جنایات رضاخان در گوهرشاد باید به تصویر کشیده شود/ لزوم شناخت واقعی جنایات رژیم پهلوی

زمان: 09:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803131

حجت الاسلام نیکوبین با بیان اینکه جنایات رضاخان در واقعه گوهرشاد باید به تصویر کشیده شود، گفت: شناخت واقعی جنایات رژیم پهلوی ضروری است تا همه مردم با آن دستاوردهای انقلاب را بشناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد نیکوبین نماینده مردم کاشمر، هلیل آباد، بردسکن و کوهسره در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ وی در خصوص لزوم بازخوانی جنایات پهلوی گفت: امروزه هر زن و مردی که در ایران اسلامی زندگی می‌کند به کتاب‌هایی نیازمند است که در آن اسناد شکنجه‌ها و جنایات رژیم پهلوی وجود داشته باشد که برخی از آنها توسط وزرای شاه نوشته شده یا توسط مرکز اسناد و مدارک ایران نوشته شده است. تاریخ شفاهی «ایران که قبل و بعد از انقلاب نوشته شده یا خاطرات هویدا و فرح پهلوی را می خوانند.

وی با بیان اینکه مردم باید این خاطرات را بخوانند تا متوجه فقر و بدبختی مردم ایران و جنایات رژیم مردمی سابق شوند، خاطرنشان کرد: شناخت واقعی جهان سابق و جنایات رژیم پهلوی برای همه است. مردم باید دستاوردهای انقلاب را بشناسند.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه گوهرشاد گفت: باید نمایشگاه های مصور جنایات رضاخان در واقعه گوهرشاد و مصاحبه با افرادی که در آن زمان شاهد حوادث بوده اند ایجاد شود، هرچند تعداد آنها بسیار کم است. این رویدادها را در داخل و خارج از کشور دیده و یا در آن شرکت کرده اند. باید این کار انجام شود و این تصاویر و خاطرات در نقاط مختلف ایران به تصویر کشیده و نمایش داده شود تا مردم جنایات رضاخان در حادثه گوهرشاد را ببینند و بدانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید