علائم اومیکرون در کودکان و بزرگسالان چگونه ظاهر می شود؟


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808321

آندری ایسایف، موسس و مدیر عامل مرکز تحقیقاتی DNKOM در روسیه، گفت: کودکان مبتلا به کرونا ویروس Omicron ممکن است دچار التهاب سیستمیک شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عفونت با omicron، سویه فعلی ویروس کرونا، می تواند منجر به عوارض عصبی و التهاب شود.

آندری ایسایف، بنیانگذار و مدیر عامل مرکز تحقیقاتی DNKOM در روسیه، گفت: کودکان مبتلا به کروناویروس Omicron می توانند به التهاب سیستمیک مبتلا شوند، که برخلاف آنچه قبلاً از این بیماری انتظار داشتیم است.

وی گفت: سویه Omicron-Covid-19 می تواند منجر به عوارض عصبی و طولانی مدت کووید در بزرگسالان و التهاب سیستمیک در کودکان شود.

ایسایف گفت: با وجود سیر خفیف‌تر بیماری با سویه اومیکرون، دانستن این نکته مهم است که اگر ویروس کرونا منجر به ذات‌الریه و استفاده از تهویه مصنوعی ریه نشود، احتمالاً عواقب دیگری نیز در پی خواهد داشت.

وی گفت: در گذشته، بیماری کووید منجر به اختلالات شدید سیستم عصبی از جمله کووید و کووید عصبی طولانی مدت شده است که در صورت ابتلا به اومیکرون نیز ممکن است رخ دهد.

وی افزود: عفونت ایمیکرون در کودکان نیز می تواند باعث التهاب سیستمیک شود.

علائمی مانند آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سیاه سرفه و گلودرد از علائم اصلی عفونت امیکرون هستند و سایر علائم ممکن است شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و حالت تهوع باشد.

Omicron در کودکان همچنین با علائمی مانند عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه مرتبط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید