127ed505 خبر خاکستری

اما نکته قابل انتقاد این است که به گفته کارشناسان پزشکی، حضور هر یک از پیک ها در دو سال اخیر پس از رفع برخی محدودیت ها رخ داده است.

حال در شرایطی که خطرناک ترین سویه این بیماری مهلک یعنی Omicron Dorta در حال دور زدن مرزهای کشور است و برخی کارشناسان معتقدند ششمین اوج اجتناب ناپذیر است، ستاد مبارزه با مفاسد ولیعهد چگونه چنین تصمیمی گرفت؟

اما همه کارشناسان، مسئولان و دست اندرکاران بهداشت و درمان کشور در یک چیز مشترک بودند و آن این بود که افرادی که در حین واکسیناسیون حتی دو نوبت واکسن خود را تزریق می کنند، از آلودگی یا ابتلا مجدد به این بیماری و دیگر سویه های کرونا. ایمن نیستند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که رفع محدودیت های ترافیکی و بازگشت سفر به روال گذشته مقدمه ای برای موجی مهیب است که کارشناسان بارها نسبت به خطرات این دوره هشدار داده اند!

6c283122 4486 4e25 b386 e126c99273e7 خبر خاکستری

هنوز به یاد داریم که تمام این قتل های دردناک هموطنان به دلیل ابتلای دو بیمار گزارش شد و مانند دریایی از آتش همه آنها را فرا گرفت. اما چه تضمینی وجود دارد که برای افرادی که حدود دو سال است سفر نکرده اند و با چنین تصمیمی مبنی بر آزاد بودن تردد و در نظر گرفتن جریمه در مناطق خاص، ناگهان انبوه مسافران و سیل جمعیت به سمت سرازیر شود. شهرهایی که بازسازی می کنند؟

این در حالی است که پیک های گذشته انجام شده و شهروندان در برخی موارد نزدیک به 90 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند. اما در این مدت که تمامی محدودیت ها برداشته شده، سینماها و استادیوم ها باز هستند، ترافیک شبانه بالا رفته و همه شرایط برای ظهور سویه امیکرون مهیا است، اکثریت شهروندان کمتر از 30 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

2403d485 2d17 4ceb 8b19 54e910af217d خبر خاکستری

در چنین شرایطی آیا وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت کشور و مجری رویکرد «پیشگیری قبل از درمان» می‌تواند در مواقع اضطراری کنترل اوضاع را در دست گرفته و افرادی را که تازه از سلامت بیرون آمده‌اند را به اطاعت متقاعد کند. ?

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید