فاجعه گوهرشاد; سوغاتی غم انگیز از آتش پهلوی در خیمه فاطمیون / سرخاب سفید آب غرب برای روتوش پهلوی

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802603

پس از رونمایی از قبر، جمعی از شهدا از مسجد گوهرشاد برپا شد.

«فرصت یافتن قبر دسته جمعی شهدای مسجد گوهردشاد این روزها بهانه ای شده است برای بازخوانی فاجعه هولناکی که سوغات فروزان آتش پهلوی بر خیمه فاطمیون ملت برای کشف آب سفید غرب برای روتوش جنایت بود. پهلوی حذف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; هنگامی که کوثر هستی دختر پیامبر گرامی اسلام، بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به دنیا آمد، جهان برای اولین بار معنای عشق و وفای واقعی را تجربه کرد، تمام هستی بر گرد آن چرخید. فاطمه) و فاطمه(س) پیرامون معشوق با عصمت و عظمت و عفت و پاکی و معصومیت بی نظیرشان.

* حجاب و عفاف; بزرگترین خاطره معنوی سنت فاطمیه

حجاب و عفاف را می توان بزرگترین یادگار معنوی سنت فاطمی در طول قرن ها دانست.

برخی مانند مردم کشور حجاز قبل از اسلام، زن را چنان تحقیر می‌کردند که داشتن دختر را مایه شرمساری می‌دانستند و بدون جوانه زدن عفت و پاکدامنی او را زنده به گور می‌کردند و برخی نیز همین زن را کالایی برای فسق و غرض جنسی و بردگی می‌دانستند. که فرقی نمی کند در گذشته های دور باشد یا در حال.

* بزرگ نمایی دشمنان ادیان الهی برای استثمار ملت ها

افراط گرایی کار دشمنان اسلام برای ایجاد اسلام شیعه آمریکایی آمریکایی و انگلیسی و در نتیجه تغییر جهان بینی به تصور خام خود است. برده داری جدید به قدری گسترده است که حتی در برخی از کشورهای اروپایی از زنان به عنوان آدمک زنده برای فروش کالاهای خود استفاده می شود و شخصیت وجودی زن را از کالاهای بی فایده پایین می آورد.

استعمارگران و مستکبران در طول تاریخ، هر کجا که می خواستند بر هر کشوری مسلط شوند، ابتدا با بله گفتن بر قربانیان خود حکومت می کردند و سپس با برانگیختن شبهات فرهنگی، به سراغ خانواده و به ویژه زنان جامعه و باز هم رفتند. آنها این کشور را مستعمره خواهند کرد.

موضوعی که از سوی خاندان پهلوی نیز پیگیری شد و ماجرای تلخ گشایش حجاب و در پی آن فاجعه مسجد گوهرشاد و آن کشتارها و کشتارهای بی سابقه در تاریخ حکومت سیاه آنان بر این ملت تحمیل شد.

* تفکر معیوب پهلوی در خدمت استکبار است

فاطمه زنگنه کارشناس ارشد تاریخ ایران اسلامی این مطالب را درباره باز شدن حجاب بیان کرد که با توجه به افشای قبر دسته جمعی شهدای حادثه هولناک گوهردشاد در شبکه های اجتماعی بار دیگر به آن پرداخت. رسانه ها. روزها

عصر همدان: رضاخان چگونه می خواست پایه های حکومت استبدادی خود را در کشور مسلمانی مانند ایران مستحکم کند؟

زنگنه: حجاب برای زنان روی زمین خیلی معنی دارد، یعنی حیا و حیا، یعنی عفت و عفت. بانویی که معنای اصلی حجاب و عفاف را عملا به همه نشان داد.

در بسیاری از روایات از دیدارهای علمی و حقوقی این بانوی بزرگوار با زنان مدینه و یا سؤال از خطبه خوانی این امام جماعت در مسجد مدینه و بسیاری از این موارد با حفظ تمام کرامات بانوی پاکیزه که نیست. از هرکسی پنهان است. حضور زنان ما در جامعه است وگرنه چه نیازی دارد که یک خانم با اعضای خانواده اش حجاب داشته باشد.

اما حکومت ظالم پهلوی با این تفکر غلط که کشورمان را به دستان سیاه و کثیف انگلیسی ها و آمریکایی ها می دهد، موضوع تحقیر حجاب را انگیزه جنایات خود قرار داد.

* تشخیص؛ کلاهی که سر زنان گذاشتند

عصر همدان: بحث بازکردن حجاب در ایران از چه زمانی آغاز شد؟

زنگنه: اگرچه قانون گشایش حجاب توسط رضا شاه خائن در 17 دی 1342 تصویب شد، اما او به دستور اربابانش زمینه این امر را فراهم کرد. از سال 1306 شروع شد و سپس برنامه کلاه پهلوی در سال 1307 تصویب شد و یک سال بعد اجرا شد و خائن حتی با استفاده از رسانه ها با ایجاد عملیات روانی آزادی واقعی زنان را به بهانه آزادی سلب کرد و به تدریج افکار مردم به ویژه زنان تاثیر داشتن، موثر بودن.

* تبریک به گوهر; سوغات سوزناک از آتش پهلوی بر خیمه فاطمیون

در سال 1314 سؤال کلاه شاپو برای مردان به صدا درآمد و سرانجام گشایش حجاب برای زنان به مناسبت سفر رضاشاه به ترکیه اعلام شد و متدینین به ویژه روحانیون زنگ خطر را به صدا درآوردند. آنها بیشتر بر سر جامعه ای که سال ها شنیده بودند فریاد زدند.

و این گونه افراد که از به خطر افتادن ارزش های والای خود می ترسیدند قیام کردند و پهلوی جنایتکار فاجعه تلخ و خونین کشتار در مسجد گوهرشاد در 22 تیر 1314 را رقم زد و چه خیمه هایی در آتش حماقت و جنایت پهلوی سوخت.

در آن روز تظاهرات تحصن بیشتر و بیشتر شد و زنان و مردان در آن حضور داشتند، سقف مسجد را خراب کردند، اوضاع بدتر و بدتر شد و جنایات هر روز وحشتناک تر شد.

* کشف حجاب، مقبره ای که پهلوی برای خود می سازد/ آب سفید غربی قرمز برای روتوش پهلوی

عصر همدان: گور دسته جمعی کشف شده این روزها احتمالا متعلق به شهدای حادثه گوهرشاد است؟

زنگنه: امروز در بسیاری از اخبار شبکه های اجتماعی خبر کشف قبر دسته جمعی شهدای مسجد گوهرشاد مشهد را شنیدیم که البته از سوی منابع رسمی تایید نشده است، اما بر اساس شواهد احتمالی وجود دارد که قبر متعلق به شهدای مسجد گوهرشاد مشهد باشد. شهدای گوهرشاد شاهدان عینی آن فاجعه خونین از انتقال اجساد مجروحان و شهدای آن روز با کامیون های زیادی به مکان های نامعلومی خبر دادند و بسیاری از آنها نقل کردند. مجروحان را با اجساد زنده دیگر دفن کردند.

جان خود را از دست دادند تا امروز بتوانیم قدر اصل حجاب و عفاف را که یادگار سنت فاطمی است بدانیم.

عصر همدان: و حرف آخر شما؟

زنگنه: گشایش حجاب در آن روز توسط رضاخان و دستور ویژه ایشان مبنی بر ضرب و شتم زنان برای برداشتن خیمه از سر و فاجعه تلخ مسجد گوهرشاد با شهادت بیش از چهار هزار نفر از هموطنان عزیزمان در حقیقت امری بود. قبر پهلوی اول نشان داد که مادران این دیار زیبا در مکتب حسینی با عشق علوی تا آخرین قطره خون در راه فاطمیون ایستادند تا از ناموس و حیثیت و عفت و عفت دفاع کنند و نوجوانان ما و جوانان نیاز به کشتی گرفتن بدون روتوش دارند این روزها را ببینند که فریب ارغوانی سفید آب تورهای سرکش را برای تطهیر خانواده موذی نخورند.

* نسل امروز باید تاریخ مکتوب و شفاهی جنایات پهلوی را بازخوانی کند

اگر بخواهیم ایران عزیزمان را در مسیر پیشرفت خود نگه داریم، نیازمند درک درستی از واقعیت های گذشته خود هستیم، گذشته ای که امروزی تلقی می شود و اوضاع شوم آن روزها به گوش بزرگانمان می رسد، نیاز نسل امروز است. برای بازخوانی تاریخ جنایات کتبی و شفاهی پهلوی وجود دارد تا بدانیم در کجای این انقلاب قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید